האם אפשרי שמנהל יהווה יותר מידי השראה? מחקר חדש מראה שכן

האם אפשרי שמנהל יהווה יותר מידי השראה? מחקר חדש מראה שכן

מחקר מצא כי מנהלים שמהווים יותר מידי השראה לעובדים שלהם, משפיעים באופן שלילי על בריאותם

שיתוף
מנהיג בעל השראה

מנהיג בעל השראה

ישנם סוגים שונים ומגוונים של מנהלים. חלקם מנהלי-מיקרו שיורדים לחייהם של העובדים ומקשים עליהם, חלק משעממים ולא מהווים השראה, וחלקם לא תאמינו – מהווים השראה יותר מידי.

מחקר חדש הראה שיותר מידי השראה מהמנהל עשויה לגרום לעובדים להיות חולים. לכן, אם המנהל שלכם מעורר אתכם להיות דינמיים, מוצלחים, ובעלי תפוקה מוגברת – יש לשים לב האם זה לא פוגע בבריאותכם.

המחקר שפורסם לאחרונה ב- Work & Stress בחן את הקשר בין הנהגה מהפכנית ושיעור ההיעדרות הקשור למחלה. מה שנמצא מפתיע: מנהיגים "בעלי השראה" אשר עוררו את עובדיהם וחברי הצוות לביצועים טובים יותר בעבודה, הגדילו את ההיעדרויות ומספר ימי המחלה שלקחו עובדיהם.

פרופ קרינה נילסן, שהובילה את המחקר, אמרה על פי הפרסומים כי "יתכן והציפיות לביצועים גבוהים מהוות סיכון לעובדים בריאים אך פגיעים, וההיבטים המוטיבציוניים של מנהיגות עוצמתית עשויים להידחק לאחור. מנהיגים מהווי השראה מבטאים ערכים לביצוע מעל ומעבר לדרישות החובה של העובדים וזה בא על חשבון בריאותם. זאת למרות שיש לאותם עובדים אינטרס עצמי להפגין שיעורי היעדרות נמוכים. "

במילים אחרות, למנהיגים מעוררי השראה יש קומץ של השפעות, אשר משפיעות באופן עקיף ושלילי על בריאות עובדיהם.

מנהיגים מעוררי השראה דוחפים לעבודה בשעות ארוכות יותר. הם צריכים שחברי הצוות שלהם יעבדו קשה יותר כדי לגרום לשינוי. לפיכך, לעתים קרובות הם דורשים שעות ארוכות יותר ומחויבות לעבודה נוספת ללא הפסקות או חופשות מספקות, אשר יכולים להוסיף עד יותר מתח ויותר רגישות למחלות.

העובדים נוטים לקחת פחות ימי מחלה בהתחלה כיוון שהם רוצים לעשות רושם טוב והם עשויים לסרב לקחת ימי מנוחה ומחלה גם כאשר הם בבירור כבר מותשים ומראים כבר סימנים של מחלה. מאחר והם לא לוקחים את הזמן שהם צריכים כדי להתחזק ולהשתפר בריאותית, בסופו של דבר הם חולים ממש ומוכרחים לצאת לחופשת ומחלה ובנוסף עשויים להדביק את המשרד כולו, וכל הקבוצה מאבדת יותר פרודוקטיביות כתוצאה מכך.

מנהיגים מעוררי השראה מובילים לפרפקציוניזם. מנהיגים אלו עשויים גם לעורר נטיות פרפקציוניסטיות בעובדיהם. ובעוד פרפקציוניזם עשוי לסייע לעובדים להשקיע יותר בעבודה, יש לו השפעה שלילית על הבריאות הנפשית והפיזית בטווח הארוך.

ידוע כבר שנים כי מנהיג גרוע עשוי להיות רע לבריאות שלך. מחקר אחד משוודיה מצא כי "אנשים שרואים את המנהלים שלהם כלא הוגנים, שרירותיים, לא מתחשבים וחסרי כישורים מינהליים נמצאים בסיכון גבוה יותר ללקות באירוע לבבי כגון התקף לב".

המחקר החדש מפתיע משום שהוא מראה כי מה שרוב האנשים תופשים כשיטות עבודה מומלצות לפריון עבודה מציגות דווקא תופעות לוואי שליליות, שלפחות באופן חלקי מנטרלות את יתרונותיהן.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה