יו"ר ועדת העבודה מנע אישור חוק הפנסיה החדש של עובדי חברת החשמל

יו"ר ועדת העבודה מנע אישור חוק הפנסיה החדש של עובדי חברת החשמל

שינוי שיטת הפנסיה של העובדים והצמדתה למדד במקום לשכרם כיום, יעלה למדינה כ-3 מיליארד שקל. הגימלאים מתנגדים

שיתוף

בעוד בחברת החשמל דורשים העלאה נוספת של תעריפי החשמל בקרוב, כדי לממן את שינוי שיטת ההצמדה לפנסיה בגובה 2.5 מיליארד שקל, מנע הבוקר (יום ד') יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת חיים כץ, את אישור חוק הפנסיה החדש של עובדי החברה.

הוועדה דנה בהצעת החוק הממשלתית לשנות את שיטת העדכון של פנסיית עובדי חברת החשמל, באופן שמצמיד את הפנסיה שלהם למדד, במקום לשכר העובדים הפעילים כיום.

החוק נועד לאפשר יישום ההסכם הקיבוצי החדש של העובדים, שנחתם בינואר לפני שנה. עלות ההצמדה למדינה מוערכת ב-3 מיליארד שקל, שעה שחברת החשמל דורשת ש- 2.5 מיליארד מתוכם ימומנו באמצעות תעריף החשמל.

היו"ר כץ הודיע, עם זאת, כי לא יאפשר חקיקתו כל עוד החוק מאפשר למדינה לפגוע בפנסיות בגלל חריגות שכר שנעשו אחרי 1982. בנוסף אמר כץ, כי ימנע הכנסת סעיף המסמיך את שר האוצר להרחיב את תחולת החוק המדובר לכלל גמלאי המשק.

 הקצבה תגדל

הצורך בחוק הזה נוצר בשל התנגדות גמלאי חברת החשמל, שההסכם מנתק את הפנסיות שלהם מהצמדה לתנאי השכר של העובדים הפעילים. לטענתם, ההסכם מסיר מעליהם את הגנת ועד העובדים מפני פגיעה עתידית בתנאי שכרם.

לוועד העובדים ולהסתדרות אין סמכות לחתום על הסכמים קיבוציים הפוגעים בזכויות הגמלאים, ולפי שעה התנגדותם מונעת את חתימת ההסכם.

כפיצוי על הפגיעה בהם, הסכימה המדינה להגדיל את הקצבה שלהם בשיעור של 8-12%. אלא שכץ הצביע על-כך שהחוק חושף את הגמלאים לפגיעה מצד הממונה על השכר באוצר, היה ויתגלו חריגות שכר שקיבלו בעת שעבדו בחברה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה