הגיוס הופך לחכם יותר באמצעות בינה מלאכותית

הגיוס הופך לחכם יותר באמצעות בינה מלאכותית

סמדר גורודינסקי, מנהלת הגיוס של מרכז פיתוח מייקרוסופט ישראל ואירופה, מספרת על שילוב בינה מלאכותית בתחום הגיוס

שיתוף
סמדר גורודינסקי

סמדר גורודינסקי

בינה מלאכותית (AI) משתלבת כיום יותר ויותר בחיינו המקצועיים, ועושה צעדי ענק לעבר עולם הגיוס. תוכנות AI משתלבות כבר היום בעולם הגיוס באמצעות טכנולוגיה לניתוח הבעות פנים במהלך ראיון עבודה, תוכנות למיון נתונים לגבי מועמד והשלמת הנתונים הבאים, תכנות לזיהוי מיומנויות רכות של מועמדים, וכן הלאה.

סמדר גורודינסקי, מנהלת הגיוס של מרכז פיתוח מייקרוסופט ישראל ואירופה, תספר בהרצאתה בכנס הגיוס השנתי 2017, שיתקיים ב- 11 בספטמבר בכפר המכבייה, על שילוב בינה מלאכותית בתחום הגיוס. היא אומרת: "אם נפרק את תהליך הגיוס לשלבים, נוכל לראות כיצד בכל שלב ושלב ניתן לשלב טכנולוגית AI כדי לקדם, לקצר ולייעל את התהליכים".

סמדר גורודינסקי עובדת מזה שנתיים במייקרוסופט. לפני כן עבדה מספר שנים בחברת מלאנוקס ו- 13 שנים באינטל תחילה כמנהלת שכר והטבות ובהמשך בתפקידי גיוס שונים באינטל ישראל ואירופה.

על שילוב בינה מלאכותית בעולם הגיוס היא אומרת: "כיום אנו נעזרים במיחשוב כדי לייעל את העבודה שלנו, אך שילוב של בינה מלאכותית לא נעשה רק במטרה לייעל את מהירות העבודה באמצעות מחשב, אלא שימוש בטכנולוגיה כשכל של ממש. בינה מלאכותית תשתלב בכל שלב ושלב בתהליך הגיוס וחשוב לבחון כיצד לשלב אותה בצורה הנכונה והחכמה ביותר, כדי להפיק מכך את המקסימום ולייעל ולשפר את עבודתנו כמגייסים".

כיצד את רואה את הפוטנציאל של שילוב בינה מלאכותית בתהליך הגיוס?

"בעזרת טכנולוגיות של AI אנחנו נגייס מועמדים מתאימים יותר, ביעילות ומהירות גבוהות יותר.המערכת תלמד את הצרכים שלנו ואת ההעדפות ו"תספק"לנו את המועמדים המתאימים ביותר. המערכת יכולה להמשיך לעבוד 24/7.
מדובר בטכנולוגיה חכמה וחושבת, שמלמדת את עצמה ויודעת לספק לנו גם מידע שלא חשבנו עליו".

מה יהיה תפקיד המגייסים כאשר יתקבלו הנתונים הבאים?

"Satya Nadella, Microsoft CEO אמר: Our industry does not respect tradition — it only respects innovation.

חברות שיאמצו את הטכנולוגיה ייהנו מיתרון תחרותי על פני אלו שימשיכו לעבוד באופן המסורתי.

צריך להיות יצירתיים מספיק, כדי לדעת היכן הטכנולוגיה החכמה הזו יכולה להשתלב . יש המון כלים בשוק כיום ויש להיזהר מליפול לבור ללא תחתית. חשוב לבחור בכלים הנכונים ובקצב הנכון וגם ללמוד להשתמש בכך. טכנולוגיית ה AI תספק לנו מידע רב, תפקידינו לחשוב מה עושים עם המידע, מה המסקנות שאני מסיקה מהמידע ואיך המידע מטייב ומייעל את עבודתי כמגייסת. בסופו של דבר, הטכנולוגיה לא רק תחסוך לנו עבודה אלא גם תהפוך את כולנו למגייסים טובים יותר".

כיצד מגייסים מגיבים לאפשרות של שילוב בינה מלאכותית בתחום עבודתם? האם ישנו חשש מכך?

"מגייסים רבים שמקבלים מבט ממקור ראשון על הטכנולוגיה הזו המתפתחת במהירות, נדהמים מכך שהיא יכולה להפוך את חייהם לקלים יותר. בעוד שהבינה המלאכותית מעלה בראשנו בדרך כלל תמונות של רובוטים אנושיים דמויי אדם, המונח ניתן להגדרה רחבה. למעשה, כל מה שמכונה "תוכנה חכמה" משתייך ל- AI. כלומר, טכנולוגיה עם יכולת ללמוד ולגדול ביעילות לאורך זמן.

עם זאת, טבעי שיהיה גם חשש מבינה מלאכותית. חלק מהמגייסים אולי חוששים שהטכנולוגיה נועדה להחליף אותם בסופו של דבר, לכן חשוב לי להראות בהרצאתי שהתפקיד שלנו כמגייסים אכן יתפתח וישתנה באמצעות שילוב AI, אך וודאי שלא יתייר".

כיצד נוכל להרגיע את המגייסים?

"נוכל להראות להם כיצד התפקיד שלנו ישתנה, להכניס את הטכנולוגיות בהדרגה וחוכמה. אני חושבת שהתפקיד של המגייסים יהיה מעניין יותר. את החלקים הפחות מעניינים ומונוטוניים, הטכנולוגיה תוכל לבצע בעצמה, מה שישאיר לנו יותר זמן להתמקד בחלקים היצירתיים והמתקדמים יותר בתפקיד". אני מאמינה, החברות שיצליחו, הן אלה שידען לנצל את הטכנולוגיה תוך שילוב האינטראקציה האנושית במקומות הנכונים".

האם במייקרוסופט אתם משתמשים בכלי בינה מלאכותית?

"מייקרוסופט מפתחת טכנולוגיות שתומכות במפתחי טכנולוגיות AI. מגוון הכלים הוא עצום והמשימה היא למצוא את הכלים הנכונים ולהשתמש בהם במקומות הנכונים.

בהרצאה, אני אשמח לדבר על האפשרויות השונות והמשמעות שלהן בכל אחד והשלבים, איך זה משפיע על המגייסים ועל גורמים נוספים בתהליך, למשל מראיינים או מנהלים מגייסים".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה