החל מנובמבר: עובדי לינקדאין זכאים לימי חופשה ללא הגבלה

החל מנובמבר: עובדי לינקדאין זכאים לימי חופשה ללא הגבלה

הרשת החברתית הודיעה לכל עובדיה שלא תגביל את ימי החופשה שהם רשאים לקחת. האם מדובר בהטבה או שמא בהרעת תנאים?

שיתוף

פוסט בבלוג הרשמי של לינקדאין, רשת חברתית מקוונת שנועדה ליצירת קשרים מקצועיים ועסקיים, הפתיע את העובדים: החברה מעניקה להם ימי חופשה ללא הגבלה.

בעד ונגד Photo by anankkmlכך, החל מנובמבר הקרוב, בעוד כשבועיים, לא ייקבעו יותר ימי חופשה מינימליים או מקסימליים לעובדים, אלא כל מנהל בחברה יקבע עם העובדים הכפופים אליו את זמני החופשות שלהם. "איננו היחידים המנהיגים מדיניות שכזו", נכתב בבלוג. "אנו מצטרפים למגמה המתפתחת השמה דגש רב יותר על תוצאות ועל העצמת עובדים, ולא על מספר שעות העבודה".

המהלך נראה כמו חלומו של כל עובד, אולם לא בהכרח מוכיח את עצמו בשטח. בקיקסטרטר ובטריביון הוא בוטל לאחר זמן קצר, מאחר שהוא יצר בלבול בקרב העובדים.

בשנות ה-80 חברת טובורג הודיעה לכל באי מרכז המבקרים שההגבלה על מספר בקבוקי הבירה שהם רשאים לקחת בוטלה, ומאז ממוצע הבקבוקים שלקח כל אחד מהמבקרים דווקא ירד מ-6 ל-2. כך גם עולה החשש שעובדים יממשו פחות ימי חופשה ממה שנהגו עד כה, מה גם שממילא רבים נמנעים כיום ממימוש כל ימי החופשה שלהם בשל החשש למעמדם ולעתידם בחברה.

הדבר נראה אולי כמו פתרון עבור מעסיקים המעוניינים לצמצם את ימי החופשה של העובדים ובה בעת לתת לעובדים "אפשרות" לימי חופשה ללא הגבלה ולהעלות את שביעות רצונם, אולם ימי החופשה הם אינטרס של המעסיק לא פחות מזה של העובד. מי שעובד ללא הרף, במשך שעות ארוכות בכל יום וללא חופשות, יישחק תוך פרק זמן קצר וקרוב לוודאי שיודיע למעסיק על התפטרותו.

ובתוך כך, לינקדאין פרסמה אתמול (ג') את רשימת החברות המבוקשות ביותר ברשת החברתית. על פי הדירוג, גוגל, אפל ופייסבוק עומדות באופן לא מפתיע בראש הרשימה בארה"ב. הדירוג נגזר ממספר העוקבים אחר עמוד החברה, תדירות קריאת הבלוגים והפוסטים של החברה ומספר ה"לייקים" בעמוד החברה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה