שיתוף

"אני אדם רגיל. ככה חשבתי עד שפתאום קיבלתי טלפון מתחקירנית בטלוויזיה שאמרה לי אתה לא רגיל. אתה יוצא מהכלל", כך פתח אייל אור-יה שי, את הרצאתו 'הכול הווה חביבי'  המספרת איך הפך אייל מבחור עירוני, לחבר קהילה אקולוגית החיה ביער, בהרי הגליל.

"בית בהרים, חשמל מהשמש. שירותים בחוץ. בית מרווח וגדול בן ארבעה מטרים. יש לי ספה שהופכת לחדר שינה ולחדר ילדים כשהם באים לבקר. תנור עצים. רוב הזמן אנחנו בעיקר ביער.

"לא תמיד הייתי כך. גדלתי בראשון לציון. אמא שלי החליטה שאני צריך ללכת במסלול. התחלתי ללכת במסע כמו כולם. רציתי להיות שחקן. הגעתי לאוניברסיטה ללמוד תיאטרון.

"למזלי נתקלתי במורים מדהימים. הופענו בפסטיבל עכו […]. יצאתי לכבוש את העיר והפכתי למלצר. מסתבר שרוב השחקנים הם מלצרים.

"אני נכנס למופעי בידור, מסיבות ערוץ 2. פתאום חבר אומר לי שהבגדים שלי מוזרים. עשינו סיבוב בעזריאלי […] אחרי שעה וחצי אני מוצא עצמי עם שני ג'ינסים ב-1500 שקל. ובקושי נושם.

"משהו מתחיל להרגיש מוזר וחנוק ולא אמיתי. ואז מציעים לי מסע פרסום. על מה הפרסומת? זה לא משנה אתה תהיה גדול. אני הולך לפרסם משהו שאני לא מאמין בו?

"לא יכולתי לשאת יותר. קמתי, עזבתי את העבודה הדירה והחיים ויצאתי החוצה. לפני כן חבר אמר לי שיש מפגש של חבר'ה בהרים באירופה.

"תבוא.

"מי מארגון הכול?

"אתה.

"מי מסדר את הדברים? מי מכין את האוכל מי מבשל?

"תיסע ותבין, הכול יסתדר.

"מצאתי עצמי עוזב את החיים הרגילים שלי, את כל מה שהכרתי עד אז, מוצא עצמי ביער עם שלט ענק שכתוב בו welcome home. המון אנשים על מכנסיים נוחים מטיילים ביער.

"אני הולך ביער ורואה אנשים. ניגש אלי בחור ענק מחבק אותי. Welcome home.

"המשכתי ללכת, מגיעה בחורה יפהפייה מחבקת אותי ואומרת לי: welcome home.

"כולם בנוחות הולכים ביער. אני מחפש מי אחראי. אין אחראי והכול קורה. מי שרוצה מתנדב לבשל, מי שיש לו כסף שם בכובע מי שרוצה חופר בורות לשירותים, מי שרוצה אוסף עצים לאש.

"אני ממשיך שם ורואה ישראלי עומד באמצע מטבח, סביבו 40 אירופאים חותכים ירקות והוא נותן הנחיות.

"אחרי כמה ימים אני מתחיל להרגיש מה המשמעות של ה-welcome home.

"בפעם בראשונה אני במקום שאני יכול לעשות מה שאני רוצה. לא צריך לעשות 'החוצה' או להתלבש 'החוצה' או לעשות משהו כדי שמישהו יהיה מרוצה.

"פשוט להיות אני.

"הבנתי שאני חייב להביא את זה לארץ.

"הקהילה שלי גרה בהרי הגליל מגדלים ירקות והילדים שמחים. נוח כלכלית, קונים אוכל יחד עושים ארוחות משותפות".

 להזמנת ההרצאה המלאה יש ליצור קשר:

Eyalshay2@gmail.com | 052-4850910

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה