שלוש דרכים לנהל באמצעות הנעה

שלוש דרכים לנהל באמצעות הנעה

ההנעה הכרחית למעורבות העובדים. באמצעות הפעלת ההנעה הפנימית או החיצונית אפשר להגיע להישגים טובים יותר

שיתוף
עבודת צוות

מוטיבציה

הנעה גורמת לנו לקבוע יעדים ולהשיג אותם. היא התשוקה שלנו לעשות דברים, כותבת אמנדה שור מאתר משאבי אנוש TalentCulture. הנעה הכרחית למעורבות העובדים. כאשר משאבי אנוש והמנהלים יודעים כיצד להניע אנשים, יש להם את המפתח לניהול צוות של מועסקים מעורבים.

המעורבות מגיעה בשני טעמים: חיצונית ופנימית. הפנימית נובעת מתשוקות פנימיות. הרצון לעשות דברים שגורמים לך לאושר, שיוצרים משמעות – זה מביא לתגמול פנימי ולסיפוק מנטלי. מהצד השני, הנעה חיצונית היא הרצון להשיג תגמולים חיצוניים או להימנע מעונש. לעתים קרובות שני סוגי ההנעה שזורים זה בזה. שור מציעה שלוש דרכים להניע את העובדים:

1. תחרות. תחרות ידידותית בין העובדים היא דרך מצוינת לעודד ביצועים והתנהגויות רצויים. היא גם מעוררת הנעה הן מהסוג הפנימי והן מהסוג החיצוני. העובדים מונעים לנצח ולקבל את התגמול ואת תחושת הזכייה. לדוגמה, אפשר לתת נקודות על הגשת דוחות בזמן, מילוי שאלונים וכדומה. בסוף הזמן שהוקצה לתחרות זוכה העובד שהשיג את מספר הנקודות הגבוה ביותר.

2. פרסים ושבחים. הבעיה עם פרס עובד החודש היא שהוא מבליט אדם אחד ומתעלם מתרומתם של האחרים. במקום פרס לעובד יחיד, שקלו מתן כמה פרסים כדי להכיר באמצעותם במאמצי העובדים. קטגוריות הפרסים והקריטריונים לזכייה צריכים להיות מוצגים בצורה ברורה כדי שהעובדים יבינו מה עליהם לעשות כדי להגיע אל המטרה. הפרסים האלו הם דרך מצוינת לתת לעובדי החברה כולה הכרה והוקרה יחד עם תחושת הישג ועם פרס מוחשי כמו תעודת הצטיינות.

3. חיזוק שלילי. תפיסה מוטעית נפוצה של חיזוק שלילי היא שמשמעותו לעשות משהו רע. למעשה חיזוק שלילי הוא להרחיק משהו, לעצור משהו או למנוע תוצאה או גירוי שליליים (בניגוד לנתינת משהו כאשר מדובר בחיזוק חיובי). חיזוק שלילי הוא יותר בגדר הנעה פנימית כי האדם צריך להתנהג באופן מסוים על מנת להימנע ממשהו לא נעים. לדוגמה, כשהעובדים יודעים שאם ישלימו משימה כלשהי ללא טעויות, הם לא יצטרכו לעשות אותה שוב, אז הם מונעים על ידי התשוקה להימנע מההשלכות הבלתי רצויות.

לשיטת שור הדוגמאות שהוצגו במאמר זה הן רק כמה מהדרכים שמנהלים יכולים להשתמש בהן על מנת להניע את העובדים שלהם על ידי ניצול המניעים הפנימיים ו/או החיצוניים. ההנעה הכרחית למעורבות העובדים ולכן מי שיודע להפעיל אותה בצורה הנכונה יכול להביא לביצועים הטובים ביותר של אנשיו.

נפתחה ההרשמה המוקדמת לכנס פיתוח ארגוני. מהרו להבטיח את מקומכם! פרטים והרשמה כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה