האם נשים הן מנהלות טובות יותר?

האם נשים הן מנהלות טובות יותר?

בקרב בין המינים, המחקרים אחרונים מראים כי לנשים יש מאפיינים מסוימים שהופכים אותן למנהלות טובות יותר, אף כי גברים עדיין מחזיקים עדיין ברב משרות הניהול

שיתוף
נשים בכוח העבודה

נשים בכוח העבודה

על פי סקר שנערך על ידי כריס בארט, פרופ' לניהול אסטרטגי בבית הספר DeGroote לעסקים באוניברסיטת McMaster, וגרגורי מקווין, בוגר אונ' McMaster ודיקן בכיר בבית הספר לרפואה, נשים אכן מפגינות ביצועים טובים יותר בניהול עסקים מאשר גברים.

גם חברת Zeneger Folkman שחוקרת מנהיגות, מצאה, כי נשים דורגו גבוה יותר מגברים ב- 12 תכונות מנהיגות מתוך 16. לאחר ניתוח הערכות ביצועי לקוחות, החברה מצאה שתי תכונות בהן נשים מובילות באופן משמעותי על גברים: לקיחת יוזמה והובלה לתוצאות.

להלן חמש דרכים נוספות בהן נשים מנהלות טוב יותר מגברים:

תקשורת עם עובדים ולקוחות

נשים נחשבות למאזינות טובות יותר מגברים, וזו בדיוק המיומנות הקריטית לניהול עובדים ולקוחות. נשים נוטות יותר להנחות דיונים בהקשבה פעילה ויישום, לעומת גברים שבעיקר מנסים לנקוט עמדה. גברים לרב יעדיפו לתקשר ע"י פעולות ולא באמצעות שיחות.

מיומנות התקשורת חשובה לכולם. העובדים רוצים שהמנהלים שלהם יקשיבו לנקודת המבט שלהם, והלקוחות רוצים שכולם יזדהו עם הבעיות שלהם. תקשורת מיומנת מובילה למערכות יחסים חזקות עם העובדים והלקוחות, המושתתות על אמון שהוא קריטי לביסוס נאמנות.

קהילה עסקית

נשים בונות קהילות טוב יותר מגברים, הן מבחינת קהילות וירטואליות והן מבחינת קהילות של ממש. אם תבחינו בקבוצות הפייסבוק הגדולות המובילות, תראו שרובן מנוהלות ע"י נשים.
נשים יודעות לבנות יחסים של שיתוף פעולה, והמיומנות הזו חיונית לתפקיד ניהולי ולאחריות על צוותי עובדים. המנהלים הטובים לומדים להוביל דרך ההשפעה שמקורה ביצירת שיתוף פעולה ולא באמצעי כוח ותחרות.

אתיקה מקצועית

נשים מחזיקות באתיקה מקצועית חזקה. נשים מתחשבות בזכויות העובדים ורודפות אחר הגינות וצדק.
ניהול חברה הוא שדה מוקשים של בחירות אתיות. כשדוחקים במנהל עד קצה גבול היכולת, לעיתים רבות מנהלים עושים את הדבר הלא נכון מבחינה אתית. קוד מוסרי חזק יעזור לבעלי החברות להתמודד עם סוגי אתגרים אלו.

סבלנות כלפי העובדים

נשים בדרך כלל סבלניות יותר. הן נוטות פחות לקפוץ למסקנות ולהחליט החלטות חפוזות או לפעול מוקדם מידיי. מחקר שהוזמן על ידי חברת myHermes הראה, כי נשים מוכנות להמתין זמן רב יותר מגברים עבור תוצאה רצויה.
חשיבות הסבלנות וההמתנה להחלטות הנכונות מובנית מאליה, באשר לניהול עובדים.

אינטואיציה נשית

נשים הן המחזיקות הבלעדיות של תכונת האינטואיציה הנשית. האינטואיציה הזו מסייעת להם בניהול החל משלב קבלת העובדים לחברה ובחינת אמינותם ועד למהלכים אסטרטגיים עם לקוחות וחברות נוספות. האינטואיציה היא כלי משומן היטב שמוביל את הנשים לקבלת ההחלטות הנכונות, שלא תמיד מבוססות על מידע אובייקטיבי. התכונה הזו היא חיונית בניהול ומרבית הגברים באופן טבעי, אינם ניחנים בה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה