המאכלים הנכונים להזנת המוח

המאכלים הנכונים להזנת המוח

אכילה נכונה טובה לגוף ולנפש והיא הדלק שמזין את המוח שלנו ומסייע לנו בתפקוד היומיומי ולמשך שעות ארוכות בעבודה

שיתוף

להלן 10 מזונות חשובים במיוחד, להשביע את המוח שלנו ולשמור על תפקודו היעיל:

דגנים מלאים

כמו כל דבר אחר בגוף, המוח לא יכול לעבוד בלי אנרגיה. היכולת להתרכז ולהתמקד מקורה באספקה נאותה ויציבה של אנרגיה, בצורת גלוקוז בדם שמגיע למוח. את האנרגיה הזו ניתן להפיק ביעילות מאכילת דגנים מלאים עם ערך גליקמי נמוך, הגורמים לעליה הדרגתית ואיטית ברמת הסוכר בדם, דבר המקל על הגוף ומחזיק אותנו אנרגטיים לאורך היום. דגנים אלו הם: שעורה, שיפון, שיבולת שועל, אורז, ועוד.

ענבי שועל

בענבי שועל ישנה כמות גדולה של ויטמין C הידוע ידוע בהשפעתו על בריאות המוח. ענבי שועל אף טובים נגד דיכאון.

דגים שמנים

חומצות שומן חיוניות אינן מופקות מהגוף, אלא מתקבלות מתזונה נכונה ומאוזנת. שומנים מסוג אומגה 3 הנמצאים בדגים שמנים הם מאוד יעילים לגוף ולמוח. איגוד הלב האמריקאי פרסם בעבר המלצה לצריכת 2 מנות לפחות של דגים בשבוע. הדגש הוא על דגים שמנים דווקא, העשירים במיוחד בחומצת השומן אומגה 3. בין הדגים הללו: בסלמון, מקרל, פורל, הרינג, סרדינים, וזן מסוים של טונה. מחסור ב- DHA אשר נמצא באומגה 3 נמצא כמסכן אותנו באובדן זיכרון ואלצהיימר.

אוכמניות

מחקרים שנעשו באוניברסיטת "Tufts" בארצות הברית מראים כי צריכת אוכמניות יעילה בעיכוב אובדן זיכרון לטווח הקצר. כלומר שאכילת אוכמניות ללא ספק ובאופן מחקרי, מוכחת כיעילה למוח.

עגבניות

עגבניות מכילות ליקופן שהוא פיגמנט מסוג קרוטנואיד בצבע אדום מבריק, המצוי בעגבניות ובפירות אדומים אחרים. ליקופן הוא אחד מנוגדי החמצון הקרוטנואידיים החזקים ביותר, וישנן הוכחות לכך שהוא מסייע מפני נזק לתאי המוח הגורם לדמנציה ולאלצהיימר.

ויטמינים

ויטמיני B מסוימים כגון B6, B12 וחומצה פולית – ידועים כמפחיתים את רמות ההומוציסטאין בדם. רמות גבוהות של הומוציסטאין קשורות לסיכון מוגבר לשבץ, פגיעה קוגניטיבית ואלצהיימר. מחקר של קבוצת חולים קשישים עם ליקוי קוגניטיבי מתון מצא, כי לאחר שנתיים של התערבות עם מינונים גבוהים של B6, B12 וחומצה פולית הנזק לקשישים הופחת באופן משמעותי.

גרעיני דלעת

אכילת קומץ גרעיני דלעת מידיי יום, הוא כל מה שאתם צריכים על מנת לקבל את הכמות היומית המומלצת של האבץ, אשר חיוני בשיפור הזיכרון ויכולות החשיבה.

ברוקולי

ברוקולי הוא מקור טוב לוויטמין K, אשר ידוע כמשפר את התפקוד הקוגניטיבי שלנו ואת היכולות המוחיות.

עלי מרווה

עלי מרווה זכו במוניטין של שיפור הזיכרון. חליטת עלי מרווה לתה עשויים לשפר את יכולת הזיכרון שלכם במידה ותצרכו אותם באופן קבוע.

אגוזים

מחקר שפורסם ב- "American Journal of Epidemiology" מראה כי קליטה טובה של ויטמין E עשויה למנוע התדרדרות קוגניטיבית, במיוחד בקרב הקשישים. אגוזים הם מקור מצוין לוויטמין E יחד עם ירקות, עלים ירוקים, אספרגוס, זיתים, גרעינים, ביצים, אורז חום ודגנים מלאים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה