שיתוף

עם הטכנולוגיה המתקדמת שמחברת את כולם תוך כדי תנועה, אין שום סיבה שמעסיקים ועובדים כאחד לא ירצו להשתמש בה לטובתם. אחת מהאפשרויות המתקדמות שהטכנולוגיה מציעה היא אפשרות של עבודה מרחוק.

אם לאדם יש את הכישורים המתאימים והוא אחראי מספיק על מנת לבצע את העבודה מביתו, אין כל סיבה שהוא יגיע למשרד מדי יום ויבזבז שעות ארוכות על נסיעות, זמן ודלק.

להלן רק כמה מהיתרונות של עבודה מרחוק:

מורל גבוה

מחקרים מראים כי כאשר עובדים יכולים לעבוד מביתם, הם מאושרים. האושר שלהם משפיע על מידת היעילות והתפוקה שלהם והם עובדים הרבה וטוב יותר מאשר לו היו מגיעים לעבוד מהמשרד. אולי זה בגלל שלא כולם יכולים להתמודד עם סביבת המשרד, ויש להם סיבות אמיתיות לרצות לעבוד מרחוק. עובדים מרחוק הוכיחו גם שיש להם רמה גבוהה יותר של שביעות רצון מהבית ומהחיים המקצועיים שלהם בכללותם. כך או כך, זה בהחלט מועיל לשני הצדדים.

אפשרות לגיוס עובדים שגרים רחוק

יתרון זה צריך להיות ברור: כאשר מעסיק מחפש עובדים והוא מאפשר עבודה מהבית הדרישות צריכות להסתכם רק בכישורים של העובדים ולא במרחק מן העבודה. הדבר מגדיל באופן משמעותי את אפשרויות הגיוס של המעסיק, והוא יכול לפנות לעובדים מכל רחבי המדינה, ובמקרים מסוימים אף ממדינות זרות.
אולי המועמד המושלם לא נמצא ביישוב בו ממוקמת החברה? על מנת שלא להגביל את עצמכם לסביבת העבודה, העבודה מרחוק מגיעה לפתור את העניין.

חסכון בזמן ואנרגיה

כיוון שהעובדים מהבית אינם נוסעים לעבודה מדי יום, עלויות ההובלה והאנרגיה שהחברה צורכת מצטמצמות באופן משמעותי. זה מאפשר לחברה להיות ירוקה ולעבוד בצורה יעילה יותר.
מאז שעובדים מרחוק לא מבזבזים זמן ואנרגיה על נסיעה ברכבות, אוטובוסים ורכבים פרטיים, זה גם חוסך זמן ואנרגיה הן עבורם והן החברה, וכמובן חוסך עלויות.

עלויות תפעוליות מופחתות אף הן. הסיבה לכך היא שאין צורך בהסדר של שטחי משרדים או תקצוב לתחזוקה ותחבורה לכוח עבודה מרוחק.

מחזור נמוך יותר

אחת הבעיות העיקריות שמעסיקים מתמודדים איתן, היא שיעור התחלופה הגבוה של העובדים. גיוס כוח עבודה מרחוק יכולה למנוע סיבות לעובדים לעזוב את עבודתם. הסיבות אולי לא קשור לאופי של העבודה עצמה, כמו שאנשים עוזבים לעתים את העבודה בגל מיקום גאוגרפי, מעבר דירה, הצורך להיות בבית עם הילדים או בן הזוג – כל אלו נחסכים כאשר אפשר לעבוד מהבית.

גם במקרים בהם המיקום אינו בעיה, חלק מהעובדים פשוט לא מרוצים מסביבת העבודה. עבודה ביתית מעניקה לעובדים את החופש ליצור לוח זמנים משלהם, לסדר את סביבת העבודה שלהם, ובאופן כללי הם מרגישים אחראים יותר ומונעים מאשר אם נאלצו לעבוד במשרד כל היום.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה