שיתוף

כאשר הארגון שלכם מחפש מקורות חדשים של כישרונות, אתם יכולים לפנות לאוכלוסייה מדהימה ובעלת פוטנציאל כישרונות גבוה – עובדים עם מוגבלויות.

על פי האגודה האמריקנית של אנשים עם מוגבלות (AAPD), יש מרווח של כמעט 30% בגיוס אנשים ללא מוגבלויות ואנשים עם מוגבלויות – נתונים עגומים. מאמרים ומחקרים מראים כי עובדים עם מוגבלויות מסורים יותר ונחשבים לעובדים נאמנים ופרודוקטיביים.

פניה למועמדים עם מוגבלויות, מצריכה שינוי במדיניות ובסביבת העבודה שלכם. 4 שלבים עיקריים יכולים להבטיח שלא תיכשלו בדרך לעובדים עם המוגבלויות.

אפיון הארגון שלכם

התחילו באפיון הארגון שלכם ועד כמה אתם בנויים כיום להכיל עובדים עם צרכים מיוחדים. טכנולוגיה פתחה דלתות רבות עבור אנשים עם מוגבלויות – בדקו אילו טכנולוגיות תוכלו לאמץ על מנת לאפשר לאנשים עיוורים וחרשים לעבוד אצלכם, למשל. אילו סידורים עליכם לעשות על מנת לגייס אנשים בעלי מוגבלויות פיזיות? האם ביכולתכם לארגן חדרי משרדים וסביבות עבודה מתאימים לעובדים אלו? כדאי להתייעץ עם מומחים בתחום על מנת להכשיר את המשרדים בהתאם לתקנים הרלוונטיים.

משאבים

ישנם מספר ארגונים בישראל, שיסייעו לכם לשלב אנשים עם מוגבלויות בעבודה. ארגונים אלו פועלים כחברות השמה ייעודיות לאנשים עם מוגבלויות. מומלץ לפנות לאחד הארגונים הללו, על מנת שיהיו לכם משאבים וקשר לאותם אנשים עם מוגבלויות שמעוניינים לעבוד. חברת 'המשקם' לדוגמה, מעסיקה ועוסקת בהשמה של אנשים עם מוגבלויות בכל ענפי המשק ומתכתבת עם הצעות החוק החדשות, לייצוג הולם של אנשים עם מוגבלויות.

הבנת האתגרים

את האתגרים בעבודה עם אנשים עם מוגבלויות, יש להבין וללמוד מראש כדי להיות מוכנים לכך. ישנם מוגבלויות שאינן פיזיות ואינן גלויות לעין, כגון מוגבלות נפשית, מנטלית, ושכלית. חשוב שמעסיקים יכירו היטב את כל התחומים הללו וילמדו עליהם. לאחר מכן יש להבין את המוגבלויות הספציפיות של כל מועמד בתהליך הגיוס, ולדעת כיצד להתמודד עם האתגרים הצפויים.

הבנת היתרונות

מלבד היתרונות האמורים שמספקים בעלי המוגבלויות בעבודה: מסירות, אחריות, הבעת תודה ומעורבות, ישנן גם הטבות ממסדיות הקשורות בהעסקת עובדים עם מוגבלויות.
משרד הכלכלה הודיע לפני כשנה, על כוונתו לתגמל חברות ועסקים אשר יעסיקו אנשים עם מוגבלויות, החל מהעסקת העובד הראשון.

תכנית התגמולים של משרד הכלכלה, מיושמת מתוך מטרה לעודד הגברת תעסוקת אנשים עם מוגבלויות. לדברי עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה, כיום ישנה השתתפות נמוכה של מועסקים עם מוגבלויות בשוק העבודה, ולכן נדרשת התערבות ממשלתית מוגברת לעידוד העסקתם.

על פי התכנית, משרד הכלכלה יתגבר את התמיכה בחברות ועסקים אשר יקלטו עובדים ועובדות חדשים עם מוגבלויות, החל מקליטת העובד/ת הראשון/ה ולזמן ממושך.

המסלול הייחודי החדש, מאפשר גם למעסיקים מהמגזר השלישי ולעוסקים מורשים לגשת אליו; הוסרה הגבלת מספר העובדים; ניתן לקלוט גם עובדים במשרה חלקית בלבד וכן יוארך משך סבסוד השכר למעסיק, מ-30 ל-36 חודשים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. שלום, מרכז התמיכה למעסיקים מטעם משרד העבודה והרווחה הוא הגוף שאמון על ליווי וייעוץ מקצועי למעסיקים בתחום. הייעוץ והליווי הם ללא עלות. מוזמנים לפנות אלינו 1700507676
    בברכה
    עינת – מנהלת מרכז התמיכה בצפון

השאר תגובה