הכירו את החייטים: מנהלים מכינים משוב לעובדים בתפירה אישית

הכירו את החייטים: מנהלים מכינים משוב לעובדים בתפירה אישית

כל ההתייחסות לגורם האנושי בארגונים כיום הופכת לאישית ואינדיבידואלית יותר, אם בתכניות בריאות מותאמות אישית, בהעצמה אישית של העובדים, בשיחות אחד על אחד עם המנהלים ועוד

שיתוף
משוב בתפירה אישית

משוב בתפירה אישית

כמובן שבמציאות כזו, שיחות המשוב צריכות אף הן להתבצע בחליפה אישית – לא רק של התוכן שהוא אישי כמובן מאיליו, אלא גם במבנה שיחת המשוב והעברת המשוב כולה.

מבנה האישיות של כל עובד שונה משל חבריו. ישנם מבני אישיות מונעים הצלחה, ישנם מונעי סביבה, מונעי סוציאליזציה, ישנם כאלו שהמוטיבציה שלהם עולה כאשר מוצגים בפניהם רווחי הארגון הצומחים וישנם עובדים אחרים שההנעה שלהם מתבססת על עידוד וחיזוק חיובי מהמנהל שלהם.

עריכת המשוב לעובד צריכה להתבסס על מבנה האישיות שלו. עובד שמונע מהישגים מקצועיים לדוגמה, צריך לקבל משוב שמתייחס בעיקר להישגים הללו שלו. זאת לעומת עובד שמונע מאחוות הצוות לדוגמה, שהוא יעדיף להתעמק במשוב בהצלחתו כחבר לקבוצה ובתרומתו לצוות.

כמובן שכל משוב צריך להתייחס לכל הפרמטרים הרגילים, אולם ההתמקדות על פי חליפה אישית, תהיה על אותו פן אישיותי וגורמי הנעה של כל עובד ועובד.

רב האנשים מכילים כמה גורמי הנעה ומבנה האישיות שלהם מונע ע"י מספר גורמים. על מנת לתפור משוב בחליפה אישית, יש לאבחן תחילה את מבנה האישיות של כל עובד ולערוך את המשוב בהתאם לאותו מבנה.

אנשים שמונעים חברתית, יהיו מלאי התלהבות להשמיע דעתם בחברת אנשים ויאהבו להתחבר. הם אנשים יצירתיים לרב וישמחו לקבל משוב שמתמקד בהישגים החברתיים שלהם וכיצד החיבורים שלהם מובילים לתרומה מקצועית ולקידום החברה. המשוב שלהם צריך להתמקד במקומות בהם אתם מרוצים מהם וכיצד תרומתם לקבוצה מסייעת לכלל. הם יעריכו משוב חד וממוקד, והתלהבות מצדו של המנהל שלהם.

אנשים שמונעים מאתגר מקצועי מצוינים בקבלת החלטות, מאוד פרו-אקטיביים ולא נרתעים מעבודה קשה. אנשים אלו לא יותרו על מטרותיהם בשל קבלת ביקורת או רצון לשיפור. הם מוכנים לקחת סיכונים כדי למצוא פתרונות יעילים ויש להם זרם בלתי פוסק של רעיונות, מטרות ויעדים. אנשים אלו מעוניינים בקרדיט, נאמנות והערכה.

משוב בחליפה אישית לאנשים המונעים מאתגר לא מצריך יותר מידיי התייחסות אישית ואינו צריך להיות אמוציונלי או רגיש יתר על המידה. הם מעוניינים בתכלס. מה הם עשו שהצליח להם ומה הם יכולים לעשות עוד. הביקורת עליהם צריכה להיות מדויקת ולא מתפשרת – הם כאן כדי ללמוד מטעויות ואם לא תספקו עבורם את הנקודות בהן טעו, הם ירגישו שאין בידם די חומר כדי ללמוד ולהתפתח. המונעים מאתגר מקצועי מסוגלים ונוטים לקחת צעד אחורה לראות את הדברים מנקודות מבט שונה והם יעריכו משוב תמציתי ותכליתי.

העובדים הפרפקציוניסטים מוכרחים סדר וארגון במקום העבודה שלהם. הם מובנים מאוד ומוקירים תשומת לב לפרטים.

הם עובדים קשה ויעיל ולא נוטים לספונטניות ולכן גם פחות חזקים בהתמודדות עם שינויים תכופים וקבלת החלטות מהירות. הם מעריכים מרחב, שקט ורגישות.

המשוב האישי שלהם צריך לכלול ההתייחסות לכל מבני האישיות באשר הם. הם ישמחו למשוב מקיף 360 מעלות, שיעבור בצורה איטית וברורה וסביר שירצו לרשום את הנאמר כדי להתייחס לכל פרט ופרט לאחר מכן. הם ישמחו להתייחסות לפן החברתי, המקצועי, ההישגי, הצוותי והאישי שלהם. הם זקוקים לזמן בטרם יגיבו ויתייחסו למשוב בעצמם, לכן משוב בחליפה אישית במקרה הזה יוכל להתבצע ע"י 2-3 פגישות משוב עבורם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה