חברת מזון מהיר נקנסה ב-24 אלף שקל בגין ניצול תעסוקתי של בני...

חברת מזון מהיר נקנסה ב-24 אלף שקל בגין ניצול תעסוקתי של בני נוער

החברה העסיקה נערה ביום המנוחה השבועי שלה ללא תשלום והעסיקה עובד ללא פנקס עבודה

שיתוף

חברת מתוק וטעים מזנונים בע"מ המפעילה דוכן קרפים בקניון הזהב בראשון לציון, הורשעה על שלא שלמה שכר לעובדת שעבדה ביום המנוחה השבועי שלה, על העסקת נערות ללא שהוציאו פנקס עבודה כחוק, העסקת נערות במשמרות לילה שלא כחוק, והעסקת נער ללא אישור רפואי.

שופטת בית הדין האזורי לעבודה גזרה על הנאשמים תשלום קנס בסך 23,600 שקלים, שלושה חודשי מאסר על תנאי במשך שנה והתחייבות על סך 43 אלף שקל להימנע מביצוע העברה בעתיד.

התובעת הראשית עו"ד גלי לוי אמרה כי  המטרה של ההליכים הננקטים נגד מעסיקים היא  להשיג הרתעה מהעסקת בני נוער בניגוד להוראות החוק. במסגרת התיק מתגלה מסכת של העסקה פוגענית המנצלת את חולשת הנערים כציבור רגיש בשוק העבודה, ומדגישה את הצורך בפעולות אכיפה שיגנו על הנערים העובדים מפני הפרות של חוקי עבודה.

חזי אופיר, מנהל אגף האכיפה במשרד התמ"ת אמר: "אוכלוסיית הילדים ובני הנוער אובחנה כאוכלוסייה חלשה הזקוקה להגנה ולפיכך נמצאת בסדר עדיפות גבוהה לטיפול. האגף פועל לאכיפה ממוקדת בקרב מעסיקי בני נוער במהלך כל השנה ובאכיפה מתוגברת בתקופת החופש הגדול, בו משתלבים אלפי בני נוער בשוק העבודה".

במסגרת העסקת בני נוער נחקקו בעבר חוקים ברורים הנועדו להבטיח את זכויות בני הנוער כעובדים ולהגן עליהם. החוק מעלה נקודות מיוחדות המתייחסות במיוחד להעסקת בני נוער, עליהן מחויב המעסיק לא לעבור: גיל הנער העובד, דרישה של פנקס עבודה מהנער המבקש לעבוד, שעות עבודה מותרות להעסקה, העסקה בלילה, הפסקה במהלך העבודה, שכר מינימום, ורישום שעות העבודה, תשלום בימי התלמדות, הכנה, והשתתפות בישיבות. כמו כן מתייחס החוק לניכויים שאין לבצע לנער שעובד. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה