האם אתה רואה את רוח הרפאים של הטלפון שלך?

האם אתה רואה את רוח הרפאים של הטלפון שלך?

אחת הדרכים לדעת שאתה נשחק בעבודה היא "לראות" את רוח הרפאים של הטלפון הנייד שלך בלילה

שיתוף
שחיקה בעבודה

שחיקה בעבודה

כאשר אתה עוצם את העיניים בלילה, האם אתה מרגיש את רוח הרפאים של הטלפון שלך? האם אתה מתפתה לבדוק דוא"ל של עבודה בחצות, רק "במקרה" כי פתחת את המכשיר הנייד? אם כן, אולי הגיע הזמן לקחת הפסקה.

ככל שהפכנו להיות מחוברים יותר ונוטים יותר לריבוי משימות, אנחנו גם הופכים למועמדים מובילים לשחיקה. שחיקת עובדים היא הסיבה העומדת מאחורי מחצית מתחלופת העובדים הכוללת. חברות רבות מנסות להתמודד עם בעיה זו, ובעוד שכמה גורמים לא ניתנים למניעה (כגון: עובד שהתפתה לשכר גבוה יותר משמעותית בחברה אחרת, או עובדת שעשתה רילוקיישן), ישנם גורמים רבים שהם כן בשליטה שלנו.
סופרים וחוקרים בתחום השחיקה אומרים כי אנחנו חיים בתרבות מהירה כל כך, שאנחנו בעצם שוכחים את הסיבה מאחורי כל זה ואת מה שגורם לנו למעשה לאהוב את העבודה שאנחנו עושים.

מה אם כך ניתן לעשות כדי לשמור על הבריאות שלנו בעבודה, למנוע שחיקה ולהמשיך לאהוב את מה שאנחנו עושים?

להקטין את הסחות דעת במהלך יום העבודה

כל חברה זקוקה לכוח עבודה פרודוקטיבי. אך אם יש לכם עובדים שמחוברים כל הזמן, זה בעצם מקטין את הפרודוקטיביות. בכל פעם שמסיחים את דעתם של העובדים, לוקח להם בממוצע עד 30 דקות לחזור לעבודתם. אם הם מוסחים המון מטלפונים, הודעות טקסט, אימייל, וכד', הם כל הזמן נמצאים בלופ של לצאת ולחזור לריכוז, והפרודוקטיביות נפגעת.

חברות יכולות לקצץ בזמני ההתאקלמות הללו הזה על ידי יצירת זמני "צ'ק-אין" אוניברסליים שרק בהם העובדים יגיבו להודעות דוא"ל או יתקשרו עם הצוותים שלהם. לדוגמה, אם כולם יבדקו דוא"ל בשעה 10:00, 14:00, 17:00, 19:00 כל אנשי החברה יתקשרו סביב אותם זמנים ויבלו את יתר היום שלהם בעבודה עצמה.
אם אתה מוביל צוות, זה חשוב כפליים להגביל את הסחות הדעת הדיגיטליות. כאשר העובדים רואים את המנהיגים שלהם מציבים גבולות, הם ילמדו לכבד את הגבולות האלה ואפילו להגדיר את שלהם.

כנ"ל לגבי פגישות עבודה שידועות כמסיחות דעת באופן משמעותי ולעתים אף מבזבזות זמן של ממש. את פגישות העבודה יש לתכנן ולייעל כך שלא יהוו הסחת דעת לעובדים.

חשוב לשאול את העובדים ולקבל את הפרספקטיבות שלהם לגבי מה יעזור להם להיות פרודוקטיביים יותר ולא להשתית עליהם את התובנות שלכם בלבד.

להתנתק לאחר שעות העבודה

מבוגרים המתמודדים עם מתח גבוה נוטים לקבל פחות מידי שינה – מצב אשר יכול להפחית את הפרודוקטיביות ולגרום לשחיקה מהירה יותר. עזור לצוות שלך לקבל מספיק מנוחה על ידי עידוד כולם להתנתק לאחר שעות העבודה.

חשוב להתנתק מהמכשירים הדיגיטליים כשעה לפני השינה כדי לתת למוח זמן "לכבות" מתחים ובכך להקל על השינה. אפשר גם להגדיר מקום אחד בבית שאליו ההתקנים הדיגיטליים לא נכנסים כגון חדר השינה. שם יהיה המקום הרגוע שלכם לנוח, לשוחח עם בן הזוג, לקרוא ולצפות בסדרות בטלוויזיה.

לתגמל עובדים שמתנתקים

מה יכולים המנהיגים לעשות כדי לקדם את האיזון בין עבודה ובית בצורה טובה יותר? ניתן ליישם תוכנית המספקת תמריצים להתנתקות. תוכנית תמריצים מובנית יכול לתת לחברות את ההזדמנות ליצור פתרון אמיתי ומיטבי עבור העובדים שלהם ולשמור על רווחתם ועל הפרודוקטיביות שלהם בעבודה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה