העבודה גורמת להם להשמין, לעשן ולהיות כל הזמן עייפים ולחוצים

העבודה גורמת להם להשמין, לעשן ולהיות כל הזמן עייפים ולחוצים

מחקר חדש שנערך באנגליה על ידי ה- British Heart Foundation קובע: העובדים מאשימים את העבודה בבעיות בריאותיות שככוללות עישון, צריכת אלכוהול, השמנת יתר, מתח ועייפות כרונית.

שיתוף

הארגונים רוצים עובדים בריאים. הם מעדיפים לגייס עובדים שלא מעשים, שלא צורכים אלכוהול ושלא סובלים מבעיות בריאותיות שמובילות להיעדרויות ממושכות וירידה בתפוקה. ברור שארגונים רוצים לגייס את העובדים שלא סובלים מהתחלואות הללו וחלק כבר מצהירים על עצמם כמקום עבודה ללא ניקוטין וכיו"ב. אולם העובדים מהצד שלהם רואים במקום העבודה את המקור לבעיות ההשמנה, צריכת האלכוהול והניקוטין, כך עולה ממחקר חדש.

ה- British Heart Foundation בדק מהן הסיבות לכך שהעובדים מנהלים אורך חיים לא בריא שכולל: צריכת אלכוהול וסיגריות, עייפות תמידית, מתח ותזונה לא בריאה (שמובילה להשמנת יתר). על פי המחקר, שתוצאותיו פורסמו באתר משאבי אנוש HR Grapevine עולים הנתונים הבאים:

  • 43% מקרב העובדים שהשתתפו בסקר השיבו כי שעות העבודה המרובות במשרד מהוות את הסיבה העיקרית לכך שהם מתעמלים פחות מכפי שהיו רוצים או פחות מכפי שהם צריכים.
  • 10% מקרב העובדים טוענים שבגלל העבודה מעשנים / או מעשנים יותר.
  • 25% מקרב העובדים טוענים שהעבודה מהווה את הסיבה העיקרית לצריכת אלכוהול.
  • כ-35% מקרב העובדים מאשימים את העבודה בבעיית עודף המשקל שלהם וכמעט 50% טוענים שבגלל העובדה הם מנהלים תזונה לא בריאה שמובילה אותם, בין היתר, להשמנת יתר.

על פי המחקר שנערך על ידי ה- British Heart Foundation, כ-40% מקרב העובדים סבורים שלעבודה שלהם יש השפעה שלילית על המצב הבריאותי שלהם במהלך 5 השנים האחרונות. כמחצית מקרב העובדים סבורים שהם סובלים מעייפות ומתח רגשי כתוצאה ישירה מסגנון / אופי העבודה והלחצים הקשורים בעבודה.

ליסה יאנג, מה- British Heart Foundation בתגובה לתוצאות המחקר: "התנהגויות מהסוג הזה [השמנת יתר, צריכת אלכוהול וסיגריות, עייפות ומתח] הינן בעלות השלכות הרסניות לא רק ללב אלא לארגון כולו. אנחנו עובדים עם 9,500 ארגונים ואנחנו יודעים שהערך של השקעה בבריאות העובד היא עצומה… זהו חודש הלב שבו אנו מעודדים ארגונים לאפשר לעובדים שלהם לקחת 10 דקות בכל יום עבודה ולהקדיש אותם לטובת יצירת שינוי חיובי שישליך על הבריאות שלהם לטווח הארוך."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה