ההון האנושי תובע את אורקל

ההון האנושי תובע את אורקל

כנגד ענקית התוכנה אורקל, המספקת פתרונות לניהול ההון האנושי, עומד כתב תביעה מצד העובדים, בגין אי תשלום עבור שעות נוספות על פי חוקי העבודה בקליפורניה

שיתוף
חוקי עבודה
חוקי עבודה

ענקית התוכנה אורקל, שעלתה לאחרונה לכותרות הראשיות כאשר הודיע על כוונותיה לרכוש את התוכנה לניהול ההון האנושי Taleo בסכום של 1.9 מיליארד דולר, הגיעה שוב לכותרות והפעם במסגרת תביעה משפטית מצד עובדיה.

את חברת אורקל, אשר משרדיה הראשיים ממוקמים בקליפורניה, תובעים עובדים ממדינות אריזונה וקולורדו, כאשר מהות התביעה הינה שעות נוספות. חוקי העבודה בקליפורניה מיטיבים עם העובדים שכן הם מחייבים את המעסיק לשלם תוספת שעות נוספות עבור כל שעה מעל 8 שעות עבודה ביום, בעוד שחוקי העבודה של משרד העבודה האמריקאי מחייבים תוספת שעות עבודה רק אחרי 40 שעות עבודה שבועיות.

העובדים טענו כי הם נסעו/טסו לקליפורניה, שם הם עבדו למעלה מ-8 שעות עבודה ביום ולכן, היות שהם עבדו בקליפורניה, מגיעים להם זכויות על פי חוקי העבודה הנהוגים במקום. הנהלת אורקל, בחרה שלא לשלם להם על פי התעריף המיטבי המעוגן בחוקי מדינת קליפורניה, היות שהעובדים אינם תושבי המדינה אלא רק עבדו בה, אד הוק, באופן זמני.

בית המשפט הפדרלי פסק לטובת אורקל כשקיבל את טענתה לפיה היות והעובדים אינם תושבי המדינה, חוקי העבודה המקומיים אינם חלים עליהם. אולם בית המשפט הגבוה לערעורים פסק אחרת. בית המשפט לערעורים החזיר את הדיון לבית המשפט הפדרלי להמשך דיון והכרעה מתוקף הקביעה שמעסיק מקומי חייב לנהוג בעובדים על פי חוקי המדינה הנהוגים במדינה בה ממוקמת החברה ולא על פי חוקי המדינה בה מתגוררים העובדים.

בית המשפט לערעורים קבע כי באם מעסיקים במדינת קליפורניה לא יהיו מחויבים לעמוד בחוקי העסקה המעוגנים במדינה, כאשר הם מעסיקים עובדים ממדינות אחרות, הרי שלמעסיקים יהיה תמריץ להעדיף להעסיק עובדים ממדינות אחרות (בעיקר ממדינות שכנות) במקום לספק עבודה לתושבי המדינה ובכך, תנאי העבודה המיטיבים עם העובדים במדינה בעצם יפגעו בסיכוים להתקבל לעבודה.   

כעת עומדת אורקל בפני תביעת העובדים על הלנת שכר (בגין הימנעות מתשלום עבור שעות עבודה נוספות).

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה