Yahoo טעתה כשאסרה לעבוד מהבית? לאו דווקא

Yahoo טעתה כשאסרה לעבוד מהבית? לאו דווקא

בידוד חברתי, פגיעה במאזן בין עבודה לבין הבית והסחות דעת מרובות הן המחיר שמשלמים העובדים מהבית. למרות המגמה הרווחת בקרב ארגונים לאמץ את ההסדר, יתכן והמחיר גבוה מדי

שיתוף
עבודה מרחוק

עבודה מרחוק

מחקרים רבים בתחום משאבי אנוש שפורסמו בשנים האחרונות מדברים בשבחו של מתן האפשרות לעובדים לעבוד מרחוק, בשל מגוון יתרונות: לוח זמנים גמיש, חסכון בדמי הנסיעות, תחושת העצמה של העובד ויכולת תמרון רבה יותר בין חיי המשפחה לקריירה. עם זאת, מחקר חדש מלמד כי לעבודה מרחוק ישנו גם צד שלילי- בידוד חברתי, פגיעה באיזון בין חיים לבין עבודה, הסחות דעת מרובות והוצאות גבוהות יותר לעובד.
 
סקר שערכה חברת McCrindle Research, המבצעת מחקרי שוק בתחומים שונים, העלה שהבידוד המקצועי והחברתי שחווים מועסקים שעובדים מהבית הנו החיסרון המרכזי – 22% ממשתתפי הסקר דיווחו שהבידוד הוא הנושא העיקרי שמטריד אותם.

תופעה שלילית נוספת הנלווית לעבודה מהבית, הנה מחסור משמעותי בהזדמנויות לסיעור מוחות עם חברים לעבודה התורמות לפתרון בעיות- קושי אשר מתבטא בירידה בתפוקה בטווח הארוך.

לא יכול לענות, אני תולה כביסה עכשיו!

אחד הגורמים ההופכים את העבודה מהבית לאטרקטיבית עבור עובדים רבים, הנה הציפייה שהדבר יסייע להשגת איזון מוצלח יותר בין חיים לבין העבודה. אך עם זאת, מסתבר כי רבים מהם נתקלים בקושי להציב גבולות בין החיים המקצועיים לבין החיים בבית. אחד הנסקרים תיאר זאת כך: "להיות זמין – נראה שאנשים חושבים שאתה זמין כל זמן, כולל ימי החופש שלך".

לצד זאת, הסחות דעת הקשורות למשק הבית עלולות להוריד את רמות התפוקה והריכוז. 14% ממשתתפי הסקר אמרו שתוצאת העבודה מרחוק הייתה יותר מדי הפרעות הקשורות למשימות שצריך לבצע בבית.

חסרונות נוספים הנלווים לעבודה מהבית שציינו הנסקרים כללו ירידה בהנעה העצמית, הכנסה נמוכה יותר, הוצאות רבות יותר והתמודדות עם הרעיון השגוי שעבודה מהבית אינה עבודה של ממש. בנוסף, הסקר לימד כי נושא הארגונומיה במשרד הביתי אינו זוכה לתשומת הלב הראויה בקרב רבים מן העובדים מהבית. שולחן עבודה שאינו מתאים או היעדר שולחן, יכולים בסופו של יום לגרום לליקויי יציבה ולבעיות חמורות יותר בהמשך.

ככל הנראה, חסרונות אלה ככל הנראה הניעו את חברת Yahoo לפעול בניגוד למגמת ה-teleworking המתחזקת ולהחזיר את העובדים מהבית למשרד.

למרות זאת, התמונה איננה שלילית עבור כולם – 20% מהמשתתפים בסקר סיפרו שאינם חווים כל חיסרון בעבודה מהבית.

 ניתן לצמצם את חסרונות ההעסקה מרחוק וליהנות יותר מיתרונותיה, אם העובד משתתף מדי פעם בפגישות במשרד, לוקח חלק באירועים חברתיים, מתקשר עם עמיתיו באמצעות טכנולוגיות שיחת וידיאו ומתנתק מהעבודה בשעות קבועות ביממה (שאינן חייבות לחפוף לחלוטין את השעות שבהם העובדים האחרים הולכים הביתה). העובד מבחינתו צריך לארגן לעצמו סביבת עבודה ביתית נוחה, אולי בתמיכה של המעסיק על ידי עזרה במימון או השאלת ציוד.

על מנת ללמוד עוד על אודות רווחה, אתם מוזמנים לכנס רווחה שייערך בקרוב.
לפרטים נוספים לחצו כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה