הנתק הגדול ביותר בין משאבי אנוש למועסקים: החשיבות של ביטחון תעסוקתי

הנתק הגדול ביותר בין משאבי אנוש למועסקים: החשיבות של ביטחון תעסוקתי

אחד הפערים בין משאבי האנוש לכוח העבודה הוא החשיבות המיוחסת לביטחון תעסוקתי. העובדים רואים בו גורם חשוב מאוד באטרקטיביות של מקום עבודה וכאמצעי לשימור עובדים. לא כך בצד השני...

שיתוף
ביטחון תעסוקתי

הנתק הגדול ביותר בין משאבי האנוש למועסקים הוא החשיבות המיוחסת לביטחון תעסוקתי, כך אומר כריסטיאן שאפל מאתר- HR Morning. המועסקים מייחסים לגורם זה חשיבות רבה הרבה יותר מאשר מייחסים לו משאבי האנוש.

שני סקרים שפורסמו לאחרונה על ידי חברת הייעוץ לתחום ההטבות, Towers Watson, מראים שהמועסקים מחשיבים את הביטחון התעסוקתי כהיבט משמעותי באטרקטיביות של משרה במידה רבה בהרבה מהמעסיקים. הנסקרים התבקשו לדרג שמונה גורמים לאטרקטיביות של משרות. ביטחון תעסוקתי היה במקום השני. הראשון היה השכר. המעסיקים לעומת זאת דירגו את הביטחון התעסוקתי במקום השביעי בלבד, שאחריו רק דמי הבראה או יציאה לחופשה בתשלום.

הסקר ביקש גם לדרג את עשרת גורמי שימור העובדים. גם כאן ביטחון תעסוקתי קיבל דירוג גבוה יותר אצל המועסקים מאשר אצל המעסיקים. המועסקים דירגו את הביטחון התעסוקתי כגורם מספר ארבע בין גורמי שימור העובדים, ואילו אצל המעסיקים הוא כלל לא נכנס לעשירייה הפותחת.

בסקר, שהיה חלק ממחקר בתחום ניהול כישרונות ותגמולים גלובלי, השתתפו 3,200 מועסקים ו-1,600 מקצוענים וסמנ"כלים מתחום משאבי האנוש.

הסיבות לפער בתפיסה של חשיבות הביטחון התעסוקתי

מדוע הפער גדול כל כך? קל להבין את עמדתם של המועסקים ביחס לביטחון תעסוקתי לאור משברים בכלכלה ובתעסוקה ותקופות מיתון שנחוו בשנים האחרונות. אנשים פשוט מחפשים הקלה מהדאגה המתמדת בשאלה האם תהיה להם עבודה גם מחר. את עמדתם של משאבי האנוש מסובך יותר לפענח. בכתבה ב-The Wall Street Journal הציגו אנשי Towers Watson שלוש תיאוריות אפשריות:

  1. המעסיקים אינם מייחסים לביטחון התעסוקתי חשיבות רבה כי אינם יכולים להציע מחויבות להעסקה ארוכת טווח.
  2. משאבי האנוש מקבלים אותות מעורבים מהעובדים כאשר הדבר נוגע לתחושותיהם ביחס למשרותיהם הנוכחיות. דוחות רבים מאוד הראו שכ-60% מכוח העבודה פתוח למציאת משרה חדשה.
  3. ביטחון תעסוקתי הוא רעיון מופשט יותר מאשר שכר, הטבות או ימי חופש בתשלום.

ומה המצב בארגונכם?


בכנס שכר והטבות אשר ייערך במסגרת הפנינג משאבי אנוש נרחיב את היריעה על היכולות הארגוניות לייצר מקום עבודה אטרקטיבי אשר יטיב עם העובדים וייצר "מקדם שימור עובדים" גבוה יותר.

למידע נוסף ורישום לכנס שכר והטבות – לחץ כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה