גיימיפיקציה לשיפור מעורבות העובדים

גיימיפיקציה לשיפור מעורבות העובדים

שיתוף
משחוק להגדלת מעורבות עובדים

משחוק להגדלת מעורבות עובדים

כוח עבודה מסור הוא הנכס היקר ביותר שלכם, בין אם בשל תחלופת עובדים וגיוס שמתורגמים לעלויות יקרות ובין אם השאיפה לשמר ככל האפשר את הכישרונות הקיימים בחברה. לכן מעסיקים לעתים קרובות מחפשים דרכים חדשניות להגדלת מעורבות והנעת העובדים בחברה, וחלקם מוסיפים אלמנטים של משחוק, כדי לעורר את הכיף והאנרגיה החיובית.

אם נבחן את תרבות המשחקים שלנו באופן כללי, נגלה כי אנחנו הרבה יותר מונעים כיום, בסביבה טכנולוגית. אנשים עושים הרבה יותר כושר, כשיש להם אפליקציות מעקב ומחשוב לביש שבוחן ומציג את הביצועים שלהם, אנשים רבים קפצו על משחק "פוקימון GO" ברגע שהוא יצא והתחילו לחפש פוקימונים בכל רחבי הארץ.

אנחנו אוהבים להתחבר למסך הדיגיטלי ולצפות בניצחונות הקטנים שלנו – זה מספק מוטיבציה. אם כך, מדוע שלא לנצל את הפוטנציאל הזה במקום העבודה?!

חברות כמו נייקי, Codecademy, Duolingo, וסטארבקס, מיישמות תכניות משחוק בעבודה להגדלת מעורבות העובדים. אפליקציות משחוק מספקות משוב ותשומת לב אישית לתרומתם של העובדים בחברה, והם מבצעות זאת בזמן אמת על ידי מעקב אחר ביצועים, ואף מספקות תזכורות ועידוד לעובדים, כשהם קרובים למטרה.

הוספת אלמנט המשחקים לפרויקטים מחלקתיים, יכולה לעזור לעובדים להבין במה תרומתם מסתכמת ובאילו דרכים הם משפיעים על כל הצוות. ניתן ליצור אפליקציית משחוק שתציג את הנקודות שצברו הצוותים השונים ע"י השלמת המשימות והגעה ליעדים הרצויים. הדבר מתגמל שיתוף פעולה בין העובדים בצוות. משחוק יכול להשתלב גם בתכניות הכשרה לעובדים, ואף להניע צוותים לעדכן את כישוריהם.

כיוון שלכל אחד מאתנו יש קצת מהאופי התחרותי, חשוב שחברות ינהגו בזהירות בנושא, שכן הדבר האחרון שתרצו הוא להפוך את יישום המשחקים למלחמה בין העובדים. עם זאת, תחרות ידידותית המספקת תגמולים כיפיים, כגון: ארוחות חינם עבור הקבוצה עם הביצועים הגבוהים ביותר, או איש המכירות שהשיג הכי הרבה מכירות החודש, יכולים לשפר את הביטחון עצמי וליצור אחווה.

בני דור המילניום הם העיקרים שבשליטה על גורל הקריירה שלהם והבנת התוצאות של מאמציהם. משחוק יכול להציע יותר התנסות בעבודה אישית עבורם. חברת Valve לדוגמה, משתמשת בפלטפורמת המשחקים כדי לתת לעובדים לבחור את הפרויקטים בהם הם רוצים לעסוק. עבור עובדים צעירים, משחוק נותן סיפוק מידי להצלחותיהם.

משחוק אף מסייע ליצור תובנות שמחלקות משאבי אנוש יכולות להשתמש בהן, לגבי כוח האדם בחברה. זהו סוג של איסוף נתונים מודיעיני, כאשר ביצועי העובדים מנוטרים דרך אפליקציות המשחוק ומנהלי משאבי אנוש יכולים לבחון את ביצועיהם ואת תרומתם לחברה. כך, כשעובדים מתגלים כמתקשים, מנהלי משאבי אנוש יוכלו לעשות כל שביכולתם כדי לתמוך בצמיחת הקריירה שלהם.
משחוק אף משפר את מותג המעסיק שלכם. הוא יכול לעודד עובדים מרוצים להיות שגרירי מותג. זה יכול לסייע במאמצי הגיוס כאשר מציגים את תרבות החברה הכוללת משחוק והנאה בעבודה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה