הסכם תקדימי ברפאל

הסכם תקדימי ברפאל

כ-2000 עובדים בחוזים אישיים יועברו להסכם הקיבוצי. יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות: "מדובר ביום חג"

שיתוף
הסכם עבודה קיבוצי

מהסתדרות העובדים דווח כי 2000 עובדים אשר החלו לעבוד ביחידת הסמך בשירות המדינה ועברו לתקן של עובדי חברה, יצטרפו להסכם עבודה קיבוצי שכולל בתוכו הגדלת ההפרשות הפנסיוניות ושיפור התנאים הסוציאליים.

ההסכם הקיבוצי קובע כי 50% מהעובדים ייקלטו בחברה כעובדים קבועים באופן מידי (לא יאוחר משלושה חודשים ממועד חתימת ההסכם) ושאר העובדים יקבלו קביעות בהתאם לתנאי ההסכם בתוך 5 שנים.

בהסכם העבודה עוד נקבע מודל עדכון שכר: קידום דיפרנציאלי וקידום שכר רוחבי תלוי מדד, הגדלת ההפרשות הפנסיוניות והרחבת שכר המבוטח הפנסיוני וכן עוד תנאים סוציאליים מטיבים הכוללים: הגדלת מספר ימי החופשה, תשלום ביגוד, ארוחות ואש"ל, הוצאות החזקת רכב והשתתפות בהוצאות טלפון.

ההסכם שנחתם אמש מגביל את הנהלת רפא"ל העסקת עובדים בחוזים אישיים בעתיד שכן הוא מגדיר במפורש כי לא ניתן יהיה להעסיק יותר מ-15% מהעובדים תחת הסכם אישי.

יצחק שטיינר, יו"ר הסתדרות ההנדסאים ומחזיק תיק מערכת הביטחון בהסתדרות: "אני מברך על הסכם שנחתם. לאחר מו"מ שהתקיים מזה מספר שנים הגענו להסכם שהביא לצירופם של כ- 2000 עובדים שהועסקו בחוזים אישיים תחת הסכם קיבוצי. מדובר בעובדים שהינם אקדמאים, הנדסאים, מהנדסים ועובדי ייצור שיזכו להיות מועסקים תחת ההסכם הקיבוצי".

אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות: "מדובר בהסכם המעגן את תנאי העסקתם של כלל עובדי רפא"ל ומשפר באופן מהותי את מעמדם של כ- 2000 עובדים המועסקים תחת חוזה אישי שיועברו לחוזה קיבוצי. אני מברך על ההסכם ומודה לכלל ועדי רפא"ל והאיגודים בהסתדרות שנטלו חלק בהצלחתו של המו"מ להסכם הקיבוצי… אני שמח על העברת יתרת העובדים מחוזה אישי להסכם קיבוצי. מדובר ביום חג לעובדי רפא"ל ".

רפי מסט, יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה: "אנחנו מיישמים הלכה למעשה את המדיניות של ההסתדרות בנושא צירוף עובדים המועסקים תחת שיטות העסקה אחרות שיועברו ויועסקו תחת הסכמים קיבוציים. מדובר בכ-2000 עובדים ברפא"ל שיועברו להיות מועסקים תחת הסכם קיבוצי."

למידע נוסף בנושא חובות המעסיק בהיבט של שכר, תנאים סוציאליים, חוקי מס, חוקי עבודה, ביטוח פנסיוני ועוד, הנכם מוזמנים ליום עיון בנושא:העולם הפנסיוני בראיית המעסיק, שיתקיים ב-19 ביולי 2012. פרטים והרשמה בעמוד הבית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. ביזיון ששנחתם הסכם כול עוד לא נתנו פיתרון לבעיית עובדי הקבלן ברפאל, אני לא מדבר רק על עובדי שמירה ונקיון, יש המון עובדים אחרים בסוגים שונים של העסקה לא ישירה. במקום להתנות את ההסכם בצמצום ואו פטרון לבעיה, ההיסתדרות דאגה לחזקים מנציחה את הבעיה ומגדילה את הפערים בחברה ובחברה כולה.

השאר תגובה