שיתוף

יצירת חווית עובד חיובית ומלאת עניין עבור העובד, היא אחד היסודות החשובים ביותר של אפקטיביות ארגונית.

מה שקובע את מידת המחוברות של העובד לארגון ומידת המעורבות שלו במשימות שמוטלות עליו הוא למעשה הדרך בה מתנהל מחזור חייו בארגון.

לכן, מנהל משאבי אנוש שממפה את דרכו של כל עובד בתוך הארגון, יכול על ידי כך לקבל תמונה ברורה של מה צריך לשפר.

מחזור חיי העובד מתחיל כאשר מועמד פוטנציאלי לומד לראשונה על קיומו של הארגון, ומסתיים כאשר הוא עוזב את מקום העבודה.

יש כיום טכנולוגיות שמאפשרות למנהלי משאבי אנוש לעקוב אחר העובד לכל אורך התקופה שבין תחילת המודעות שלו למותג הארגון ועד עזיבתו את הארגון.

המערכת עוקבת אחר ניהול הליך הגיוס, השתלבותו של העובד החדש, שימורו, פיתוח הקריירה שלו וכל שאר המרכיבים של חווית העובד.

המערכת הטכנולוגית מאפשרת לגייס ולשמר את המועמדים המתאימים ולהגדיל את הביצועים הכוללים של החברה, הודות לכך שהיא מאפשרת למנהל משאבי האנוש לשלוט באפשרות להתחבר לעובדים בכל שלב במחזור חיי העובד.

למערכת טכנולוגית כזאת יש חשיבות בגלל כמה סיבות. היתרון המשמעותי ביותר נעוץ בכך שהמערכת מניעה את מנהל משאבי האנוש להעריך ולשפר את חווית העובד בכל נקודה בתהליך.

וככל שחווית העובד בארגון טובה יותר, כך גדל הסיכוי שהוא ישאר בו. זה מפחית את שיעורי התחלופה ויש לכך השפעה משמעותית על ההוצאות הנלוות לנטישת עובדים.

ברגע שלמנהל משאבי האנוש יש שליטה על מה שקורה לגבי חווייתו של כל עובד בארגון, הוא יכול להתמקד בשיפור החוויה בכל שלב במסע של עובד בארגון.

בנוסף, הוא יכול גם ליצור תוכניות למידה ופיתוח כדי לעזור לצוות לצמוח ולממש את מלוא הפוטנציאל. כל אלה תורמים רבות גם למותג המעסיק, דבר שיכול לסייע מאוד בגיוס טלנטים מהשורה הראשונה.

היכולת להקדיש משאבים ומאמצים לפתרון בעיות, מפחיתה את כמות הזמן והכסף שהולכים לאיבוד בעקבות העלויות הנלוות לתחלופת עובדים.

בה בעת, מוניטין טובים יותר לחברה כמעסיק, מגדילים, כאמור, את הסיכויים למשוך כישרונות חדשים, וכתוצאה מכך ליצור צוות מחובר, מעורב ובעל מוטיבציה גבוהה יותר.

אסטרטגיה אפקטיבית לשליטה בחוויית העובדים מסייעת לסנכרן את ההצלחה של העובדים ושל החברה. עובדים שהינם מחוברים לארגון, הם עובדים שמתלהבים מעבודתם ומסייעים לעובדים אחרים בהסתגלות לשינוי.

בנוסף, זה מעודד את העובדים לחשוב מחוץ לקופסה ולייצר רעיונות חדשים, שעשויים להועיל לצמיחה והישרדות ארוכת הטווח של החברה.

שלב משיכת העובד לארגון הוא השלב הראשון במחזור חיי העובד. לא משנה כמה מקורי וטוב המוצר או השירות של החברה, היא תיכשל אם לא תצליח למשוך אליה טלנטים מצויינים ולשמר אותם.

כתוצאה מכך, שלב משיכת הטלנטים הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בתוכנית הצמיחה של כל ארגון.

וכדי למשוך את הטלנטים הטובים ביותר, חשוב לשמור על מותג מעסיק מעולה. למותג המעסיק יש השפעה משמעותית על האופן שבו המועמדים רואים את הארגון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה