הופסקו העיצומים בנמל אשדוד; תוספות שכר לעובדי המלאכה

הופסקו העיצומים בנמל אשדוד; תוספות שכר לעובדי המלאכה

מנכ"ל הנמל שוקי סגיס: "נצילות העובדים תגדל, השימוש במכשור ממוחשב יגבר ויהיה בידינו חופש ניהולי"

שיתוף

עובדי נמל אשדוד שבו אתמול (א') לעבודה סדירה בתום שבועות ארוכים של עיצומים לסירוגין.

בסוף השבוע האחרון סוכם שכ-150 עובדי בתי המלאכה לתוספת שכר בסך 3,500 שקלים לעובד, בתמורה להגדלת התפוקה. עובדים שיועסקו שעות נוספות ייהנו מ-400 שקל נוספים בחודש. הסדרים אלו השיגו את הפסקת העיצומים, שהסבו פגיעה לפעילות הנמל והשתרכות תורי אוניות בשעריו.

מנכ"ל חברת נמל אשדוד, שוקי סגיס, התייחס לסיכומים הפיננסיים והביע שביעות רצון מחתימת ההסכם "לא רק בגלל השקט התעשייתי שהוא מביא, אלא גם מכיוון שההסכם יאפשר לנו ליישם שינוי אסטרטגי. אנו עוברים לשיטה שבה העובדים יבצעו תחזוקה מונעת גם במשמרות ערב, נצילות העובדים תגדל, השימוש במכשור ממוחשב יגבר, יהיה בידינו חופש ניהולי שיתבטא ביכולת לנייד עובדים מתפקיד לתפקיד בהתאם לצורכי החברה ותהודק הבקרה על כל תהליכי העבודה".

יצוין כי השכר הממוצע בנמל אשדוד עומד על 24 אלף שקלים.

ההסכם בעניין עובדי בתי המלאכה נחתם על רקע סיכום עקרוני שהתקבל עוד לפני שנים במסגרת מועצות הייצור (גוף משותף להנהלות חברות הנמל ונציגי העובדים), ולפיו תבוצע התייעלות שתתבטא בצמצום תקני כוח אדם ובהנהגת משמרות עבודה בשעות גמישות.

ועד העובדים הסכים להנהגת תשלומי פרמיה לעובדים, שיתבססו על מדידה של הכלים התקינים בלבד ומספר המכולות שיטופלו בזמן נתון, במקום פרמיה קבועה שאינה תלויה בפרמטרים של התייעלות. עם זאת, במשך תקופה ארוכה המשא ומתן בין ההסתדרות, הוועד והנהלת נמל אשדוד לא הניב תוצאות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה