העסקת עובדים בגילאי חמישים ומעלה

העסקת עובדים בגילאי חמישים ומעלה

מנכ"ל בינת סמך, רון ווליכמן, מדבר על חשיבות הגיוון התעסקותי והדרכים בהן חברת בינת סמך פועלת להעסקת עובדים בגילאי 50+

שיתוף
רון ווליכמן, מנכ

רון ווליכמן, מנכ"ל בינת סמך. צילום: פלי פלד הנמר

חברת בינת סמך, זרוע מיקור-החוץ של קבוצת רד בינת, מספקת לארגונים פרטיים וממשלתיים שירותים בשיטת מיקור חוץ בהיקפים גדולים ובשיטות התקשרות שונות, בין היתר אספקה והצבת כ"א מקצועי ומיומן לטובת פרויקטי מחשוב שונים ומגוונים.

מנכ"ל בינת סמך, רון ווליכמן, בראיון בנושא חשיבות הגיוון התעסקותי והעסקת עובדים בגילאי חמישים ומעלה.

 

כיצד בינת סומך רואה את חשיבות הגיוון התעסוקתי בחברה והשפעתו על הצלחתה?

"קבוצת בינת בכלל ובינת סמך בפרט מאמינים בגיוון תעסוקתי כצעד לתרומה חברתית לצד שיפור בביצועים העסקיים.
בבינת סמך, לדוגמה, הגיוון התעסוקתי משרת את המטרות העסקיות של החברה. סמך מפעילה מספר מוקדים עסקיים טכניים הפעילים במתכונת של 24/7. על פי סעיף 7 לחוק שעות עבודה ומנוחה, לכל עובד מגיעות שלושים ושש שעות רצופות של מנוחה במהלך השבוע, כאשר לגבי עובדים יהודים מנוחה זו כוללת את יום השבת. העסקת בני מיעוטים – נוצרים ומוסלמים מאפשרת לנו לספק ללקוחותינו את השירות לו הם מצפים תוך כדי עמידה במסגרת החוק.
אנו מאמינים, בנוסף, בשילוב אוכלוסיות מגוונות כתרומה לחברה."

באילו אמצעים אתם משתמשים כדי להגדיל את הגיוון התעסוקתי?

"כדי להגדיל את הגיוון התעסוקתי בינת סמך מבצעת פעולות פרואקטיביות רבות. להלן 2 דוגמאות:

1. בינת סמך עובדת עם עמותת IT Works, עמותה שהוקמה במטרה לקדם גיוון בתעסוקה ולאפשר לאוכלוסיות שונות להגיע למימוש הפוטנציאל התעסוקתי שלהן. העמותה מממנת קורסי הכשרה שונים לאוכלוסיות שמתקשות בהשתלבות בשוק העבודה כדי להקל עליהם את השילוב. אנו העברנו עבור העמותה קורסי הכשרה לתומכים טכניים, שהתקיימו במגזר החרדי, ושמחנו לקלוט אל שורותינו מספר תלמידים עוד לפני שסיימו את הקורס. לשמחתי הניסיון היה מוצלח ושניים מהתלמידים שעתידים לסיים בקרוב את הקורס עובדים אצלנו מספר חודשים. IT Works גם מפנים אלינו בוגרים בולטים מקורסים אחרים וכיום אנו במו"מ לקליטת שניים מהם, בכירים בגילאי 50+, לחברת בינת סמך.

2. בעלי החברה מר יהודה זיסאפל מעורב בהכשרת עולים חדשים ותושבים חוזרים ע"י הטכניון לעיסוק בתחום הסייבר. כדי לסייע ביוזמה "נודבה" מחלקת משאבי האנוש של החברה שסייעה במיון המועמדים וניצלנו זאת לאיסוף קורות חיים מעניינים של מועמדים אותם לדעתנו נוכל לשלב בפעילות החברה השוטפת."

מהן תובנותיך תובנתך לגביי העסקת אנשים בגילאי 50+? כיצד הם יכולים לתרום מניסיונם?

"לעובדים בני 50+ ערך משמעותי מבחינת חברה כמו בינת סמך. אנשים אלו מיושבים יותר בדעתם, בעלי ניסיון ופחות נוטים לשינויים תכופים בקריירה כמו חלק מהצעירים. עובדים אלו מהווים עוגן מקצועי וחונכים לעובדים הצעירים.

בינת סמך מתאפיינת במערכות יחסים עסקיים ארוכות טווח עם לקוחותיה, והעסקת עובדים בוגרים ומנוסים לאורך זמן מאפשרת לנו להשתמש בניסיון החיים שלהם וניסיונם המקצועי וליהנות ממנו לאורך זמן תוך שימור הידע והניסיון הצבורים לתועלת החברה ובמיוחד לתועלתם של לקוחותיה."

האם אתם מטמיעים בחברה פלטפורמות לגיוס אנשים בגילאי 50+?

"מעבר לקשר הטוב עם IT Works אנו משתמשים בפלטפורמות הידועות ובמיוחד לינקדאין. בנוסף, אנו משתמשים הרבה בשיטת חבר מביא חבר וכן מנסים לפעול בקשרים אישיים כדי לגייס כ"א. רק לאחרונה העברנו מייל בתפוצה הפנימית של מושב חמד במרכז והצענו עבודה לכל דורש באור יהודה הסמוכה, בתנאים נוחים, ומאחר ומטה החברה ממוקם ברמת החייל פרסמנו בבניינים, מרכזי קניות ומוסדות ציבור באזור מתוך כוונה למשוך אלינו את תושבי האזור.
אגב, שתי היוזמות לא צלחו."

כמה אנשים בגילאים אלו עובדים בחברה?

"חברת בינת סמך מתאפיינת בהעסקה של עובדים ותיקים ומנוסים לצד צעירים רבים.

כיום עובדים בחברה קרוב ל-30 עובדים בני 50+ כולל 4 מחברי הנהלת החברה כאשר חברת הנהלה נוספת נושקת ל-50.  אנו כרגע בסיומו של תהליך גיוס של סמנכ"ל מכירות חדש לחברה ויש סבירות גבוהה מאוד שגם הסמנכ"ל החדש ישתייך למועדון. אגב, זה לא הגיל אלא גם הוותק – 4 מחברי ההנהלה נמצאים בחברה 13-20 שנים.

יש בבינת סמך מספר עובדים שעברו את גיל 60 כולל טכנאי מחשבים שנותן שירות בארגון גדול, תוכניתן MF בן 69 אותו קלטנו רק לאחרונה, בחור צעיר ברוחו שעובד באחד המוקדים הגדולים שלנו, אב לילדה בת 7 בן 69 ויו"ר פעיל שגילו 77.
אנו גאים בעובדים אלה שמהווים את עמוד השדרה של החברה."

מה הערך שהם מספקים לעובדים הצעירים יותר?

"כפי שאמרתי העובדים הוותיקים מספקים לעובדים הצעירים ערכים כמו נאמנות לארגון ולקוחותיו ויציבות ארגונית, ערכים שלעתים ונדמה שבעיני הצעירים כבר לא רלוונטיים.

אני מאמין שעובד צעיר שרואה עובד בן 50 שנמצא בארגון 15 שנים לא יכול שלא להעריך אותו ובמקרים רבים לרצות להידמות לו.
מצד שני, העובד הצעיר רואה שבינת סמך נאמנה לעובדיה, יודעת לשמר אותם תוך כדי בניית מסלולי קריירה וקידום עבורם כולל לתפקידי ניהול בכירים. כל 4 חברי ההנהלה הוותיקים צמחו בתוך החברה וקודמה בה ועל כך גאוותנו."

מהם היתרונות שהם מספקים?

"מעבר ליתרונות הברורים שכבר הוזכרו, לבינת סמך פעילות ענפה בתחום מוקדי השירות. אנו מפעילים מספר מוקדים משמעותיים בעלי משמעות חברתית ורגישות עצומה כמו המוקד למיצוי זכויות ניצולי שואה, מוקד אגף השיקום במשרד הביטחון, מוקד משפחות והנצחה במשרד הביטחון ומוקד משרד הרווחה. המוקדים הנ"ל דורשים עבודה סבלנית ויעילה תחת מדדי תפעול קפדניים ומול אוכלוסיות בעלי סף רגישות גבוה.

שילוב עובדים מנוסים וותיקים מאפשרת לנו לספק את רמת השירות הנדרשת בסבלנות והרגישות הנדרשים.
מעבר לכך פעילות מוקדים, לא רק אצלנו, אלא בכלל, מועדת לתחלופות עובדים בקצבים גבוהים, תחלופות שמקשות על מערכי הגיוס, ההכשרה, השירות והשכר של מפעילי המוקדים. שילוב עובדים ותיקים שכבר ראו ועברו הכל ולא ממהרים לתחנה הבאה בקריירה היא צורך הכרחי עבורנו ועשויה לאפשר התייעלות תפעולית."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה