הסיבות הלא נכונות לתחלופת עובדים גבוהה

הסיבות הלא נכונות לתחלופת עובדים גבוהה

כאשר אנשי משאבי אנוש נשאלים לגבי תחלופת עובדים גבוהה בחברה, לעתים הם מסבירים זאת ע"י סיבות לא נכונות, שלרב אינן רלוונטיות

שיתוף
נטישת עובדים

נטישת עובדים

הדבר הגרוע ביותר בהסברים הלא נכונים לתחלופת העובדים הגבוהה, הוא, שכאשר אתם מאמינים בסיבות הללו, לא תהיה לכם שום מוטיבציה לתקן את המצב.

להלן הסיבות הלא נכונות לתחלופת עובדים גבוהה, ומדוע הן נמצאו כלא נכונות:

צוות רע של עובדים חדשים

זה היה פשוט רע של עובדים חדשים – אם הסיבה הזו נכונה אתם במצב טוב. סימן שהגיוס האחרון היה פשוט גרוע, אבל הגיוסים הקודמים שלכם הצליחו והעובדים שגייסתם אז נשארו. האם זה נכון?! חשבו, האם משהו השתנה בארגון שלכם? האם צרכי הארגון השתנו אך פרופיל הגיוס שלכם נותר בעינו? האם אכן כל הגיוסים הקודמים שלכם החזיקו מעמד?! במידה ולא, הסיבה הזו כנראה לא נכונה.

העובדים שגייסנו היו הטובים מכולם

אם זה אכן המקרה, הגיע הזמן להתחיל לחשוב על דרכים להגביר את הפניות מהמועמדים, כדי שיהיו לכם אפשרויות בחירה נרחבות יותר. ישנם מספר דברים שניתן לעשות ללא קשר לתקציב, כמו פרסום מודעות הדרושים באתרים ובפורומים נוספים ברשת, יישום תכנית חבר מביא חבר בחברה, שיתוף פוסטים של מודעות דרושים ע"י העובדים הקיימים, וכמובן גיבוש תכנית אסטרטגית טובה יותר לגיוסים.

אם העובדים נשארו במשך שנה בחברה, סימן שהצלחנו

האם הנהלת החברה מסכימה אתכם? האם היא מודעת לעלויות הגיוס והכשרת העובדים החדשים, וההפסדים הנגרמים מכך שתחלופת עובדים כזו מתבצעת מידי שנה? האם אתם וההנהלה מודעים לפגיעה האפשרית במותג המעסיק, שמציג תחלופת עובדים שנתית? האם אתם עדיין מאמינים שאתם מקבלים תמורה בעד הכסף שלכם?!

תקציב השכר המוגבל מוביל לנטישת עובדים

כסף אמנם הוא בדרך כלל לא הסיבה העיקרית לכך שעובדים עוזבים את מקום עבודתם. עם זאת, בואו נהיה כנים. אנשים רוצים להיות מתוגמלים כראוי על מאמציהם. אם עובדים עוזבים את החברה ללא הרף לטובת יותר כסף, זה הזמן להסתכל על הקצאת השכר מחדש. לא מוכרחים לגייס כספים חדשים לטובת עדכון שכר לעובדים, אפשר להשתמש בתקציב קיים ולבצע תעדוף להוצאות החברה. במידה והשכר הוא הגורם העיקרי לנטישת העובדים, אין מנוס מלטפל בכך.

אלו משרות זוטרות אז זה לא משנה

ללקוחות שלכם זה דווקא כן משנה, וכדאי שגם לכם. גם פקידים, עובדי מפעל, נציגי שירות לקוחות, וכד', הם שגרירי מותג החברה שלכם. אם התחלופה שלהם גבוהה, החברה אינה מצטיירת טוב בעיני הלקוחות והמועמדים הפוטנציאליים.

גם עם הגורמים הזוטרים יותר, לקוחות מתקשרים לעתים קרובות, ואפילו יותר מאשר בעלי התפקידים הבכירים. עובדים אלו מיישמים את האינטראקציה עם לקוחות החברה, וחשוב לשמור עליהם לאורך זמן.

סיבת הנטישה אינה ברורה

זו הסיבה הגרועה ביותר להיכנע לנטישת עובדים. אנשי משאבי אנוש מוכרחים לדעת מדוע העובדים נוטשים את החברה, ולבחון בעזרת כל האמצעים את הסיבות לכך.

אם אתם רוצים לשמור על העובדים הטובים שלכם לאורך זמן, אתם חייבים למצוא את סיבות השורש לחוסר שביעות רצונם. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לשאול עובדים מדוע הם שוקלים לעזוב. סקרים היא דרך נוספת מצוינת לבירור שביעות רצון העובדים בחברה. לאחר שתקבלו את התוצאות יש לשבת ולהכין תכנית מקיפה אסטרטגית לשיפור שביעות רצונם ולהמשך עבודתם בחברה לאורך שנים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה