למה כדאי להביא כלב לעבודה?

למה כדאי להביא כלב לעבודה?

מקומות עבודה שמרשים למועסקים להביא איתם את חיות המחמד, לא רק חוסכים מהאנשים את הדאגה לבעל החיים שנשאר בבית, אלא נהנים משלל יתרונות שנוצרים בשל נוכחותם במשרד.

שיתוף
חיות מחמד במקום העבודה

בעלי כלבים שעובדים מהבית אולי לא תמיד מודעים לתרומתו של הכלב לרווחה שלהם. ראשית, הוא החבר לעבודה היחידי שלהם, שנית הוא גורם להם לעזוב את עמדת העבודה מדי כמה שעות, לצאת החוצה לאוויר הפתוח לחלץ עצמות. זה נעשה לטובת החבר על ארבע, אך למעשה תורם לאדם. אבל מה קורה עם בעלי כלבים שעובדים כשכירים ומבלים ימים ארוכים במשרד?

על פי מחקר שנערך מטעם אוניברסיטת Virginia Commonwealt, מועסקים שמביאים את הכלבים שלהם לעבודה מייצרים פחות מההורמון קורטיזול הקשור לתופעות של מתח. המחקר שבוצע לפני שנתיים בראשותו של פרופסור רנדולף ברקר, חוקר ניהול, התקיים בחברה לכלי אוכל בצפון קרוליינה. למקום העבודה הזה מגיעים מדי יום כ- 20 עד 30 כלבים. החוקרים גילו שככל שהיום מתקדם, הרמות הממוצעות של המתח ירדו בכ- 11% אצל המועסקים שהביאו את הכלבים שלהם לעבודה. אצל העובדים שלא הביאו חברים על ארבע לעבודה רמות המתח עלו ב-70%.

הרבה יותר מהפחתת קורטיזול

להבאת הכלבים לעבודה היו יתרונות נוספים מעבר לרמות נמוכות של קורטיזול:

  • עלייה בתפוקה: הכלב מעודד את העובד לעשות הפסקות כדי ללטף אותו או לשחק איתו משחק מהיר של "לך תביא". התקופות הקצרות האלה של עצירת העבודה מאפשרות למועסק לאסוף את עצמו מחדש ולכן להתמקד טוב יותר במטלות כשהוא שב לשולחן העבודה שלו.
  • עלייה ביצירתיות: כיוון שקצת חריג להביא כלב למקום העבודה (על אף שהדבר הופך שכיח יותר ויותר, לפחות בארצות הברית), נוצר במשרד טון סביבתי שמכניס את כולם לרוגע. בשל כך מיצי היצירתיות זורמים באופן חופשי יותר.
  • שיפור ביחסים החברתיים: הימצאות כלבים במשרד מעצימה את האינטראקציות החברתיות. האנשים הופכים ידידותיים יותר ועשויים ליצור ביניהם קשרים על בסיס חיבתם לבעלי חיים. או במילים אחרות: מייתרים את האפקט החברתי של יציאה לסיגריה, ועושים זאת באופן בריא הרבה יותר.
  • הכלבים מוציאים אתכם החוצה: כמו שנאמר בהתחלה, הכלבים צריכים לצאת לעשות את צורכיהם, מה שגורם לעובד, ואולי אפילו לקבוצה קטנה של חברים לעבודה, לצאת החוצה. הפעילות הגופנית הקטנה הזאת עוזרת לאנשים לשמור על רעננות ומגבירה את פריון העבודה.

מידע נוסף על המחקר ניתן למצוא בכתבה המקורית שפורסמנו לאחר פרסום המחקר – כלבים במקום העבודה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה