איך מגייסים ברשתות החברתיות?

איך מגייסים ברשתות החברתיות?

מחפשים טאלנטים ברשתות חברתיות? הנה צעדים שיסייעו לכם לקחת את תהליך הגיוס לשלב הבא

שיתוף

לקראת השנה החדשה, בה גיוס ברשת החברתית וגיוס במובייל צפויים להיות בקרב הטרנדים החזקים ביותר בעולם משאבי האנוש – האתר HC Online מציג כמה טיפים של המומחים לגיוס ברשת החברתית:

רשתות רבות תפסו תאוצה בשנה האחרונה, אך הרשת האפקטיבית ביותר לגיוס מועמדים היא הלינקדאין. כך קובע סקר חדש שנערך על ידי DDI. הסקר קובע כי מנהלי הגיוס עושים שימוש בעיקר בלינקדאין (89%), בפייסבוק (26%) ובטוויטר (15%). לכן אלה הן שלוש הרשתות שבהן צריך להשקיע משאבים עם דגש כמובן על לינקדאין, שנוסדה בין היתר כדי להוות רשת חברתית בה ניתן יהיה לגייס עובדים/ לחפש עבודה. 

ארגונים רבים הכירו בעובדה שהרשת החברתית יכולה לסייע להם לקדם את תהליך הגיוס אולם מרבית מנהלי הגיוס עדיין חושבים שרשת חברתית זה פייסבוק, ופייסבוק זה הפצת פוסטים. פרסום משרות בפייסבוק בתקווה שאלה יופצו ויראלית ברשת וימשכו מועמדים מוכשרים זה כבר לא מספיק. בנוסף על כך שאינכם יכולים להסתמך על ההפצה הוויראלית של אנשי הקשר שלכם (שהם אכן יפיצו למועמדים רלוונטיים ושאלה אכן יקחו את הזמן לעיין במשרה ולהגיב…), איתור מועמדים בצורה פרטנית הופך קשה יותר ויותר שכן חברים רבים מאבטחים את הפרופיל שלהם כך שמי שאינו חבר כמעט ואינו יכול לראות מידע אישי וסטאטוסים שלהם.
בעיות משפטיות שצצות כמדי יום בשוק העבודה העולמי אשר סביב סוגיית הרשת החברתית. מדובר בדילמות משפטיות ואתיות כגון: האם מותר לחייב עובדים להצטרף לקבוצות? האם מותר לבקש חברות ממועמדים? באילו פרטים אישיים מותר לעשות שימוש ובאילו אסור? ועוד. לכן מגייסים רבים מוותרים על הפלטפורמה הזו מלכתחילה או שהם עושים שימוש מוגבל ביותר בפייסבוק.
לינקדאין לעומת זאת נוסדה כרשת ייעודית לגיוס, בין השאר. הרשת אינה מאפשרת מקום רב למידע אישי, משפחתי, בריאותי… כרטיס החבר הוא כרטיס עסקי והסיכוי למצוא מועמדת מבלה חופשת קיץ עם המשפחה בטורקיה כשהיא יושבת על חוף הים בביקיני הוא כמעט אפסי. זוהי רשת חברתית ייעודית לגיוס עובדים / הגשת מועמדות ולכן היא מהווה פתרון אופטימלי עבור קהילת המגייסים הבינלאומית.

אז איך עושים שימוש מושכל בלינקדאין כדי לגייס טאלנטים?

פרסמו מודעת דרושים אקטואלית המתייחסת להגדרת התפקיד על כל ההיבטים כולל כישורים רכים, תכונות אישיותיות וכיו"ב. ברגע שאתם מפרסמים משרה במילות המפתח השכיחות המאפיינות אותה, העמוד שלכם (ובו מודעת הדרושים) יופיע בתוצאות החיפוש של המועמדים. בין המחפשים נמנים כמובן מחפשים אקטיביים אך גם מחפשים פאסיביים שמציצים מדי פעם כדי לראות מה יש שם בחוץ…
היתרון הייחודי של לינקדאין הוא שהרשת מאפשרת לכם לראות מי צפה במודעה, כך שמאותו רגע אתם יודעים: מיהם החברים ברשת שמחפשים עבודה בתחום ומיהם אלה שגילו עניין במודעה הספציפית שלכם. ברגע שיש לכם את הרשימה, אתם יכולים להתחיל להציץ בפרופילים של אותם חברים ולראות האם יש שם מועמדים חזקים ואם כן – אתם כבר יכולים לפנות אליהם גם אם הם לא הגישו מועמדות. זה בעצם הכלי היחיד שמאפשר לכם לראות מי נחשף למודעה ולא רק מי הגיב (בשונה מאתרי דרושים או מודעות דרושים בעיתונות, שם אתם מקבלים רק את רשימת הנחשפים שבחרו להגיב למודעה). כלי זה הוא אחד הכלים החזקים ביותר לגיוס מועמדים פאסיביים.

אל תשכחו לצייץ

טוויטר כפי שצויין תחילה, היא הרשת החברתית השלישית בדירוג הפופולאריות שלה בקרב מגייסים. על פי הסקר שערכה די-די-אי, עולה כי מגייסים רבים עושים טעות שהם מוותרים עליה כפלטפורמת גיוס, שכן טוויטר היא ערוץ תקשורת ופלטפורמה מצוינת להעברת מסרים חדשותיים כמו פתיחת משרה.
החוכמה הגדולה בשימוש נכון בטוויטר היא לדעת לגייס עוד לפני שצריך לגייס. אל תמתינו עד שתפתח משרה כדי לנסות לפרסם אותה בטוויטר כי זה לא יעבוד. החוכמה היא להתחיל לבנות פרופיל מבעוד מועד, לאתר אנשים מעולם או עולמות התוכן שלכם (כמו תחום ההייטק, פיננסי, תקשורת…) ולהתחיל לעקוב אחרי המובילים. ככל שתעקבו אחרי יותר חברים כך יגדל הסיכוי שגם הם יעקבו אחריכם ואז תהיה לכם האפשרות לפרסם לאותה קהילה מקצועית מפולחת את פרטי המשרה החדשה – כחדשה מרעישה.

בואו ללמוד עוד על גיוס עובדים בכנס הגיוס השנתי! לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה