משאבי אנוש – אחד המקצועות הבטוחים ביותר לעתיד

משאבי אנוש – אחד המקצועות הבטוחים ביותר לעתיד

דו"ח בינלאומי חדש קובע כי משאבי אנוש נמנה בקרב 5 המקצועות הבטוחים ביותר עם צפי לגידול בשיעור של 13% עד 2022.

שיתוף
משאבי אנוש

עדיין לא בטוחים שמשאבי אנוש זה מקצוע העתיד? השינויים העסקיים במהלך השנים האחרונות עדיין לא שכנעו אתכם שמקומכם בארגון נהיה בטוח יותר? שאתם חשובים יותר אסטרטגית או שיש יותר ויותר פונקציות "משאבי אנושיות" ששום מערכת או רובוט לא יוכלו להחליף? עדיין לא קלטתם שקוראים לכם "פרטנרים" ולא "אדמיניסטרטורים"? הזימונים לדיונים החשובים ביותר שתופסים את היומנים שלכם עדיין לא שכנעו אתכם שמקומכם בטוח? 

אולי הדו"ח של CareerCast ישכנע אתכם שהבחירה בתחום משאבי אנוש הייתה הבחירה הנכונה והבטוחה ביותר לעתיד. על פי ממצאי הדוח לשנת 2015 משאבי אנוש נמנה בקרב 5 התפקידים הבטוחים ביותר עם צפי לגידול בשיעור של 13% עד 2022. הדו"ח שלפנינו בדק את המקצועות הקיימים כיום במשק בחלוקה לטווחי ביטחון הנקבעים בהתאם לצפי לגידול או ירידה בביקוש למקצוע בשוק העבודה התזזיתי. לצד אנשי משאבי אנוש, בעלי המקצועות הנוספים שיכולים לישון בשקט (לפחות עד 2022) הינם:

  • רואי החשבון עם צפי לגידול בתחום בשיעור של13% 
  • אַקְטוּאָרים (אנשים העוסקים בסטטיסטיקה ביטוחית), עם צפי לגידול בתחום בשיעור של 26% 
  • עוזר מנהלתי (Executive assistant) עם צפי לגידול בתחום בשיעור של 17%
  • היסטוריון עם צפי לגידול בתחום בשיעור של 6%

אנשי משאבי אנוש נהנים משבע שנות שקט וביטחון
כששוק העבודה צועד לקראת שינויים דרסטיים, משמע התהוות של תפקידים חדשים, ירידה בדרישה למקצועות ותיקים והרבה מאוד שינויים בהגדרות התפקיד והכישורים והיכולות הנדרשים לכל תפקיד, אין כל פלא שתחום משאבי אנוש צפוי ליהנות מביטחון תעשייתי עם עלייה בשיעור מכובד של 13% בטווח 7 השנים הקרובות. מישהו צריך לטפל בכל הפונקציות הללו של גידול חיובי מול גידול שלילי בשלל המקצועות בארגון. מישהו צריך לטפל בנושא האבחונים המקצועיים, ההכשרות הטכניות, הטמעת תרבות ארגונית בקרב אנשים חדשים שחודרים לארגון על בסיס קבוע, פרידה מעובדים בעלי תפקידים שהפכו לא רלוונטיים… המישהו הזה הוא איש משאבי אנוש ולכן צפויה לו עבודה מרובה ב-7 השנים הבאות. לכן צפוי לו ביטחון תעסוקתי ב-7 השנים הבאות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה