והפעם: הצעת חוק שתחייב מעסיקים למסור תשובה למועמדים בתוך שבוע

והפעם: הצעת חוק שתחייב מעסיקים למסור תשובה למועמדים בתוך שבוע

ורק לפני חודש הוגשה הצעת חוק שתחייב מעסיקים למסור תשובה למועמדים לעבודה בתוך שבועיים, ולא - ייקנסו... משהו בסוף יצא מההצעות האלה אלא אם מעסיקים יבינו שאין צורך בחוק כדי לקיים את תוכנו

שיתוף

תור של מועמדים לעבודה

הצעת חוק חדשה הוגשה על ידי חבר הכנסה דניאל בן סימון (העבודה) וחיים כץ (הליכוד):

בתוך שבוע ימים מיום קיום ראיון העבודה או כל הליך מיון אחר – על המעסיק לשלוח הודעה ראשונית לעובד בנוגע לסטטוס מועמדותו לתפקיד. את ההודעה יוכל המעסיק לשלוח למועמד באמצעות מייל או מסרון לטלפון הנייד.

נראה שיש כאן "דה ז'ה וו" קל. הרי רק לפני כחודש פורסם כי חברת הכנסת חוטובלי (ליכוד) הציעה הצעה דומה – על פיה על כל מעסיק חובה להודיע למועמד תשובה בתוך שבועיים…

אז לפני שחבר כנסת נוסף יקפוץ ויציע הצעה לפיה בתוך יום אחד חובה יהיה להודיע למועמד איפה הוא עומד – בואו נחשוב למה בכלל צריך חוק כזה, ומדוע כדאי לכל עסק ולכל ארגון לנהוג כך ללא חוק וללא כל איום בסנקציות.

כיום התחרות על כל מועמד מתקרבת בהיקפה לתחרות המועמדים על כל משרה. על כן, ארגון שכיום אינו נוהג להודיע למועמדים מה הסטטוס שלהם בתהליך המיון – יורה לעצמו ברגל.

כפי שהיד קלה על ה"שלח" וכל מועמד משגר עשרות קורות חיים לעשרות משרות שלאו דווקא מתאימות לו – כך קלה ידו גם בדיווח לחבריו ולכל מכריו ברשת החברתית על התנהלות החברה שהיה בה בתהליך. השמועות רצות מהר אם כדאי לגשת לראיון בחברה מסוימת או לא. במילים אחרות: הרי כבר ידוע שמועמד הוא כמו לקוח היום. מועמד לעבודה יכול להימצא כלא מתאים למשרה מסוימת, ומחרתיים יתאים למשרה אחרת; מועמד לעבודה הוא גם לקוח פוטנציאלי של החברה. קשה להאמין שחברה שמנהלת תהליך מיון ראוי ועם התייחסות אנושית, לא תותיר רושם עז וטעם של עוד לעתיד – כמועמד לתפקיד אחר וכלקוח.

אף מנהל ובעל חברה אינו רוצה להתעסק עם חוק, ובוודאי לא לחטוף קנס על אי מתן תשובות בזמן מסוים הקבוע בו. על כן, על כל מעסיק לחשוב על אסטרטגיה חדשה הנוגעת לתהליך הגיוס והמיון בחברה, ולגזור ממנה תוכנית עבודה. תוכנית  העבודה תענה על השאלה האם יש כלים מספקים לעריכת השינוי? ישנן חברות, גדולות כקטנות, שהמערכות שברשותן כלל אינן מאפשרות מעקב ממוחשב אחר כל מועמד שעובר בכותלי החברה. בעיקר כאשר מדובר במועמדים רבים לכל תפקיד, יישום המדיניות הזו ללא טכנולוגיה מתאימה תביא לבזבוז של חצי יום עבודה, מה שירחיק את השגת יעדי המחלקה, ובהקשר זה מסרונים או מיילים הם פתרון טוב ויעיל לבעיית ההתקשרות עם מועמדים רבים. כאשר כל מראיין יידע את המועמד כי הוא עשוי להתעדכן בדרך זו בנוגע למועמדותו, במינימום זמן כל מועמד יקבל את הודעה.

כמובן, שפתרון נוסף ואידאלי הוא צמצום מספר המועמדים לכל משרה. אחת הדרכים לראיין בארגון מספר מצומצם של מועמדים איכותיים ומתאימים, היא באמצעות עבודה מול חברות השמה המתמחות בנישה מסוימת. חברות השמה המתורגלות בקבלת עשרות קורות חיים, ובוחרות מועמדים בפינצטה, רק את אלה המתאימים לארגון. ואז – בלי תורים של מועמדים, בלי עומסים על רכזות משאבי אנוש, בלי חוקים ובלי קנסות.

לפרטים אודות כנס אסטרטגיית משאבי אנוש לחצו כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. שאינן טורחות לענות בכלל
    לא בכתב ולא בע"פ
    אם כבר הגעת למעסיק מצבך טוב

השאר תגובה