לקראת יום הזיכרון: חברות מחשוב מנציחות את יקיריהן

לקראת יום הזיכרון: חברות מחשוב מנציחות את יקיריהן

חברת "אלעד מערכות" משמרת את פועלו של מייסד החברה ז"ל, שלמה טירן, באירועי הנצחה ותרומות מיוחדות מהקרן הנושאת את שמו

שיתוף

בחודש פברואר האחרון נערכה ועידת TEDx ישראל, שהופקה ע"י איש הטלוויזיה הוותיק גלעד עדין. נושא הועידה הפעם היה "חשיבה מחוץ לקופסא".

שלמה טירן ז"ל, מייסד חברת "אלעד מערכות", הוא דמות המזוהה עם חשיבה מחוץ לקופסא, יצירתיות ומנהיגות כריזמטית. בסוף הוועידה הוענקו אותות ההשראה מטעם משפחתו של שלמה טירן למרצים שנבחרו, ביניהם: ד"ר ציפי שטראוס – מנהלת מחלקת ילודים ופגים בבית החולים "שיבא", השחקן חיים טופול, השר לשעבר שי פירון, רועי סדן (ג'ינג'י) שהקיף את העולם באופניים ונפצע קשה בהרי ההימלאיה, ונוספים.

 

 

מעניקים אות השראה מיוחד לחיים טופול. צילום: ניב קנטור

 

אירוע ה- TEDx הוא רק אחד מרשימת אירועים בהם מונצח שלמה טירן ז"ל. ביום שישי הקרוב, ייערך אירוע הוקרה לרונה רמון בעקבות בחירתה להדלקת משואה בערב יום העצמאות. "אלעד מערכות" תארח במרפסת הגג, בחסות קרן שלמה טירן, את קרן רמון ואורחיה של רונה. אלו שתי דוגמאות בלבד לפעילויות הנתמכות על ידי קרן שלמה טירן ומסמלות את הערכים של שלמה טירן בחייו.

שלמה טירן ז"ל הלך לעולמו ב 11.1.2015 והוא בן 78 במותו. טירן ייסד ושימש כנשיא "אלעד מערכות" ואחד האבות המייסדים של ענף המחשוב הישראלי.

יואש טרוקמן (52) בנו של טירן, ממשיך כיום להוביל את חברת אלעד מערכות בדרכו של אביו, ויחד עם אחיו אלעד (על שמו נקראת החברה) הם יושבים בדירקטוריון החברה ומנהלים את 'קרן שלמה טירן' לתרומות ותמיכה בפעילויות למען הקהילה.

יואש טרוקמן, בנו של טירן ובעלים שותף בחברת "אלעד מערכות", אומר: "קרן שלמה טירן נתנה חסות לאירוע TEDx בשל נושא הועידה – יוזמה וחשיבה מחוץ לקופסא. ועידת TEDx ומה שהיא מסמלת תואמת את חזונו ופועלו של אבי שלמה טירן ז"ל והאירוע היה מאוד מרגש. הנואמים בכנס היו אנשים מרתקים והקהל נמלא השראה מדבריהם. מלבד מוזמני הכנס, השתתפו בו גם מנהלים מחברת אלעד מערכות וכן חברים של אבא, עליו השלום. גם פעילותה של 'קרן רמון' על שם אילן ואסף רמון, תואמות את הערכים בהם תמך אבי ואנו כבני משפחתו מצווים להמשיך במסורת הזו. אנו מבצעים לאורך השנה פעילויות רבות נוספות למען החברה והקהילה ולמען המגזר העסקי בישראל".

"אבי היה איש כריזמטי, מנהיג אמיתי שתמיד עודד יצירתיות, טכנולוגיה וחדשנות. הוא היה ידוע בנתינתו, אדם חם, שופע הומור, ומאוד בלתי אמצעי. "אלעד" היתה כמו בית שני עבורו והוא תמיד היה באינטראקציה עם העובדים, התיישב לידם בזמן העבודה והעניק להם תחושה של בית."

יואש טרוקמן. צילום ניב קנטור
יואש טרוקמן בכנס TEDx. צילום ניב קנטור

 

על קרן שלמה טירן

קרן שלמה טירן נוסדה במטרה לעזור לעמותות, לארגונים ולנזקקים. הקרן שמה לה גם למטרה לעודד חדשנות בתחומי הטכנולוגיה והמחשוב. הקרן תורמת בעיקר למטרות הזהות לערכיו של שלמה טירן בחייו ושהיו קרובים ללבו.
הקרן תורמת בין היתר לביה"ח בלינסון היכן שאושפז טירן בעת שהיה חולה, למחלקת החדשנות של ביה"ח בניהולו של פרופ' שמואל פוקס.
בנוסף הקרן תורמת לארגון "ירושחמט" – ארגון שחמט בירושלים המסייע לנוער במצוקה.
כמו כן, הקרן תרמה סכום משמעותי ללשכת מנתחי מערכות בישראל, לשכה שהוקמה לפני הרבה שנים, כששלמה טירן ז"ל היה אחד מפעיליה. הלשכה מקיימת כנסים מדיי שנה בהם נפגשים מנתחי המערכות בישראל, מנמ"רים, מנהלים ואנליסטים. היא נושאת את שמו של שלמה ונקראת: הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל ע"ש שלמה טירן.

 

שלמה טירן
שלמה טירן

שלמה טירן נולד בירושלים. הוא שירת בצה"ל בחיל השריון ונפצע במהלך שירותו. במשך השנים מילא טירן שורה של תפקידים בעולם המחשוב בארץ, במגזרים הממשלתי והפרטי. הוא הקים ב-1966 את אגף המחשוב של רשות השידור וב-1967 הצטרף למשרד התחבורה, שם שימש תחילה כמנתח מערכות ובהמשך טיפס עד להיותו ראש אגף המחשוב של המשרד.
בשנת 1977 טירן נמנה עם מקימי ועד הגג של מערכות המחשוב במשרדי הממשלה. שנה לאחר מכן, ב-1978, הוא עבר לקופת חולים כללית, שהייתה שייכת אז להסתדרות, ושימש כמנהל אגף המחשוב שלה. באותה השנה הוא אף מונה ליו"ר מועצת המנהלים של יעל תוכנה.
את אלעד מערכות הקים טירן ב-1982, ביחד עם דני דיין, (כיום הקונסול הישראלי בניו יורק). החל מאותה שנה ועד 1984 הוא שימש כמנמ"ר משרד הבינוי והשיכון. לאחר מכן מונה למנכ"ל סולמל – החברה הבת של סולל בונה לשירותי מחשוב. שנתיים לאחר מכן הוא שב לאלעד מערכות והוביל אותה להתפתח לתחומי ניהול מערכות המידע והתוכנה. אלעד מערכות היא בית תוכנה המתמחה בפיתוח, יישום והטמעה של מגוון טכנולוגיות מתקדמות, והיא שותפת זהב של מיקרוסופט ושותפה בכירה של יבמ. החברה מעסיקה כ-850 עובדים. 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה