שיתוף

על אף הסטיגמות לגבי עובדים מבוגרים, שהם "איטיים" יותר וקשה להם להתמודד עם טכנולוגיה חדשה, בכל זאת מדובר בסטיגמות בלבד. בפועל – עובדים מבוגרים מספקים יתרונות מדהימים ובלתי ניתנים לוויתור.

העובדים המבוגרים הם נאמנים יותר בדרך כלל, מוכשרים ובעלי ניסיון, ויכולים לסייע לארגון להתפתח ולגדול באמצעות ליווי והדרכה. הם מסייעים לעובדים הצעירים יותר להתאקלם בחברה, מספקים להם טיפים ומקלים באופן משמעותי על מנהלי הצוותים.

אחד היתרונות של העסקת עובדים מבוגרים הוא הניסיון והכישורים שהם מביאים אל השולחן.

להלן 4 יתרונות משמעותיים בגיוס עובדים מבוגרים

הניסיון הנצבר

לעובדים מבוגרים יש ניסיון מקצועי רב שנים והם מביאים איתם כישורים רבים ומיומנויות רכות איכותיות. הם התמודדו עם דברים רבים במהלך הקריירה שלהם ועם סוגיות משמעותיות ומאתגרות, לרוב צלחו אותם בדרך זו או אחרת. למרות שלמעסיקים לפעמים יש חששות לגבי עובדים מבוגרים כשמדובר בטכנולוגיה למשל, הניסיון שלהם בלימוד דברים חדשים מסייע להם גם בעניין הזה. לא מהצד השני – אין שום הכשרה בעולם, שתספק לעובד צעיר את כל הניסיון והידע שהעובדים המבוגרים רכשו במשך השנים.

אמינות

עובדים מבוגרים אמינים יותר. הם פחות מחפשים "הרפתקאות" בחוץ ויישארו לרוב נאמנים למקום עבודתם. גם כיוון שיש פחות "מחזרים" אחריהם, הם פחות ניתנים לפיתוי ע"י חברות מתחרות. העובדים המבוגרים לרוב בטוחים בעצמם מאשר העובדים הצעירים וסביר שאם תשקיעו בהם באמת, הם יישארו לעבוד בחברה שלכם לאורך שנים, בניגוד לעובדים צעירים ותזזיתיים. ישנן עמדות שרק בעלי ניסיון כמותם יוכלו למלא.

יציבות

העובדים המבוגרים יציבים יותר. הם יודעים מה הם רוצים ולרב יעבדו במסירות על מנת להשיג זאת, וביציבות רבה. הם לא ממהרים לחיות את חיי הלילה לאחר שעות העבודה, לא מגיעים עייפים וטרודים בבוקר ואין להם ילדים קטנים לטפל בהם בשעות הצהריים.
חברות רבות סובלות מכך שהן משקיעות זמן ומשאבים בהכשרת עובדים, שלאחר מספר חודשים נוטשים אותן ללא מחשבה כמעט, למען תפקיד טוב יותר או חברה נחשקת יותר, במקרה של עובד מבוגר הסיכוי לכך פוחת משמעותית.

איכות העבודה

העובדים המבוגרים מספקים עבודה איכותית ומדויקת, שבסופו של דבר מתורגמת לחסכון כספי לחברה. הסיכוי שעובד מבוגר ירוץ קדימה, בפזיזות ובאי דיוק למשימה שקיבל, הוא נמוך מאוד ביחס לעובדים צעירים יותר. העובד המבוגר לוקח על עצמו משימה שיודע שהוא יעמוד בה, והוא יבצע אותה בצורה המדויקת, המחושבת והמקצועית ביותר שניתן. בצורה זו הסיכון של החברה להפסיק כסף על משימות שלא בוצעו כהלכה, יורד משמעותית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה