טאלנט זה לאו דווקא שחר פאר ומיתוג מעסיק נכון לכל ארגון

טאלנט זה לאו דווקא שחר פאר ומיתוג מעסיק נכון לכל ארגון

דליה שליו הרצתה בכנס הגיוס השנתי על מהו טאלנט ולמה מיתוג מעסיק נכון לכל ארגון: "הטאלנט בארגון הוא לאו דווקא שחר פאר. זה יכול להיות כל אחד ואחת"

שיתוף
דליה שליו - כנס גיוס

דליה שלו, מנהלת משאבי אנוש וגיוס בעמותה לגיל הרך מועצה אזורית חבל מודיעין וכן מנהלת ויוצרת קבוצות ופורומים מובילים בקהילה כדוגמת השולחן העגול HR, בפייסבוק, ב- Linkedin ובתפוז אנשים, ולאחרונה מנכלית חברת Round Table -HR, נבחרה לקחת חלק בפאנל המרצים בכנס הגיוס השנתי שהתקיים ב-29 בינואר. את ההרצאה הקדישה שליו לנושא: מיתוג הארגון בפני מועמדים פוטנציאליים – הטאלנט הבא יכול להיות שלך!

נותני חסות כנס הגיוס השנתי 2013דליה הציגה קונספט חדש: תשכחו את מה שאתם יודעים על טאלנטים – טאלנט יכול להיות כל אחד. דליה: בעיני, כשמדברים על Talent People  זה לאו דווקא השחר פאר של הארגון. אנחנו מדברים על כל אחד ואחת מאתנו. טאלנט יכול להיות השומר בכניסה, המנקה או איש מכירות. איש מכירות שטח עם קוצים בישבן, שאוהב את העבודה שלו ונותן הכול יכול להפוך לטאלנט. מצד שני, אם אנחנו מושיבים אותו במשרד סגור, אנחנו למעשה גורמים לו לאבד את התשוקה ואת הסיכוי להיות טאלנט.

אני מגיעה מרקע של מכירות וזה מדהים כמה מן המשותף יש בין מכירות לגיוס עובדים! תחשבו על הדימיון בין מכירת מוצר למכירת משרה או בין שירות ללקוח לשירות למועמד והחנות הווירטואלית שלנו. אתר הקריירה שלנו שהוא אתר תדמיתי – צריך להפוך לאתר וירטואלי ודינאמי שבו משווקים ומוכרים.

מה זה מיתוג מעסיק?

רוב הישראלים מוכנים להשקיע פי שניים מהתקציב שלהם על במבה של אסם מאשר על מוצר אחר. אפשר להתווכח על הטעם אבל כשבאים ומכניסים לסלסלה במבה, נשקיע פי שניים במותג של אסם ולא בחטיף בוטנים 'רגיל'. כך אנחנו צריכים למתג את הארגון שלנו – שהמועמד יהיה מוכן להשקיע יותר זמן באתר שלנו – כי זה אנחנו!

בעבר עבדתי כמנהלת משאבי אנוש בארגון קטן, עמותה שמעסיקה 129 עובדים. העובדים עצמם מחוברים לעמותה כי הם מהמקום. ישבתי מול 15 מנהלות ואמרתי "'מרגע זה אנחנו ארגון ולא עמותה. זה אומר שאנחנו חושבים ומתנהלים כמו ארגון!". ככה מיתגנו את הארגון בפני העובדים שלנו.

מה זה אומר בפועל? זה אומר שאנחנו לא מכניסים גננת אלא אשת חינוך ואנחנו שולחים אותה להכשרות והשתלמויות ומשקיעים בה. אנחנו צריכים לעטוף את המשרות שלנו באריזות יפות, לקשט ולהשקיע בהן כל הזמן.

כיצד ממתגים את הארגון כמעסיק באמצעות עמוד קריירה?

מיתוג מעסיק משמע ארגון שטוב לעבוד בו. לכן, צריך למצוא דרכים להעביר החוצה שטוב לעבוד אצלנו. אתר הבית צריך להיות דינאמי ורלוונטי. העמוד צריך להביע הומור, לשדר רגש, לשתף ולספר. צריכות להיות בו תמונות אותנטיות. אל תקנו תמונות מאימג'-בנק. תעשו שימוש בתמונות שיש לכם מימי כיף, הדרכות וטיולים. תעלו סרטוני וידיאו מאירועי חברה או בקשו מהעובדים שיצלמו את העמיתים שלהם ויעלו תמונות אותנטיות מהיום יום.

כדי למשוך טאלנטים צריך לרתום את הטאלנטים בארגון. אתם מכירים את העובדים שלכם, אתם יודעים מי יודע לכתוב בלוגים, מי יודע לעצב מודעות, לצלם וכיו"ב. תבקשו מהם לקחת חלק ותראו שהם ישמחו לשתף פעולה. זכרו, הפנייה למועמדים צריכה להיות קריאטיבית, מעניינת, רלוונטית. מי אם לא העובדים שלכם יכול לעשות לכם את העבודה של גיוס עובדים טוב יותר?

אתם יכולים אפילו לקחת את רתימת הטאלנטים צעד אחד קדימה כך שאם יש אצלכם עובד בשירות לקוחות שלומד הנחיית קבוצות – תנו לו להעביר סדנה לעובדים. הוא ילמד ויתנסה, העובדים יהנו והכי חשוב- כולם יעלו את זה לרשת החברתית וזה יסייע לכם למתג את הארגון כמעסיק שמטיב עם העובדים שלו.

תנו לעובדים שלכם לפרוח. תנו להם לעשות דברים שהם טובים בהם, אוהבים או שואפים לעשות. זה יעזור לכם לשמר אותם לאורך זמן וכשיהיה להם טוב הם כבר יעבירו את המסר ברשתות החברתיות וידאגו להביא את החברים שלהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה