שיתוף

סוגיית הקליטה המוצלחת של עובדים חדשים הופכת בימים אלה למורכבת יותר מבעבר לאור העובדה שהקליטה צריכה ברוב המקרים להתבצע מרחוק.

אמנם, התופעה של עובדים שעוזבים את מקום העבודה זמן קצר לאחר שהחלו לעבוד מתמעטת מאוד לאור מצב התעסוקה בימים אלה, ובכל זאת, קליטה לא מוצלחת של עובד חדש עלולה להביא איתה נזקים בטווח הבינוני והארוך, ולפעמים גם בטווח הקצר.

לכן יש חשיבות רבה לניתוח המצב שמיועד לנסות להבין אילו טעויות נעשו בתהליך הקליטה של העובד החדש שנקלט בצורה לא מיטבית.

תהליכי האיתור, הגיוס וההכשרה של עובד חדש נמשכים זמן רב מאוד. במהלך הזמן הזה מושקעים כספים, זמן ומשאבים נוספים.

מכיוון שכך, חשיבותו של תהליך הקליטה של עובד חדש אינה פחותה מחשיבותם של תהליכי האיתור, המיון, הגיוס וההכשרה. 

חברות ששמות דגש על הליך קליטתו של עובד חדש שמיועד לעבוד מהבית, מתמקדות בחוויות הראשונות של העובד החדש שנקלט בחברה.

חברות רבות כבר הבינו מזמן שהעובדים, בעיקר בעלי המיומנויות, הם מנוע הצמיחה החשוב ביותר של החברה.

לכן, מעבר לתכנים המקצועיים יש חשיבות רבה לתת לעובד חדש תחושה שהוא נקלט אל תוך סביבה אוהדת, אף על פי שהוא נפגש עם העובדים האחרים בזום בלבד.

לכן כדאי לבנות תוכנית קליטה שבמסגרתה יוכל העובד ללמוד את ערכי החברה, מטרותיה, יעדיה, שיטות העבודה שלה, סדרי החשיבויות, סדרי העדיפויות המקצועיים, ביסוס ערכים של עבודה עצמית, לימוד והתקדמות, בקרת תוצאות, ניהול עצמי, שיטתיות וכניסה לעולם העבודה כעובד עצמאי שמסוגל לנהל את עצמו.

בעתיד הקרוב צפויות להגיע אל שוק הארגונים טכנולוגיות חדשות המועדות למנהלי משאבי האנוש.

בין כל סוגי הטכנולוגיות והשימושים, כדאי לחפש מערכות טכנולוגיות שמאפשרות לבצע את קליטת העובדים החדשים בקלות רבה יותר מאשר כיום.

מדובר במערכות טכנולוגיות שיאפשרו לנהל תקשורת טובה הרבה יותר בין חברי הצוות, הענקת סיוע של מנטור אישי לכל עובד חדש, אפשרות לעובד החדש לשאול שאלות את המנהל הישיר שלו או את שאר חברי הצוות, אפשרות לעובד החדש להוריד קורסים קצרים ומזורזים שיסיעו לו בתפקידו החדש ועוד.

בסיכומו של דבר, המגמות שהיו אמורות להתממש במהלך העשור הקרוב, קיבלו בעקבות משבר הקורונה זריקת האצה.

בשורה התחתונה, המגמות החדשות שהחלו להתממש בימים אלה החלו בהגברת היקפי העבודה מהבית, שהחלה טרם זמנה ולכן לעת עתה היא מקרטעת מעט.

הן צפויות להמשך וליצור עולם עבודה חדש לחלוטין, ככל שיגבר פיתוחן של מערכות טכנולוגיות שיאפשרו לכל עובד חדש שעובד מביתו כבר מיומו הראשון בעבודה, להשתלב בקלות ובמהירות, בתפקיד, בסגירת פערי ידע ומקצועיות, ובנהלים ובתהליכים הנהוגים בארגון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה