חווית למידה: איך לעצב שינוי התנהגותי חוויתי

חווית למידה: איך לעצב שינוי התנהגותי חוויתי

האם הארגון שלכם יכול להפיק תועלת כלכלית מהדרכה יעילה של עובדים ועדין לשמור על מוטיבציה גבוהה? התשובה היא בהחלט כן

שיתוף
ד

ד"ר ענת יעקבי

בכנס ההדרכה השנתי 'למידה 2030 ?Ready to Play' של פורטל HRus, ילמדו אותנו המומחים של ExperTeam כיצד לייצר חווית למידה שגם משיגה תוצאות וגם שומרת על המוטיבציות של הלומד.

ככל שהמעורבות והפרודוקטיביות של העובדים מתגברות כך הארגון מפיק יותר תועלות עסקיות המתורגמות לשורה התחתונה – הרווחים. באמצעות חוויית למידה חיובית ואפקטיבית – המטרות הללו מושגות.

עיצוב למידה חווייתית וממוקדת התנהגות שהולמת את המטרות העסקיות של הארגון הוא המודל הבא בעולם ההדרכות המקצועיות.

חברת ExperTeam מתמחה בפתרונות למידה, מספקת שירותים של פתרונות למידה לארגונים מכל ענפי התעשייה. ד"ר ענת יעקבי מ-  ExperTeam, מנהלת מושב חווית למידה בכנס ההדרכה השנתי של פורטל ,HRus אומרת: "אחד הדברים שמאוד חשובים לנו הוא חווית הלמידה והאפקטיביות שלה. במושב בכנס, אעביר יחד עם ינאי זגורי, מנהל תחום מוצרים וחדשנות בלמידה מ- ExperTeam ו- אבי לוי, מעצב חווית למידה בבנק הפועלים, חוויית למידה מסוג אחר, שהמשתתפים במושב יוכלו לקחת עמם לארגון שלהם ולפתח בעצמם הדרכות אפקטיביות וחווייתיות לעובדים".

במה יעסוק המושב בכנס?

"חלק ממה שאנחנו רוצים להראות במושב הוא שימוש בעקרונות מהעולם "המקביל" של חוויית משתמש שנקרא UX, בו לדוגמה מסתכלים למעשה על קהל היעד בהיבט רחב יותר של "פרסונה" – כלומר הרגלים, תכונות, תחביבים, ומניעים ומתאימים את חווית הלמידה לפרסונה על כל ממדיה, וע"י כך מנסים להגיע למטרות ההדרכה.
אנחנו למעשה מחזירים את הלומד למרכז, במהלך ההדרכות. אנחנו רוצים ללמוד את צרכי הלומד ולהנגיש את החומרים בצורה המתאימה לו ביותר כדי שיקלוט אותם היטב. במושב, נספק למשתתפים חוויית למידה שתהווה עבורם השראה והם יצאו עם כלים שיוכלו להשתמש בהם לאחר מכן".

כיצד בונים הדרכה ייעודית להיבט העסקי של הארגון ולמטרת שיפור ביצועי העובדים?

"העיקרון הוא, מלבד הבאת הלומד למרכז, לשלב אמצעי הדרכה מסוגים שונים: הדרכות מתוקשבות, למידה עצמית, משחקים שאנו מפתחים ועוד, כך שבכל סוגי ההדרכה, העובדים יוכלו למצוא חיבור כלשהו וכל לומד יוכל לבחור בדרך הטובה לו ולהטמיע את הנלמד מתוך מניע מוטיבציוני פנימי. הדגש כמובן הוא חוויית הלומד והשגת המטרות העסקיות, והוא העיקר בתהליך".

איך יודעים כי חווית הלמידה היתה חיובית?

"לכל הדרכה יש מטרות, כאשר בדרך כלל המטרות הן עסקיות. נדע כי החוויה היתה חיובית אם המטרות בעצם הושגו, כאשר חלק מהמטרות זה לשמור את העובדים מעורבים בתהליך הלמידה. על מנת ליצור למידה אפקטיבית ומשפרת ביצועים, בימינו, כשאנו מורגלים לצרוך תוכן מרתק בפשטות ובקלות והחוויות שלנו מחוץ לעבודה עם תוכן הן עם יוטיוב ורשתות חברתיות, גם ההדרכות בעבודה צריכות להתאים לכך. אנחנו רוצים לאמץ הרגלים יומיומיים של קהל הלומדים שלנו כדי שחווית הלמידה תרגיש חלק משגרת החיים או העבודה. אם נעביר לעובדים הדרכות משעממות ואינסופיות, הם יאבדו עניין והחוויה תיפגם. העיקרון הוא לספק תוכן חוויתי, מהנה, מרתק ומעשיר".

כיצד השירות שלכם מסופק לארגונים בפועל?

"חברת ExperTeam עובדת עם ארגונים מאוד מגוונים: הייטק, פיננסיים, תעשיה, וממשלתיים. אנחנו יודעים להגיע לארגונים ולשאול את השאלות הנכונות כדי להבין את הארגון ואת האנשים הפועלים בו וללמוד את הצרכים העסקיים שלו והיכן הדרכה יכולה לפתור או לשפר ביצועים בארגון. את כל זה אנחנו לוקחים ומייצרים פתרון הדרכתי הולם שיענה על האתגר של הארגון וישים את הלומד, הצרכים שלו והרגלי הלמידה הנוחים לו במרכז. אנו לומדים את הפערים בין הרצוי והמצוי בארגונים ואז מייצרים פתרון הדרכתי שיגשר על הפערים הללו. אנו מפתחים את תכנית ומסלולי ההכשרה לארגונים. אמצעי ההדרכה יכולים להיות: מצגות, לומדות, משחקים ושילובים אשר יוצרים מתכון להדרכה אפקטיבית שתשיג את המטרות".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה