שיתוף

פרויקט התמודדות משאבי אנוש עם נגיף הקורונה

 

ההזדמנות לעובדים לעבוד מהבית ובשעות גמישות נחשבה עד מרץ 2020 להטבה יחודית שניתנה רק לטלנטים שהארגון רצה לתגמל מעבר לתגמול השוטף.

אלא שלמעסיק יש לא מעט יתרונות שנובעים כתוצאה מהעסקת עובדים מהבית, ובראש ובראשונה חסכון בעלויות תקורה.

הסוגיה העיקרית שמנעה העסקה מאסיבית יותר של עובדים מהבית היתה עד כה החשש לפרודוקטיביות ולשמירה על תקשורת שוטפת בין העובדים.

לא מעט מעסיקים גם חששו מפני מצב שבו העובדים לא ישקיעו בעבודה את כל שעות היום כאשר הם עובדים מהבית.

אלא שמהניסוי הכלל עולמי שנערך במהלך החודשיים האחרונים עולה, כי לא רק שהעובדם אינם מבזבזים זמן בעת שהם עובדים מהבית, אלא בדיוק להיפך.

הם מרוכזים יותר, הם ממוקדים יותר, הם מחוייבים יותר, והם לא לוקחים הפסקות, לפחות לא כפי שנהגו לקחת כאשר הם עובדו במשרד.

במהלך החודשיים האחרונים הזדמן לכל הארגונים שהעסיקו עובדים מהבית לבצע בדיקה מחדש של  כיצד הם מנהלים את כוח האדם שלהם, מהעובדים הבכירים ועד הזוטרים ביותר.

בימים אלה, כשמתחילים להחזיר את העובדים למשרד, ובפרט, לאור כל המגבלות שחלות על מקומות העבודה, כדאי שהמעסיקים והעובדים כאחד יבחנו שוב את אופציית העבודה מהבית של יותר ממחצית העובדים.

או לכל הפחות של כל העובדים שמעוניינים להמשיך לעבוד מהבית. זה הזמן עבור הנהלות של חברות להסתכל קדימה ולתכנן איך יראה הארגון העתידי שלהם.

הסביבה הכלכלית אינה משגשגת, ויש הכרח לצמצם עלויות. הגברת היקפי העבודה מהבית בטווח הרחוק, יכולה לאפשר לארגונים לשכור משרדים קטנים יותר, ולחסוך בשכר הדירה, בעלויות ההפעלה של המקום, בעלויות הנדרשות לשמירה על אבטחתם של העובדים שנמצאים במשרד ועלויות רבות נוספות.

הזמן הנוכחי הוא הזמן הקריטי לתכנון אסטרטגיה עתידית מקיפה לנושא העבודה מהבית בהיקפים גדולים.

ממחקרים שבוצעו לאחרונה בארה"ב עולה, כי כ-55% מהמעסיקים בארה"ב צופים שהמדיניות הנוכחית שלהם בנושא עבודה מהבית תישאר בתוקף גם לאחר תום המגיפה.

כ-49% מהמעסיקים בארה"ב צופים שימשיכו להציע לעובדים הסדרי עבודה גמישים, (של עבודה מהבית בחלק מהשבוע, או עבודה מכל מקום שיבחרו בכל עת שיבחרו).

תקופות של טרנספורמציות גדולות ומהירות מביאות בדרך כלל להאצת ההתקדמות.

לכן, התקופה הנוכחית היא התקופה החשובה ביותר בכל הקשור להערכה מחדש של הנהלות בכירות בארגונים לגבי שיטות ודרכי העבודה העדיפות להם בעתיד הקרוב והרחוק כאחד.

כשהחלק הסגר וארגונים עברו לעבודה מהבית הם נאלצו להתמודד בבת אחת, בלי הכנה מוקדמת, עם אתגרים לא פשוטים הכרוכים בהעברת העובדים לעבודה מהבית.

מעבר ליכולות הטכנולוגיות שנדרשו כדי לאפשר זאת, נדרש גם מהפך מחשבתי של הנהלות בכירות בארגונים, שהורגלו כל חייהם לצורת חשיבה של העדפת העבודה מהמשרד.

החלת הסגר שאילצה ארגונים רבים להעביר בבת אחת את כל (או רוב) העובדים לעבודה  מהבית, השתלבה היטב עם ההעדפות של רבים מבין בני דורות ה-Y וה-Z בנושא העבודה מהבית.

לפתע פתאום התברר לרבים מהמנהלים שלא רק ששיטת העבודה הזאת אינה פוגעת בעבודה, אלא בדיוק להיפך. ברוב המקרים היא מסייעת להגברת הפרודוקטיביות והמוטיבציה של העובדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה