המדינה הפריטה את תהליך המיון והקליטה של עובדים חדשים

המדינה הפריטה את תהליך המיון והקליטה של עובדים חדשים

המדינה מייעלת את תהליך המיון והקליטה של עובדים למוסדותיה ע"י הפרטת ההליך לשלושת מכוני המיון והאבחון הגדולות בישראל, בעלות שנתית של 10 מיליון ש"ח!

שיתוף

היום הוכרז כי במכרז 'המיון, האבחון וההערכה של מועמדים' זכו שלושה חברות: פילת ‏(היי קפיטל‏), קינן שפי ואדם מילא. החברות יחלקו בניהן את תקציב המכרז על סך עשרה מיליון שקל בשנה, בשנתיים הקרובות.

כבר ביום חמישי הקרוב, עוד לפני החג, יגשו המועמדים הראשונים לתפקידים במשרדי הממשלה ובמוסדות המדינה השונים לביצוע בחינות המיון, האבחון וההערכה בחברות. החלוקה בין החברות תיהיה על פי העיסוק של המועמדים והתפקיד המיועד: לתפקידי מינהלה, משפטנים, מידענים ואנשי שירות יופנו המועמדים לשירות המדינה לאדם מילא, לתפקידים המחייבים ידע בתחום החשבונאות והסטטיסטיקה יופנו המועמדים לשירות המדינה לקינן שפי, ולתפקידים בתחומים מדעי הטבע, הטיפולי ‏(רופאים, אחיות, פסיכולוגים‏), וכן עובדים סוציאליים, אגרונומים וכימאים – יופנו לביצוע תהליך המיון והקליטה לחברת פילת.

במסגרת המכרז יתנו שלושת החברות פתרון כולל לתהליכי המיון והקליטה של עובדים חדשים לכלל משרדי הממשלה ומוסדות המדינה ויחליפו למעשה את 12 העובדים במחלקת הבחינות שבנציבות שירות המדינה שיהפכו לאנשי תכנון ובקרה. יוצאים מהכלל יהיו מועמדים ביחידות סמך כמו הביטוח הלאומי ושירות התעסוקה שם התהליך מבוצע באמצעות ועדה פנימית, ובעלי מקצועות שהוחלט לגביהם שאין צורך בהליך מיון וקליטה הכולל בחינות מסוג זה (כדוגמת: מלגזן ומפנה פסולת מוצקה). 

במסגרת זו, מקווים בנציבות שירות המדינה כי תהליך המיון והקליטה יקוצר באופן משמעותי (עומד היום על 6 עד 8 חודשים בממוצע) – כך שיתאפשר קליטה של עובדים מהמגזר הפרטי שאינם רגילים לזמני המתנה ארוכים כל כך ולכן שירות המדינה מאבד אותם בתהליך, וכן כי תהליך הקבלה יהיה בעל רמת דיוק גבוהה יותר בגלל הכלים הטכנולוגיים שבהם נעזרים שלושת החברות, בניגוד לעבודה הידנית המבוצעת היום בנציבות.

המכרז מול שלושת החברות, אשר ימשך כשנתיים בשלב הראשון שבסופן תיבחן האפשרות להרחיב ההליך לחברות נוספות, הינו חלק מהרפורמה בנציבות שירות המדינה אליה הוכרז לפני מספר חודשים ואשר במסגרתה יוצאים על הפועל מספר שינויים שנועדו לייעל את שירותי המדינה ולעודד כניסה של דם חדש למערכת על ידי גיוסם של עובדים צעירים יותר מחוץ לשורות העובדים הקיימים במשרדי הממשלה.

בחירה בחברת פילת במסגרת המכרז מהווה מהווה חותמת ואישור רשמי (לפחות מצד המדינה) לחברה שעד לא מזמן הייתה בבעיה ואי וודאות לגבי המשך דרכה. כזכור החברה נכנסה להליך פירוק, נרכשה ומוזגה לתוך קבוצת היי קפיטל בניהולו של זוהר מימון וכעת, אם הזכייה במכרז, ניתן לומר כי המשך פעילותה של החברה בתחום מובטח.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה