ועדי העובדים בנמלי אשדוד וחיפה מאיימים בשביתה

ועדי העובדים בנמלי אשדוד וחיפה מאיימים בשביתה

נציגי הוועדים דנים בשעות אלה על החרפת מאבקם מול האוצר ורשות החברות

שיתוף

איום השבתת הנמלים שב ומרחף: ועדי העובדים של נמל אשדוד ונמל חיפה, נפגשים בשעות אלה עם יו"ר איגד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי.

הצדדים, בהזמנתו של אדרי, דנים באפשרות השבתתם של נמלי הים או לכל הפחות שיבושים קשים בפעילותם. זאת על רקע מחלוקות בינם לבין רשות החברות הממשלתיות ומשרד האוצר.

לפני זמן לא רב פנה ברק שטרוסברג, המשמש כסגן בכיר לממונה על השכר ברשות החברות, להנהלות חברות נמל אשדוד וחיפה, בדרישה לקבל דו"ח מפורט לגבי ההחלטות של מועצות הייצור מ-2011.

המועצות האלה הן גופים משותפים לנציגי העובדים ולהנהלות הנמלים, שבהן מתקבלות החלטות בעלות השלכה על שכר העובדים ותנאי העסקתם, דוגמת תגמול העובדים בתמורה להתייעלות.

אדרי הביע הבנה למה שתיאר כ"חששותיהם של הוועדים". לדבריו, אלה חוששים שרשות החברות והאוצר ינסו לבטל כמה מההסכמות שהשיגו הוועדים וההנהלות של חברות הנמל, במסגרת המועצות. "אנו חוששים שבמקרה של פגיעה כלכלית קשה בחברות הנמל, הכספים לתשלומי הפנסיה יהיו בסכנה. מדובר במאות מיליוני שקלים", אמר אדרי.

מקורבים להנהלת הנמלים מסרו בתגובה: "לא ברור מדוע דווקא כעת החלו להישמע קולות נפץ מכיוון הוועדים, ובכל מקרה אין זה הזמן לטלטל את הנמלים עם שביתות. באוצר אומרים כי מתנהלים עם הוועדים וההסתדרות מגעים לגבי כל הסוגיות הנוגעות לתנאי ההעסקה בנמלים".

ממשרד האוצר נמסר: "תוקפם של הסכמי השכר לא פג, ובנוגע לסוגיות האחרות מתנהלים דיונים".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה