שיתוף

חוקרים טבעו את המונח "אינטליגנציה רגשית" בתחילת שנות ה -90, אבל מנהיגים עסקיים מיהרו לקלוט את המושג והפכו אותו למוצר שלהם.

על פי תפישת האינטליגנציה הרגשית, ההצלחה מושפעת מאוד מאיכויות אישיות כגון התמדה, שליטה עצמית ומיומנות להסתדר עם אחרים. הרבה נכתב על איך לשפר את ה- EQ (Emotional quotient) של העובדים, אבל מנהלי גיוס צפויים לקבל החלטות גיוס טובות יותר, כאשר הם מחפשים אנשים שכבר קיבלו ציונים גבוהים ב- EQ.

מנהלי גיוס מתחברים עם המועמדים והעובדים בחברה כי הם יודעים שכדי לשמור על שלמות תרבות החברה וכדי לגייס ביעילות את המועמדים הנכונים, עליהם להיות מעורבים, פתוחים ושקופים.

עובדים עם EQ גבוה יותר מסוגלים לעבוד בצוותים, להסתגל לשינויים ולהיות גמישים. לא משנה כמה איכויות או כישורים אחרים יש לאדם על הנייר, אם הוא או היא לא מחזיקים בתכונות רגשיות מסוימות, לא סביר שהם יצליחו בקרבת אנשים. ככל שמקום העבודה ממשיך להתפתח, לפנות מקום לטכנולוגיות ולחידושים חדשים, תכונות אלה עשויות להיות חשובות יותר ויותר.

בספרו "Emotional Intelligence: Why It Can Matter More than IQ", מציג דניאל גולמן חמש קטגוריות של אינטליגנציה רגשית. מהן אותן קטגוריות?

מודעות עצמית

אם לאדם יש תחושה בריאה של מודעות עצמית, הוא מבין את נקודות החוזק ואת החולשות שלו, כמו גם איך מעשיו משפיעים על אחרים. אדם המודע לעצמו הוא בדרך כלל מסוגל יותר להתמודד וללמוד מביקורת בונה מאשר אחרים.

רגולציה עצמית

אדם עם EQ גבוה יכול לחשוף את רגשותיו ולהפגין בשלות ואיפוק בעת הצורך. במקום להפציץ עם הרגשות שלו בכל מקום, הוא מבטא אותם באיפוק ובשליטה.

מוטיבציה

אנשים אינטליגנטיים רגשית הם בעלי מוטיבציה עצמית חזקה. הם לא מונעים בהכרח מכסף או טייטל. הם בדרך כלל גמישים ואופטימיים כשהם נתקלים באכזבה ומונעים על ידי שאיפה פנימית.

אמפתיה

אדם שיש לו אמפתיה, חמלה והבנה של הטבע האנושי, הדבר מאפשר לו להתחבר עם אנשים אחרים ברמה הרגשית. ואת היכולת להזדהות איתם ולספק להם תמיכה ושירות מעולה. הוא יכול ולהגיב בכנות לדאגות של אחרים.

מיומנויות קרבה

אנשים שהם אינטליגנטים רגשית, מסוגלים ליצור קרבה אמון במהירות עם אחרים בקבוצות שלהם. הם נמנעים ככל האפשר ממאבקי כוח, והם בדרך כלל נהנים מקרבתם של אנשים אחרים ויש להם כבוד לאחרים סביבם.
בדיוק כפי שחשוב לחפש עובדים חדשים עם אינטליגנציה רגשית, חיוני למנהלים ומנהיגים עסקיים אחרים לפעול בדרכים אינטליגנטיות רגשית כדי לענות על הצרכים של העובדים של היום.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה