הוראת שעה: גם עסקים בתחום הייצור יוכלו לדווח למע"מ עם קבלת התמורה

הוראת שעה: גם עסקים בתחום הייצור יוכלו לדווח למע"מ עם קבלת התמורה

עד כה האפשרות לדווח למע"מ ולמעשה לשלם אותו בעת קבלת התמורה על העסקה, ניתנה אך ורק לעסקים בתחום השירותים.

שיתוף
שכר
שכר

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד התמ"ת הגיעה לסיכום עם רשות המסים, לפיו גם עסקים בתחום הייצור יוכלו לדווח למע"מ רק עם קבלת התמורה. זאת בהמשך להחלטת ממשלה מלפני כשלושה חודשים אותה הובילו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התמ"ת שלום שמחון.

בעיני משרד התמ"ת מדובר ב"מהפכה של ממש בתחום המיסוי לעסקים קטנים". עד כה האפשרות לדווח למע"מ ולמעשה לשלם אותו בעת קבלת התמורה על העסקה, ניתנה אך ורק לעסקים בתחום השירותים. לעומתם, עסקים יצרניים  שמחזיקים במלאי סחורות לא קיבלו דחייה זו ושילמו מע"מ עם ביצוע העסקה עוד בטרם קבלת התשלום עליה. מבנה כזה פגע באשראי של עסקים קטנים שנדרשו למסור למדינה את חלקה על עסקאות שטרם שולמו.

המדינה אמנם הכירה בבעיה שסדר פעולות זה גורם לעסקים קטנים, אך החוק הנוכחי שפטר את העסקים נותני השירותים בעלי מחזור של עד 15 מיליון שקל נתן מענה רק לכ-60% מהעסקים, בעוד שהנותרים המשיכו לשאת בהוצאות המע"מ ולשמש מעין נותני אשראי.

לאחר דיונים עם רשות המסים, הוסכם כי תנוסח הוראת שעה שתאפשר ליצרנים בעלי מחזור של עד 1.95 מיליון שקל, להצטרף למעגל העסקים שמדווחים על מע"מ רק עם קבלת התמורה. עוד סוכם כי לאחר שנה ייבחנו השלכות השינוי ויוחלט האם הוראת השעה תהפוך לקבועה, וכן האם התיקון יורחב עוד כך שיכלול יצרנים בעלי מחזור של עד 3.45 מיליון שקל.

רן קויתי מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים שהוביל את המהלך מסביר כי "השינוי שהשגנו הוא תיקון של עיוות ממושך במדיניות המס. עסקים קטנים שסובלים ממצוקת אשראי מתמדת, נאלצים לשאת גם בעול של תשלומי מע"מ עוד לפני שההכנסה מהעסקה התקבלה. התיקון הנוכחי עתיד להקל על בעיות המימון של עסקים קטנים בתחום הייצור, ואני שמח שרשות המסים שיתפה אתנו פעולה בעניין ". 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה