10 דרכים מקוריות לגיוס עובדים

10 דרכים מקוריות לגיוס עובדים

על מנת להגיע למגוון רחב של מועמדים למשרות שלכם, כמו גם לכישרונות מיוחדים במיוחד, כדאי לנסות ולגייס בדרכים מקוריות שאינן שגרתיות

שיתוף

להלן מספר דרכים מקוריות לגיוס עובדים, שאולי אפילו לא חשבתם עליהן:

 מאגר מועמדים

שמירה על קשר קבוע עם מועמדים שהתעניינו במשרות שלכם בעבר באמצעות מאגר מועמדים, היא דרך מצוינת וחסכונית, לאתר מועמדים למשרות חדשות. ייתכן ובעבר אותם מועמדים לא התאימו למשרה או שלא החזיקו בידע הדרוש באותו הזמן, אך ככל הנראה הם צברו ידע וניסיון מאז. בנוסף, ייתכן והם יתאימו בדיוק למשרה אחרת שאתם מציעים. מאגר מועמדים שהתעניינו במשרות בעבר, יוכל לשמש אתכם למקרים בהם תרצו לאייש משרות אחרות ונוספות.

פרסום הווי החברה ברשתות החברתיות

פרסום אירועים משמחים בחברה, הטבות וטיולי תמריץ לעובדים, חגיגות יום הולדת שחגגתם עם העובדים וחניכת משרדים או מתקנים חדשים בחברה, את כל אלו כדאי לעדכן ברשתות החברתיות באופן שוטף. אנשים מהתחום ככל הנראה יסתקרנו לגביי חברה שמעלה באופן קבוע תמונות וסרטונים על אירועים מגבשים ומהנים בחברה. ייתכן שהם יפנו אליכם בעצמם ויתעניינו לגביי עבודה.

פרסום במוסדות להשכלה גבוהה

פרסום מודעות דרושים ע"ג פוסטרים ופליירים במכללות ואוניברסיטאות, היא דרך מצוינת להגיע למועמדים צעירים שזה עתה סיימו ללמוד או שנמצאים לקראת סיום התואר. עבור חברות שמגייסות סטודנטים לעבודה, זה הכלי האידיאלי לגיוס. בפוסטר תוכלו להציג תמונה של עובדים צעירים והווי חברה מהנה וצעיר, עשוי לתרום להתעניינות בקרב הסטודנטים. את פרטי המשרות ודרך ההתקשרות אליכם, יש לפרסם על גבי הפוסטר.

חבר מביא חבר

שיטת חבר מביא חבר היא הדרך המוכרת והאידאלית לגיוס מועמדים ללא עלות, שאף מבטיחה אחוזים גבוהים של הצלחה והתאמה למשרה. עובד שמביא חבר לעבודה בחברה, חש באופן טבעי אחראי להביא את העובד הנכון והמסור, כמו גם המתאים ביותר למשרה. בנוסף לכך, אם העובד זוכה לתגמול לאחר קליטת חברו בחברה, הוא יוודא ככל האפשר שההתאמה תהיה מושלמת.

יריד תעסוקה

יריד תעסוקה היא דרך מקורית ויעילה לגיוס עובדים. ראשית, כיוון שיריד בדרך כלל מושך אליו מועמדים רבים בבת אחת, כך שניתן לבצע בזמן אמת את הסינון הראשוני מתוך היצע נרחב. שנית, הוא מאפשר לכם לבחון עשרות ומאות מועמדים למשרות שונות בחברה ולאו דווקא למשרה ספציפית. דבר נוסף שניתן להפיק מהיריד, הוא הגדלת מאגר המועמדים שלכם, לטובת משרות עתידיות.

 פרסום אלטרנטיבי

כדי למשוך כישרונות שאינם דווקא פונים לאתרי דרושים, ניתן לפרסם את המשרות באמצעות פרסום אלטרנטיבי. פרסום אלטרנטיבי באמצעות שלטי חוצות, טלוויזיה, רדיו וכד', לחלוטין אינם זולים. עם זאת, הם מגיעים לקהל יעד רחב ועצום, לאנשים מכל התחומים וממגוון אוכלוסייה רחב. כך שהסיכוי שתמצאו כישרונות מיוחדים לחברה שלכם באמצעות פרסום אלטרנטיבי, גדל באופן משמעותי.

 פרסום מודעת דרושים מקורית

פרסום מודעת דרושים מקורית, משעשעת ומעניינת, תיצור עניין אצל מועמדים רבים. אם המודעה ממש מיוחדת ומצחיקה, סביר שהיא תשותף די מהר והרבה ברשתות החברתיות. לכן כדאי לנסות ולהשקיע במודעת דרושים מקורית ושונה, ולהפיץ אותה ברשת.

יום פתוח בחברה

דרך מקורית נוספת לפניה לגוון רחב של מועמדים, נעשית באמצעות יום פתוח במשרדי החברה. ביום הפתוח ניתן לקיים הרצאות ומצגות של מנהלי ועובדי החברה, להציג את המשרות הפתוחות ולשכנע את המועמדים בסיבות בגינן כדאי יהיה להם להצטרף ולעבוד בחברה. אם היום הפתוח ניתן לפרסם בכל הרשתות הרלוונטיות, ובנוסף, כל עובדי החברה יוכלו לשווק את היום הפתוח למכריהם.

כנסים

השתתפות בכנסים העוסקים בגיוס ובכנסים הקשורים לעולם התוכן של החברה בכלל, יכולה להיות דרך טובה נוספת לעניין מועמדים. אם יש לכם אפשרות להקים דוכן גיוס בכנס, המשתתפים בו יוכלו לפנות אליכם לדוכן. תוכלו לספר להם בקצרה על המשרות הפנויות ולקחת מהם פרטים, כך שלאחר הכנס תהיה לכם רשימה נוספת של מועמדים למשרות וכן למאגר המועמדים שלכם.

תחרות גיוס

רעיון מקורי נוסף לגיוס עובדים נעשה באמצעות תחרות גיוס נושאת פרסים. את התחרות ניתן לפרסם כבאז מעניין ברשתות החברתיות , באתרי דרושים וכן אצל עובדי החברה. על המשתתפים בתחרות להירשם לתחרות מראש ולרשום את המועמדים שהם מציעים עבור התפקיד. המועמד שיתקבל לעבודה בסופו של דבר, יזכה את זה שהביא אותו בפרס ראוי. הדרך הזו יעילה כיוון שהיא נעשית כסוג של משחק מהנה, והפרס הסופי מהווה טריגר רציני לנסות ולהשיג עבורכם את המועמד המתאים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה