כאב הראש הזה שנקרא היעדרות עובדים

כאב הראש הזה שנקרא היעדרות עובדים

רוזי גרין, מנהלת משאבי אנוש בתאגיד הדיור Synergy Housing, מציגה את המודל שלה למלחמה בהיעדרויות עובדים

שיתוף
ניהול עובדים
ניהול עובדים

רוזי גרין, מנהלת משאבי אנוש בתאגיד הדיור Synergy Housing באנגליה, נבחרה להרצות בכנס משאבי אנוש שיתקיים בלונדון ב-20 ביוני. שם ההרצאה שלה הוא 'טכנולוגיה – הכלי לטיפול בכאב ראש הזה שנקרא היעדרות עובדים'.

באתר Your-story.org היא מתארת את עיקרי המודל

רוזי גרין: זה לא סוד שלהיעדרויות מעבודה יש השפעה שלילית ואף הרסנית (עצומה!) על חברות פרטיות. על פי סקר של ה-CIPD שנערך בשנת 2011 עולה שעובד נעדר מהעבודה בממוצע 12.96 ימים בשנה ושההיעדרות שלו עולה לארגון בממוצע 673 פאונד בשנה. כחברה שמספקת פתרונות בנייה לציבור רחב במערב אנגליה, לכל יום היעדרות של עובד יש השפעה עצומה על הצלחת פרויקט ועל תדמית החברה בכלל. מבחינתי, כמנהלת משאבי אנוש בחברה המעסיקה 350 עובדים, היעדרויות עובדים היתה בגדר סוגיה שהייתי חייבת להתייחס אליה ולטפל בה כיעד אסטרטגי.

באמצעות הטמעת מערכת משאבי אנוש אינטגרטיבית, הצלחנו ראשית כל למדוד את ימי ההיעדרות על פי פריסה שבועית, חודשית או עונתית, לפי בחירה. למנהלים הייתה דרך לעקוב, באמצעות התוכנה, אחר ההיעדרויות של העובדים שלהם ובמקביל לראות את הקשר הישיר בין החסרת ימי עבודה לנזק הכלכלי והתדמיתי או לחילופין, את הקשר הישיר בין נוכחות בעבודה לרווחיות.

הכלי הזה אפשר למנהלים לעקוב טוב יותר אחרי העובדים שלהם, כשיש להם בעצם כלי אנליטי ואפקטיבי למדוד את תרומתו של כל עובד וליצור מערכת תגמול בהתאם.

כעבוד 12 חודשי עבודה על המערכת, הצלחנו להוריד את ממוצע ההיעדרויות בחברה ל-5.13 ימים בשנה בלבד, מה שחסך לנו סכום של 285,000 פאונד בשנה.

אני ממליצה לחברות, ללא כל קשר לתחום פעילות או לסדר גודל, להטמיע מערכת של בקרה וניהול היעדרויות עובדים, בדרך שתאפשר הן למנהלים והן לעובדים לא רק לספור את ימי ההיעדרויות בדיעבד אלא לעקוב אחריהם בזמן אמת, למדוד את הנזק ואת הסיכון שכרוכים בהיעדרויות ולהבין את המשמעות הכלכלית והערכית של כל יום עבודה. כמו כן, אני ממליצה לחברות למצוא משוואות לתגמול הולם של העובדים התורמים להצלחת הארגון יחס לעובדים המרבים להיעדר ובכך ליצור תמריץ משמעותי באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת שמאפשרת לנו ליישם מערכות משאבי אנוש אפקטיביות אד-הוק. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה