חווית עובד זהה בכל סניפי החברה וזינוק של יותר מ-300% במספר העובדים

חווית עובד זהה בכל סניפי החברה וזינוק של יותר מ-300% במספר העובדים

תמר נולמן, MyHeritage: "ליצור את אותו 'קסם באוויר', בקייב, באור יהודה, בתל אביב ובטורונטו, כדי שהעובדים ירגישו בדיוק אותו דבר, כאילו אין מרחק" - לקראת כנס הגיוס השנתי

שיתוף

חווית עובד זהה בכל הסניפים

"בארבע השנים האחרונות חוותה חברת MyHeritage גידול משמעותי במספר עובדיה, מ- 90 עובדים גדלה החברה ליותר מ-370 עובדים. אני מאמינה שאחד מהגורמים המרכזיים להצלחת הגידול הזה הוא צוות משאבי אנוש חזק. שלושת הדברים המרכזיים שמאפיינים אותנו הם עבודת צוות, פרואקטיביות ויצירתיות.

"אלו הם הגלגלים המרכזיים שמניעים את הקטר של משאבי האנוש שלנו, והגיוס בראשו". דברים אלה אומרת תמר נולמן, מנהלת משאבי אנוש ב- MyHeritage, בשיחה עם HRus, לקראת הרצאתה בכנס הגיוס השנתי של HRus. הכנס יתקיים ב-11 בספטמבר, בכפר המכביה, בנושא Acquisition Business Partner – מניהול תהליך גיוס לניהול רכישת כישרונות.

לדבריה, "הנהלת החברה ממוקמת באור יהודה ואנחנו מאד גאים במיקום שלנו. מצד שני, רוב חברות ההייטק נמצאות בתל אביב, ובמהלך החיפוש שלנו אחר אנשי מובייל הבנו שהמיקום הוא נושא מאתגר. אנחנו מאוד אדפטיביים למה שקורה בשוק, ולכן, כדי להתאים את עצמנו לשוק פתחנו סניף גם בתל אביב".

אבל MyHeritage לא עוצרת בתל אביב. "פתחנו את השנה עם צפי לצמיחה גדולה של אנשי פיתוח", אומרת נולמן. "לאחר חשיבה משותפת ביחד עם ההנהלה החלטנו לפתוח סניף במזרח אירופה, ובימים אלו פתחנו סניף נוסף גם בטורונטו".

בהרצאתה בכנס הגיוס השנתי של HRus תפרוס נולמן את התפיסה של MyHeritage בנוגע לאיך לפתוח סניף מאפס. "החל מאיזה מיקום לבחור, בין אם זה בארץ, במזרח אירופה או בכל מקום אחר, דרך מציאת חברות השמה, כלי סורסינג יחודיים, אתרי דרושים, ועד לדרך שבה מבצעים מחקר שוק כדי לפתוח סניף מצליח", היא מסבירה.

נושא נוסף בו תדון נולמן בהרצאתה בכנס הגיוס השנתי של HRus, הוא ליווי משאבי אנוש. "אסביר בהרצאה איך אנחנו מלווים את העובדים, ואיך ניתן להעניק להם את התחושה שלמרות שהם ממוקמים בסניף מרוחק ממטה החברה, הם עדיין חלק חשוב מהחברה. איך מגבירים את תחושת מחוברות העובדים לארגון.

"למשל, אנחנו שמים דגש על משרדים מעוצבים, הטבות דומות וכו. בנוסף, אנחנו משתדלים שבכל משרד תהיה אותה אווירה מיוחדת, תמיד יש אוכל מפנק במטבחים, חוג יוגה, חדר כושר וכו. חשוב לנו, שלכל העובדים שלנו, בכל הסניפים, תהיה חווית עובד דומה.

"הרעיון הוא ליצור את אותו 'קסם באוויר', בקייב, באור יהודה, בתל אביב ובטורונטו, כדי שהעובדים ירגישו בדיוק אותו דבר, זו הייחודיות שלנו. למעשה, לקחנו סניף מצליח באור יהודה ועשינו לו 'העתק הדבק'. מיינו את האנשים הנכונים, גייסנו את האנשים הנכונים, ונתנו לכולם את אותה תחושה."

בהרצאתה בכנס הגיוס, תסביר נולמן, מה הם האתגרים הכרוכים בעבודה מרחוק, איך ניתן להתמודד איתם ואיך ממשיכים קדימה עם הפתיחה של הסניף החדש בטורונטו.

איך אתם שומרים על קשר רציף עם העובדים בסניפים בחו"ל?

"ראשית, אנחנו מגיעים פיזית. העובדים מהסניפים המרוחקים מגיעים אלינו למשרד להכשרה, ומהמשרד בארץ נוסעים אל הסניפים בחו"ל לפחות פעמיים בחודש.

"שנית, אנחנו מקיימים שיחות שבועיות בין העובדים למנהלים, בסקייפ או ב-Slack. בנוסף העובדה שצוות הפיתוח עובד במתודולוגית Agile מאפשרת לכל הצוותים גם בארץ וגם בחו"ל להשתתף בישיבות תיכנון משותפות פעם בשלושה שבועות ובנוסף בישיבות סטנד-אפ יומיות. כך שהמידע זורם באופן יומיומי ומאפשר שיתוף והתייעצות מלאים. פרט לכך, אנחנו מארגנים ימי גיבוש צוותים. העובדים מחו"ל יוצאים לימי גיבוש עם הצוותים שמגיעים מהארץ, ובנוסף יש ימי גיבוש לצוותים של כל סניף בפני עצמו".

ל- MyHeritage יש יותר מ-90 מיליון משתמשים שבנו עד היום כ-40 מיליון אילנות יוחסין הכוללים מעל 2.5 מיליארד פרופילים של בני אדם. בנוסף, ל-MyHeritage יש מאגר מידע עצום ובו כשמונה מיליארד רשומות היסטוריות. הטכנולוגיה המתקדמת מצליבה מידע בין פרופילים באילנות היוחסין ובמקביל מוצאת עבור המשתמשים באופן אוטומטי רשומות היסטוריות רלוונטיות מתוך מאגר הרשומות העצום, על בסיס המידע שהזינו באילן.

ניתן יהיה לפגוש את תמר נולמן, ולשמוע עוד על הדרך בה החברה מגייסת עובדים, בכנס הגיוס השנתי של HRus, שיתקיים ב-11 בספטמבר בכפר המכביה, בנושא:  Acquisition Business Partner – מניהול תהליך גיוס לניהול רכישת כישרונות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה