"השיטה" האפקטיבית להעצמת העובד ולהצלחת הארגון

"השיטה" האפקטיבית להעצמת העובד ולהצלחת הארגון

חברת 'השיטה' לחניכה, אימון והדרכת מנהלים בארגונים משלבת בין תפישה הוליסטית הנשענת על שורשיות עמוקה ואיזון מנטלי, לבין כלים פרקטיים מוכחים להעצמת המנהלים והעובדים

שיתוף

"בתוך שהות ממושכת עם עצמך, בסביבה שונה ומנותקת מכל מה שאתה מכיר ומורגל אליו ביום יום, אתה לומד להיות החבר הכי טוב של עצמך.. סוף סוף אתה מתפנה להקשיב לרחשי הלב. שלושה ימים במדבר שתקתי, ככה יצא, לא התכוונתי ואז משהו קרה משהו נפלא… התחלתי לשמוע את הקול הפנימי שלי. ניתנה לי הזדמנות פז, רגעים נדירים שמאוד קשה למצוא בחיי היום יום." כך כותב שי חיון, מנכ"ל חברת 'השיטה' העוסקת בהדרכה, אימון ופיתוח לארגונים וחברות, בספרו "שביל ייעודך – מדריך מסע".

"לפעמים, פחדים ודאגות שלא הצלחת לטפל בהם יתפוגגו אחרי ק"מ טובים של הליכת בדד במדבר." הוא אומר.

ואיך זה קשור להדרכה ולפיתוח ארגוני?

"כשאדם מחליט לעשות שינוי ב"מיינד", הגוף מגיב בהתאמה. הדרכה ואימון מביאים לשינוי מבורך הנדרש בארגונים בכדי להביא לצמיחה והצלחה. אנו עוסקים בייעוץ ארגוני וחניכה מסוג אחר. כאלו שנוגעים בנפש האדם ופועלים על חיבור בין הרגש לשכל, בתהליכי רכישת מיומנויות עסקיות ואישיות."

חברת 'השיטה' מקבוצת SQ, בבעלותו ובניהולו של שי חיון, קיימת מזה כעשור. החברה עוסקת בתחום הפיתוח הארגוני והמנטורינג, ומספקת שירותי הדרכה ופיתוח מנהלים. החברה עובדת עם ארגונים גדולים כקטנים מתחומי עיסוק שונים ומגוונים: עולם הרכב, חברות בתחום הפיננסיים, הקמעונאות, מוצרי הצריכה חברות ממשלתיות ועוד.
יועצי החברה מתמחים ועוסקים בייעוץ ואימון בתחום השירות והמכירות, פיתוח מנהלים, וכן בתהליכי חניכה ומנטורינג אישיים וקבוצתיים שמטרתם חניכה לצמיחה. "אנו נוגעים בצמיחת הפרט ודרך צמיחת הפרט משיגים צמיחה ארגונית" מסביר שי חיון.

כיצד זה נעשה?

"אנו יוצרים אקלים של צמיחה בארגון באמצעות שיטות אימון, הדרכה וחניכה, תוך כדי עבודה וליווי מתמשך. באמצעות השקעה נכונה בעובדים, משיג הארגון את מעורבותם וכך נוצר איזון בין החזון האישי של העובד לחזון הארגוני.
כשאנו עובדים עם ארגון, אנו יושבים בתוך הארגון, עם המנהלים במטה ועם המנהלים שבחזית העשיה הארגונית בזמן עבודתם ומלווים אותם בשוטף. הצפייה בהם מאפשרת לנו לבצע אבחון המראה לנו את תמונת המצב הרצוי וכן ו לתת להם הכוונה, ומשוב, פתרונות והמלצות לשיפור, ולכוונם למצב הרצוי. כך למעשה אנו מובילים שינוי בארגון ומטמיעים תפישות".

כיצד ארגונים יוכלו לצלוח את אתגרי הנעת העובדים וחיבורם לייעוד הארגון?

"בעבר ארגונים צמחו והעובדים צמחו יחד איתם. היום, בעידן הנוכחי, בניגוד למה שהיה בעבר, יותר ויותר עובדים מגיעים למקום העבודה מתוך רצון להגשים את עצמם, היו וארגון שישכיל לטפח את צמיחת הפרט, יביא לצמיחה והתפתחות ארגונית.
עובד שימצא בארגון מקום בו הוא יכול לצמוח ולממש את עצמו – יהיה מחויב יותר לארגון, התפוקות שלו תהיינה טובות יותר וברגע האמת במפגש עם לקוח, יידע העובד לבטא ולפעול לקידום ערכי וחזון הארגון בצורה הטובה ביותר."

כיצד מטמיעים תפישות?

"דוגמה להטמעת תפישה בתחום השירות: התקבלה החלטה בשיתוף עם הארגון על שיפור תהליכי השירות במטרה לשנות את יחס העובדים ללקוחות ככזה שיהיה מפתיע לטובה. במקרה כזה, אנו בונים תפיסת שירות המבוססת על עקרונות האירוח ונקראת "הלקוח הוא אורח" ויחד עם המנהלים בארגון אנו מיישמים ומטמיעים תפישה זו. מה הוא שירות אופטימלי? מה המשמעות של אירוח בארגון? דרך מענה לשאלות אלו, אנו מגבשים ביחד את תפיסה וביחד עם המנהלים מטמיעים את התפיסה הלכה למעשה בשגרות העבודה.

אחת הטכניקות היא קודם כל לשתף את המנהלים בהיגוי התפיסה. לאחר מכן אנו מקיימים סדנאות התנעה והזנקה, שהן סדנאות חווייתיות שמטרתן לרתום את השדרה הניהולית. הפעילות החווייתית כוללת דיונים, ימי OUT DOOR, שולחנות עגולים, ועוד. מיד לאחר מכן אנו נכנסים להטמעת התפיסה באמצעות הדרכה וחניכה בשטח למנהלים בחזית העשייה – מנהלי צוותים, מנהלי חנויות וכן הלאה."

כמה עובדים יש בחברת השיטה?

"כיום יש בחברה 8 יועצים ארגוניים ומאמנים.
צוות השיטה ניזון משורשים עמוקים של ניסיון ובשלות מקצועית ואישית. מעבר לשנים הרבות של ניסיון בתחום הייעוץ, הניהול והאימון, כל אחד מחברי הצוות מביא איתו פן מיוחד של חשיבה והבנה עמוקה של מהות תהליכים בארגון ובחיים. החיבור והשילוב בין חכמת חיים עמוקה לניסיון מקצועי מייצר הוויה ייחודית שמואצלת מהשיטה."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה