הגורמים העיקריים לעזיבת עובדים

הגורמים העיקריים לעזיבת עובדים

ישנם סיבות רבות לעזיבת עובדים את מקום העבודה, אך טיפול התחלתי בסיבות שמהוות את ה'קש האחרון' יכולות להיות מספיקות בשביל לגרום להם להישאר.

שיתוף
עזיבת עובדים

סקר מקוון של חברת BambooHR האמריקאית שבוצע ביוני האחרון, בדק מהם הדברים שגורמים לעובדים לקום וללכת. בסקר השתתפו 1,034 מועסקים במשרה מלאה מארצות הברית. גורמי עזיבת עובדים המובילים שנמצאו הם:

  • בוסים שמפנים את האשמה למועסקים כשהדברים משתבשים
  • מחסור בגמישות עבור עובדים שיש להם מחויבויות משפחתיות
  • עובדים שאינם מסתדרים עם חבריהם לעבודה

חשוב לזכור שמדובר כאן בקשים אחרונים. בעיות שקשורות למאזן חיים-עבודה ולכסף הם הגורמים הטיפוסיים שמביאים אנשים להתפטר, אך הסיבות שצוינו לעיל הן אלה ששוברות אותם סופית.

עם זאת, לא כולם מושפעים באותה צורה מאותם גורמים. לדוגמה, היעדר העצמה היא נקודת שבירה במיוחד עבור אנשים בעלי תארים אקדמאים ופחות עבור אלה שלא המשיכו ללמוד מעבר לבית הספר התיכון. היעדר העצמה משפיע יותר גם על אנשים שאין להם תפקידי ניהול וצוין כנקודת שבירה על ידי 80% מהעובדים בגילים 30 עד 44.

לנשים קשה יותר מאשר לגברים לסבול עבודה בסופי שבוע, בחופשה ומעבר לשעות המשרד.

הטבות מוגבלות מפריעות במיוחד לבני 45 עד 60. בני 60 ומעלה מוטרדים פחות מכסף – רק 8% מהם יתפטרו בגלל מה שנראה להם כמו שכר בלתי הוגן. בקרב בני 45 עד 60 התחושה שהם מקבלים מעט מדי כסף עלולה לגרום להם לעזוב.

העובדים רוצים איזון חיים עבודה

הסקר מצא גם שלא כדאי לארגונים לשגות באשליה שמילניומים מאמינים כי צריך לעבוד 80 שעות בשבוע על מנת להתקדם, בזמן שבני 45 ומעלה דווקא כן מוכנים לעבוד שעות רבות יותר. עורכי הסקר מציעים למעסיקים לבדוק מה נחשב בקרב הסגל שלהם להתקדמות, כי הדבר משתנה ממקום למקום.

דבר נוסף שנמצא בסקר הוא שבעוד מועסקים רוצים להסתדר עם הקולגות שלהם, הם לא מבקשים להיות החברים הכי טובים או לבלות ביחד את סופי השבוע. מערכות היחסים חשובות, אבל אנשים, כחלק מהשאיפה לאיזון חיים-עבודה, רוצים לחיות את החיים של עצמם ולא רוצים לחוש לחץ מצד המעסיק לבלות עם הקולגות לאחר שעות העבודה.

בסקר נמצאו גם גורמים משניים אך מעניינים לעזיבת עובדים:

  • המועסקים או הצוות יודעים על התעשייה שלהם יותר מאשר המנהל (צוין על ידי 82% מהנשאלים)
  • היעדר הכרה / הערכה (82%)
  • חברים לעבודה שמקודמים מהר יותר מאחרים באותו דרג (78%)
  • הטבות מתחת לממוצע (74%)

סיבות העזיבה מגוונות, אז מה יכול לעשות מנהל משאבי אנוש?

בעוד סיבות העזיבה מגוונות יש לשים לב כי סיבות עזיבת עובדים נופלים תחת קטגוריות מוגדרות מעוד, ועל מנת לשמר עובדים יש לפנות לכל עובד תחת הקטגוריה המתאימה לו. זכרו כי לא תוכלו לתקן את כל העיוותים, אך תוכלו למנוע את אותה סיבה (הקש האחרון) ששובר את 'גב הגמל' וגורם לעובדים שלכם לעזוב.

נכון, עדיף לטפל בגורמי השורש, אך בשביל שתוכלו לזכות בזמן הנדרש לטפל בהם התחילו לטפל במה שניתן לעשות כבר עכשיו.


 
ניתן יהיה ללמוד עוד על נושא חשוב זה ועל מודלים לשימור וטיפוח עובדים בארגונים בכנס שכר והטבות שאנו עורכים במסגרת הפנינג משאבי אנוש.
 

למידע נוסף ורישום לכנס שכר והטבות – לחץ כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה