שילוב נכון בין פנסיה ושכר יכול למקסם את התועלת לעובד ולארגון כאחת

שילוב נכון בין פנסיה ושכר יכול למקסם את התועלת לעובד ולארגון כאחת

גיל שלי, המנכ"ל והבעלים של צבירן, מסביר למה הפנסיה היא ההטבה החשובה ביותר בחבילת התגמול, ולמה זו האחריות של מנהל משאבי האנוש / מנהל השכר וההטבות לעסוק בנושא ולהביא את הבשורה עבור העובדים גם בתחום זה.

שיתוף
גיל שלי

גיל שלי

איך לקבוע את הפנסיה לכל עובד באופן שיהיה המשתלם ביותר לעובד ולחברה? איך לשלב את הטבת הפנסיה בחבילת התגמול של העובד תוך מקסום התועלת עבור העובד ועבור החברה כאחת? ולמה הפנסיה היא ההטבה המשמעותית והחשובה ביותר שחברות מעניקות לעובדיהן? נושאים אלה ואחרים התווספו לאחרונה למכלול השירותים שמספקת חברת צבירן, בעקבות רכישת חברת JTG שהושלמה לאחרונה.

לקראת הרצאתו של גיל שלי, המנכ"ל והבעלים של צבירן, בכנס שכר והטבות שיערך ב-18 באוגוסט בכפר המכביה, הוא מסביר בשיחה עם HRus את חשיבות הרחבת תחומי העיסוק של צבירן. בהרצאתו בכנס יסביר שלי כיצד ניתן להגיע לתובנות מעמיקות מתוך ניתוח תוצאות סקרי שכר. סקרים אלה יכולים לדבריו, להוות כלי יעיל עבור מנהלי משאבי אנוש ומנהלי שכר והטבות, לצורך ניהול חבילת התגמול הכוללת של הארגון.


למידע נוסף ורישום לכנס שכר והטבות – לחץ כאן!


"חבילות התגמול כוללות בתוכן שכר, פנסיה, והטבות נוספות", אומר שלי. "הפנסיה וקרן ההשתלמות כשלעצמן מהוות יחד יותר מ-20% משווי השכר של העובד ועל כן מהוות את ההטבה המרכזית והמשמעותית ביותר של העובד בחברה", מסביר שלי. "מכאן שלדעתנו יש ליישר קו עם העולם המערבי ולהתייחס לטיפול בפנסיה כחלק מהטיפול בחבילת השכר הכוללת. עד לפני כמה שנים, חששו מנהלי השכר מנושא הפנסיה, ולכן העבירו את האחריות על נושא זה לסוכן הביטוח של החברה. אלא שהתגמול של הסוכן בנוי מעמלות, ולכן האינטרסים שלו מזוהים לעיתים יותר עם האינטרסים של חברת הביטוח, מאשר עם אלה של העובד. כתוצאה מכך פעמים רבות נאלצים העובדים לשלם דמי ניהול שאינם הנמוכים ביותר שניתן להשיג. יתרה מכך, בעקבות הרגולציה החדשה וההגבלות על דמי הניהול, סוכני הביטוח מוכרים לעיתים לעובד פוליסות נוספות שהוא לא בהכרח צריך. כמו לדוגמה, ביטוח סיעודי לעובדים צעירים".

אתם למעשה מתייחסים למרכיב הפנסיה כאל הטבה? "בהחלט. הפנסיה היא חלק מהותי מחבילת ההטבות, וניתן לראות שיותר ויותר חברות מבינות כיום שיש ערך לייעוץ פנסיוני שידאג לעובד. יתר על כן, במדינות מערביות, כאשר מדברים על הטבות לעובד מדברים בעיקר על תוכנית הפנסיה. לעומת חברות בארץ, שבנושא ההטבות מתמקדות עדיין בעיקר ברכב, במספר ימי חופשה מוגדל, במתנות לחג, בארוחות וכד'. כבודן של הטבות אלו במקומן מונח אבל הן מהוות הרבה פחות מ-20% משווי השכר, והן תורמות פחות לרווחת העובד ועתידו.

"לכן, הייעוץ שלנו לחברות ולעובדים נגזר מהאינטרס של כל עובד, תוך התייחסות פרטנית למיקסום התועלת עבורו על פי נתוניו האישיים. כלומר, היתרון של צבירן, כחברת יעוץ פנסיוני טמון בכך שאנחנו מסתכלים על הפנסיה כעל חלק מחבילת התגמול, ויודעים לשלב את הפנסיה והשכר, כך שהחברה תוכל לספק לעובד את חבילת התגמול המשתלמת לו ביותר, ובעת ובעונה אחת משרתת בצורה מקסימלית את האינטרסים של החברה".

חברת צבירן מספקת יעוץ שכר ופנסיה לחברות גלובליות מובילות במשק, בהן טבע, נטפים, אדמה, כי"ל, אלביט מערכות ואחרות, כאשר היעוץ מסופק עבור עובדיהן בכל העולם. בנוסף, צבירן היא שותפה של חברת מרסר העולמית, המספקת יעוץ בניהול משאבי אנוש, כולל שכר והטבות פנסיה. לדברי שלי, בעקבות רכישת חברת היעוץ JTG שעסקה בנושאי שכר והטבות פנסיה, לצבירן יש כיום יכולת ונתונים לספק יעוץ בכל האספקטים של חבילת השכר. עם רכישת JTG הצטרפו אל צבירן שריג גפני וצור תמיר, שהינם עתירי ניסיון בתחומי ניהול שכר והטבות בחברות גלובליות, וניסים ג'רבי, מי שהיה סמנכ"ל במבטח סיימון ובעל ניסיון רב שנים בתחום הפנסיה. ג'רבי יסד למעשה את התפיסה העומדת בבסיס חבילת התגמול לבכירים, הכוללת שכר ופנסיה", כך לדברי גיל שלי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה