שיתוף

"אתם מאוד עסוקים. בחיי היומיום שלנו כמעט אין לנו זמן מה עוד קורה בעולם חוץ מהתחום שאנחנו עוסקים בו באופן ישיר. לכן יצרתי הרצאה שמסבירה בצורה רוחבית לאן העולם שלנו הולך ולאן אנחנו רוצים להגיע", אמר יובל מלחי, מרצה להיסטוריה וטכנולוגיה, מגיש פינה בתכניות 'העולם הבוקר' וגלילאו ויוצר תכני אודיו בכנס חשיפת מרצים של HRus. "העולם מתפתח במהירות והעתיד מתקצר. דברים קורים הרבה יותר מהר. המהפיכה שמעבר לפינה היא כבר לא משהו שהולך לקרות אלא קורה כבר עכשיו.

"יש לנו היום ברזים חכמים ולפי חום המים מאירים מנורות לד בצבעים שונים. היום יש גם תחתונים מיוחדים, אנשים מבוגרים שנופלים, נפצעים ולוקח להם זמן להשתקם. לתחתונים האלה יש מנגנון שבעל נפילה פותח שתי כריות אוויר כדי שבעליהם 'ינחת'  בעדינות.

"המשקפיים של גוגל, למשל, לא הצליחו כי הם מאוד יקרים, וגם המראה [של החובש אותם] הוא מוזר, אבל הם יודעים לעשות דברים מדהימים. למשל תרגום שלטים מכל שפה לכל שפה. בתחום כלי הרכב תעופה ותחבורה העולם עובר שינוי מאוד גדול.

"בכל טלפון אנדרואיד גוגל מפעילה אפליקציית היסטוריית מיקום שיודעת איפה אתם נמצאים בכל שעה בכל מקום. באחד הימים בטיול בחו"ל לא זכרתי איפה הייתי. פתחתי את היסטוריית המיקום וראיתי שגוגל יודע מתי התחלתי את הטיול איפה עצרתי ולכמה זמן, ואיזה תמונות צילמתי באותו יום. גוגל יודע עלי יותר מאשר אני יודע על עצמי. מצד אחד זה נהדר מצד שני אם המידע שלי זולג החוצה זה עלול להיות בעיה גדולה.

"לפני כמה שנים לא ידענו מה זה רחפן. היום כבר יש פרסומות על חרפנים. אמזון לדוגמה רוצה להעביר חבילות באמצעות רחפנים. ויש גם מוניות של רחפנים, ובתחנות המשטרה יש מומחי הפלת רחפנים.

"החלק האחרון הוא העתיד של גוף האדם. היום יש לנו המון המצאות. רגליים וידיים רובוטיות. מתקנים שמאפשרים לחרשים לשמוע וכו. לפני כמה שנים החלו להיכנס ננו-רובוטים שמשייטים במערכת הדם ויכולים להילחם במחלות. צופים שתוך 20-30 שנה לכולנו יהיו כאלה בתוך הגוף.

"השאלה הגדולה מה אפשר לעשות בנוגע להזדקנות. בחקר הגנום האנושי נמצא שהגוף משכפל את התאים בגוף. וכשאני מגיע לגיל 75 הוא כבר משכפל את רצף הכרומוזים שלי הרבה פחות ואז יש כל מיני מחלות. חוקרים גילו שלגוף יש מנגנון שמאפשר לו לשכפל עצמו רק עד גיל 120. הוא לא יכול לעבור את זה. ולכן פרופ' באוניברסיטת האוורד לקח עכברים והזריק להם את האנזים […] והגדיל את התאים. עכברים זקנים הפכו צעירים. העצמות התחזקו הכבד חזר לעבוד ומערכת הרבייה חזרה לתפקיד באופן מלא. כלומר לא רק יודעים להאט את תהליך ההזדקנות אלא אף איך לגלגל אותו אחורה.

"אנחנו מאוד מפחדים מטכנולוגיה. זה בדיוק כמו אש. מצד אחד עוזר לנו לבשל מזון, ובימים קפואים האש מצילה אותנו, אבל אם לא נהיה זהירים היא יכולה לשרוף אותנו ולכן לפעמים היא מאוד מפחידה. בסופו של דבר, מה שאנחנו עושים בתחום הטכנולוגיה זה מה שאנחנו קובעים. העולם יראה כפי שאנחנו מחליטים".

בהרצאותיו בארגונים מספר יובל מלחי כיצד המהפכה הטכנולוגית עומדת לשנות את כל תחומי החיים המוכרים לנו מקצה לקצה: בתחומי התחבורה, האנרגיה, הרחפנים, הרובוטים, הננו-רובוטים, הרפואה והביו-טכנולוגיה. לאחרונה הוא חיבר את הספר 'הסיפורים הטובים בהיסטוריה' והוא גם חבר ביחידת המרצים של חיל החינוך.

להזמנת ההרצאה המלאה וקבלת פרטים נוספים:

yuval@historia.co.il  

052-3655835

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה