הדרך להתקדם בקריירה אינה דרך פניה למודעות עבודה

הדרך להתקדם בקריירה אינה דרך פניה למודעות עבודה

הגשת מועמדות למשרות באמצעות מודעות פורמליות אינה הדרך הטובה ביותר להתקדם

שיתוף
תיאור משרה

תיאור משרה

אן קיירנס (ANN Cairns) הייתה המהנדסת הראשונה שעבדה על נפט בחופי בנפט בבריטניה וכעת היא מנהלת אלפי עובדים במאות מדינות ברחבי העולם כנשיאת מאסטרקארד. היא עשתה את כל זה בלי לענות על מודעה עבודה אחת בחייה.

קיירנס, אמא לאחד, למדה באוניברסיטת לונדון והחלה את הקריירה שלה כמהנדסת. בשנות ה- 20 לחייה היא כבר ניהלה יותר מ- 50 עובדים.

היא המשיכה לפתח קריירה מצליחה להפליא בתחום הבנקאות והבנייה, בטרם הצטרפה למסטרקארד, שם היא משמשת כיום כנשיאה הבינלאומית.

לדברי קיירנס באתר news.com.au – אחד הטיפים הטובים ביותר שלה לקריירה הוא לאמץ שינוי – ולא לחכות להזדמנויות שתבוא אליכם.

"דבר אחד עקבי בקריירה שלי הוא שמעולם לא פחדתי משינוי". היא אמרה. "עברתי מתפקיד מהנדסת לתפקיד בנקאית כדי להתקבל לחברת מאסטרקארד שהיא חברת טכנולוגיה. תמיד חיבבתי שינוי ולא חששתי מזה".

קיירנס מספרת כי היא מעולם לא הגישה בקשה לעבודה באמצעות התהליכים הרגילים וכי היא מעולם לא הסתכלה על משרה פנויה וחשבה "אה, אני רוצה את זה".

"מה שעשיתי הוא שחשבתי על דברים שהייתי רוצה לעשות, ואז הושטתי יד ושוחחתי עם אנשים שיכולים לעזור לי לעשות אותם". הסבירה קיירנס.

"כשהייתי מדענית מחקר חשבתי שאני רוצה לעבוד בחוף אז חיפשתי כמה שמות והתקשרתי לאנשים בתחום ואמרתי להם: "אתה לא מכיר אותי … אבל אני אשמח להיות מהנדסת בחוף'". היא אמרה.

"מה הכי גרוע שיכל לקרות?" מציינת קיירנס, "הם היו יכולים להניח את השפופרת ולהגיד שהאישה הזו משוגעת, אבל הם לא עשו זאת. "לפעמים אתה יודע מה אתה רוצה ואתה לא צריך לפחד ללכת אחרי הרצון."

קיירנס, האחראית על ניהול כל השווקים והפעילויות הקשורות ללקוחות מחוץ לצפון אמריקה במאסטרדקארד אמרה, כי צעירים צריכים להסתכל על הקריירות שלהם כמרתון, לא כספרינט.

"אם הדבר שאתה רוצה להשיג לוקח יותר זמן להגיע, אז תיקח את הזמן עד שתקבל את זה. אל תקפוץ על הדבר הראשון שמציעים לך". היא ציינה.

"אני עובדת כבר כמעט 40 שנה, ובגיל 20 אתה נוטה לחשוב, 'אם אני לא אעשה את זה אני אפספס את ההזדמנות', אבל החיים הם לא ככה. אתה תמיד יכול לתקן או לחזור ללימודים וללמוד משהו אחר לגמרי.

הדבר החשוב להעביר לאנשים צעירים הוא שהם כנראה יעבדו עד גיל 60 בממוצע ולכן עליהם להסתכל על החיים שלהם כמרתון. הדבר יהפוך את החיים למהנים אם הם ימשיכו לחפש ולפתח מיומנויות חדשות כל הזמן במקום להיתקע במסלול אחד".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה