טלי פלד: מנהלים צעירים בארגון זקוקים לחונכות מנהלי משאבי אנוש

טלי פלד: מנהלים צעירים בארגון זקוקים לחונכות מנהלי משאבי אנוש

מנהלים צעירים מקודמים לתפקיד על סמך כישוריהם המקצועיים אך אינם מביאים איתם ידע וכישורים ניהוליים ולכן כניסתם לתפקיד ניהולי אינה פשוטה, רצופה מהמורות ולעיתים אף מסתיימת בכישלון בתפקיד

שיתוף

טלי פלד, מומחית בחונכות ואימון מנהלים צעירים, תעביר בשיתוף עם ריבי לב ארי, מנהלת משאבי אנוש בחברת אינסייט ביופארמצבטיקה בע"מ, את יום העיון 'מנהלי משאבי אנוש כחונכי מנהלים צעירים' שיתקיים ב- 26.6 בכפר המכביה.

"מנהלים צעירים הוא מונח המתייחס למנהלים חדשים בתפקידם. אלו יכולים להיות מנהלים בגיל צעיר, או בגיל מבוגר יותר שקודמו לתפקיד ניהולי. כך או כך הם מגיעים לתפקיד הניהול לרב חסרי רקע וניסיון ניהולי מה שעשוי להקשות עליהם בביצוע תפקידם עד כדי כישלון" מסבירה טלי פלד.

מה מבדיל את המנהלים הצעירים מהוותיקים?

"ההבדל הוא למעשה בחוסר ההבנה לגביי מה זה ניהול. למנהלים צעירים מאוד 'קורץ' תפקיד הניהול לו זכו אך בדרך כלל אין להם שמץ של מושג מה זה ניהול. אין להם כלים ומיומנויות ניהוליות ויש פער גדול ברצון בתפקיד לבין המסוגלות שלהם למלא אותו בפועל. פעמים רבות אותם מנהלים צעירים לא מודעים לכך שעליהם להתכונן לתפקיד הניהולי והתרבות הישראלית של "סמוך עליי אני אלמד תוך כדי" היא תרבות שפוגעת ברבים מהם."

עם אילו קשיים מנהלים צעירים מגיעים אליך לאימון?

"מנהלים שמגיעים אליי לאימון נחלקים לשניים – אלו שמבינים את משמעות התפקיד הניהולי וחוששים ממנו וזקוקים להכוונה וליווי ואלו שהולכים עם גישת "סמוך עליי אני כבר אלמד" ונכשלים תוך כדי התפקיד ואז מגיעים אליי לאימון לקראת התפקיד הניהולי הבא."

במה הם נכשלים בדרך כלל?

"בכל דבר הקשור בניהול: הם לא יודעים להאציל סמכויות, לבצע הבחנה בין עיקר ותפל בניהול, בעמידה ביעדים, בהתמודדות עם קולגות, ואפילו בניתוק מתפקידם הקודם. הם גם מאוד מתקשים לנהל חברים שלהם לצוות ועוד ועוד…
כדוגמה מספרת טלי על מנהל צעיר שהגיע אליה לאימון ולא הפסיק לקטר על הבוס שלו. "בסופו של דבר עצרתי אותו ואמרתי לו – ככה אתה רוצה להתקדם בתפקיד?! הסברתי לו שכשהוא עובד מול מנהל עליו להתאים את עצמו למנהל שלו ולא להפך. עליו להבין כיצד לפעול מול אותו מנהל, מה חשוב למנהל ומה מצופה ממנו. כמובן שעליהם לעשות תיאום ציפיות."

מה המשמעות של הכישלון הזה לארגון?

"לצערי ארגונים מודעים לכך שמנהלים רבים מונו ללא הכשרה או מיומנויות לתפקיד ולא כל הארגונים עושים עם זה משהו. לחלק מהארגונים יש תכניות חניכה וכלי הכשרה למנהלים צעירים וחלקם פשוט 'זורקים את המנהל למים'. כשזורקים אותך למים בלי גלגל ומבלי שתדע לשחות או שאתה טובע או מפרפר ומצליח לצוף – כך או כך זה לא נעשה כמו שצריך. הכישלון הוא גם למנהל עצמו וגם לארגון שמשקיע כסף בקליטת המנהל לתפקיד ובהחלפת אותו מנהל שנכשל בתפקידו וכן בעלויות שטעויות הניהול גוררות איתן."

מהי החשיבות של הכשרת מנהלי משאבי האנוש לחניכת המנהלים הצעירים?

"כאשר מנהל צעיר נכשל ומוחלף ישנה עלות כלכלית ומיתוגית לחברה ומבחינת מנהלי משאבי האנוש אם הם לא מעורבים בתהליך הכשרת המנהל הצעיר, אין להם השפעה על התנודות הללו כשלמעשה הם אלו שאחראים בין היתר על הכשרת העובדים והמנהלים ושימורם בחברה.
שימור מנהל צעיר בארגון מצריך השקעה ופיתוח. על הארגון לספק כלים לתפקידו על מנת שיוכל להשקיע ולקצור את הפירות כך שגם הוא וגם הארגון ירוויחו ובסופו של דבר כולם יקצרו את הפירות.
אם המנהל יוכשר ויידע להוביל תהליכים וצוותים בארגון, ההצלחה תהיה כוללת."

כיצד מנהלי משאבי אנוש יכולים ללוות מנהלים צעירים ולדאוג להצלחתם?

"הליווי הוא בעצם תהליך חונכות מתמשך לאורך זמן. לפחות בין חצי שנה לשנה מהרגע בו המנהל הצעיר נכנס לתפקיד. צריכות להתקיים פגישות רבות עם המנהל הצעיר, המנהל שלו ומנהל משאבי אנוש, על מנת לוודא שהמנהל הצעיר עומד במשימות וביעדים וכמובן במשימות הניהול שלו. כמובן שעל מנהל משאבי אנוש לספק למנהל הצעיר כלים ומיומנויות ניהול באמצעות הכשרות וקורסים מתאימים הממוקדים במנהלים צעירים. בנוסף, מנהל מנהלי מש"א צריכים להיות מודעים לפן הרגשי בתהליך החונכות: להעצים את המנהל הצעיר, להיות אוזן קשבת לבעיות, לכוון, לשקף, לייצר מודעות עצמית, לנסוך בו ביטחון ולהיות חוליה תומכת בכניסה חלקה ומוצלחת לתפקיד.

החונכות חשובה למנהלים ולארגון אך היא חשובה לא פחות למנהלי משאבי האנוש, דרכה הם יכולים לבוא לידי ביטוי ולהשפיע על פיתוח המנהלים בארגון ועל הצלחת הארגון כולו. חונכות היא במה גדולה ומצוינת למנהלי משאבי אנוש– באמצעותה הם מספקים מענה של 360 מעלות עבור המנהל הצעיר, הבוס שלו, המנכ"ל וההנהלה הבכירה. יש כאן הזדמנות להראות איך מביאים את המנהלים ואת הארגון להישגים וזו התרומה של מנהלי משאבי האנוש לארגון."

על יום העיון 'מנהלי משאבי אנוש כחונכי מנהלים צעירים'

יום העיון מיועד למנהלי משאבי אנוש, הדרכה ופיתוח ארגוני בחברות וארגונים העוסקים/רוצים להתחיל בתהליכי פיתוח והכשרת מנהלים צעירים/חדשים ורוצים ללמוד, להוסיף כלים, רעיונות ושיטות לחונכות המנהלים.
יום העיון יעסוק במיפוי הטעויות של מנהלים צעירים ומתן פתרונות לטעויות, נלמד מסקרים מה חשוב להם על מנת לתת מענה שיאפשר הצלחה בכניסה לתפקיד, נקבל כלים לחונכות והעצמת מנהלים צעירים וכן נלמד מ- Case study בחברת אינסייט ביופארמצבטיקה בע"מ כיצד יישמה ריבי לב-ארי, מנהלת מש"א בארגון, חונכות כתהליך מתמשך.

טלי פלד מביאה איתה ניסיון כשכירה של 25 שנים בעבודה עם מנהלים בכירים, ליווי מנהלים בהתמודדות מול קשיי תפקידי ניהול בכל הרמות, הכרות של סגנונות ניהול שונים, הכרות של כל חטיבות הארגונים (פיתוח, שיווק, מכירות, כספים, לוגיסטיקה, משאבי אנוש, מרקום וכו'), השכלה רחבה (,תואר שני בהצטיינות במנהל עסקים והשכלה רחבה בתחום האימון) וניסיון עשיר באימון מנהלים צעירים. כל אלו הינם 'ארגז כלים' נרחב המאפשר לה ללוות בהצלחה מנהלים רבים בתהליכי אימון לשם ניהול מיטבי, הצלחה בהתמודדות עם אתגרי ניהול מורכבים, השגת מטרות והפקת תוצאות אישיות, עסקיות וארגוניות מוצלחות . בנוסף, טלי מנחה סדנת מיומנויות ניהול ייחודית למנהלים צעירים בהתאמה אישית לארגונים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה