יעקב ליטבנסקי, סמנכ"ל משאבים בנמל חיפה – פורש מתפקידו

יעקב ליטבנסקי, סמנכ"ל משאבים בנמל חיפה – פורש מתפקידו

יעקב ליטבנסקי, סמנכ"ל משאבים בנמל חיפה - פורש מתפקידו לאחר קדנציה ארוכה, הנמל יפרסם מכרז לתפקיד הנחשק, כאשר ברקע טיוטת דו"ח שמצא לכאורה דופי בהתנהלותו.

שיתוף
משאבי אנוש נמל חיפה

לפני יומיים פורסם בעיתון כלכליסט כי סמנכ"ל המשאבים בנמל חיפה, יעקב ליטבנסקי, פורש מתפקידו. בהודעה שנמסרה מטעם הנמל צויין כי יעקב יסיים את תפקידו בנמל בסוף חודש יוני (מעט פחות מ-4 חודשים מרגע ההודעה) וכי הנמל יפרסם מכרז חדש למציאת מחליפו.

ליטבנסקי מונה לתפקיד מנהל המשאבים של הנמל באופן רשמי בשנת 2012, אבל עוד קודם לכן, עבד ברשות הנמלים והרכבות לפני פירוקה בשנת 2005, והועסק כיועץ לנמל (באישור המדינה) לאורך תקופה וכן שימש כמנהל המשאבים של הנמל במשך שנה לפהי קבלת התפקיד הרשמי בשנת 2012.

אך מאחורי ההודעה יש יותר עניין מאשר דיווח על משרה נחשקת בתחום משאבי האנוש שתצא למכרז בקרוב שכן באותה כתבה פורסם גם כי פרישתו של ליטבנסקי מגיעה לאחר שנמצא לכאורה (בטיוטת דו"ח שחובר עבור רשות החברות הממשלתיות) כי קיים דופי בהתנהלותו, בין השאר צויין בעיתון כי ליטבנסקי חשוד ב: התערבות במכרזים, אישור במתן תמריץ תפוקות בניגוד להוראות, מתן של דרגות קידום לעובדים ללא קריטריונים, אישור של אחזקת רכב בלא צורך וביטול של קנסות לעובדים ללא סיבה. טיוטת הדוח המדובר, כך על פי העיתון, הוגשה לידי הממונה על השכר, קובי אמסלם, וכבר נפתחה בדיקה עצמית של הדברים.

העיתון אף מצטט מטיוטת הדוח כי: "מניתוח האירועים עולה כי נפל פגם מהותי בתפקוד ליטבנסקי כסמנכ"ל משאבים בחברה. עולה תמונה בה מאושרות תוספות שכר ללא אישור ואף בניגוד לכל הנחיות גורמי המדינה, כמו גם בהסתרת מידע במהלך הבדיקה. נראה כאילו הנהלת נמל חיפה פועלת בדין שונה משאר גורמי המדינה. זאת יחד עם התנהלות בעייתית כללית במספר סוגיות המצביעות על חשש בכלל בהתנהלות נושא משאבי האנוש בחברה".

האם נכון לדון בדברים על גבי דפי העיתון?

 עולה השאלה האם נכון לדון בדברים על גבי דפי העיתון הכלכלי הנפוץ בישראל, על סמך טיוטת דוח שהוגש כרגע לבדיקה עצמית בלבד? יותר מכך למרות שתגובותיהם של החשוד לכאורה ושל הנמל (המעסיק) מפורסמות באותה כתבה (ותוכלו למצוא אותם גם בסוף מאמר זה), עולה השאלה האם דבר הפרסום לפני הבדיקה אינו פוגם בתהליך עצמו ואינו מחתים שלא לצורך את פועלו של אדם, במיוחד לאור אותם תגובות.

לסיום, בעוד ברור האלמנט הצהוב שבדבר, וכי אכן ניתן להבין את העניין הציבורי שיש בפרסום, ראינו בתקופה האחרונה יותר מדי פרסומים מסוג זה שהסתיימו ללא דבר. לפיכך האם לא נכון יותר לדחות את דבר הפרסום, במטרה לשמור על שמם הטוב של המעורבים באותם פרשות, ולאפשרו רק לאחר שנמצא חשד מספיק בשביל להתקדם בפרשה ולו צעד אחד נוסף מעבר להעלאת חשד לכאורה.

תגובות הצדדים לפרסום

ליטבנסקי שלל את הממצאים שפורסמו בדו"ח והאשים את רשות החברות ואת העומד בראשה, אורי יוגב, בהתנכלות מכוונת כלפיו.

מנמל חיפה נמסר בתגובה, באותה כתבה, כי: "סמנכ"ל המשאבים יעקב לובינסקי, מהמנהלים המצטיינים שהיו בנמל חיפה לאורך השנים, מנהל מוערך ביותר על ידי דירקטוריון החברה, המנכ"ל והעובדים, ביקש לסיים את תפקידו בסוף חודש יוני לאחר שחש שהשלים את המטרות לשמן חזר לקדנציה מוצלחת נוספת בנמל חיפה". בסביבת הנמל מוסיפים שהפרישה שלו לא קשורה לשום דו"ח.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה