רבע מהמגייסים אינם משתמשים ברשתות חברתיות

רבע מהמגייסים אינם משתמשים ברשתות חברתיות

סקר שבוצע ע"י חברת סינריון ובשיתוף עם HRus מצא כי 75% מהמגייסים משתמשים בלינדקאין לצורך גיוס עובדים. היתר, ובעיקר המגזר הציבורי, מדלג על הכלי

שיתוף
גיוס ברשתות חברתיות

גיוס ברשתות חברתיות

כבר ראינו שבארצות הברית הכלי המוביל בו משתמשים ארגונים לגיוס עובדים הוא הלינקדאין. סקר אינטרנטי שנערך בישראל על ידי פורטל HRus עבור חברת סינריון, מצא נתונים דומים גם בישראל: 75% מהארגונים משתמשים ברשתות החברתיות, והלינקדאין בראשן. מרבית המשתמשים הם חברות הייטק, ביוטק וחברות מתחום הפיננסים. הנתון מראה כי אחוז לא מבוטל מהמעסיקים אינו משתמש ברשתות החברתיות, רבים מארגונים אלה משתייכים למגזר הציבורי.

אחת הסיבות שמניעות ארגונים להשתמש ברשתות ככלי לגיוס עובדים היא להעצים את מיתוג המעסיק שלהם, להפיץ משרות ובאופן כללי לצורכי פרסום, ולצורך איתור מועמדים ובדיקות רקע אודותם. בסקר, שבוצע על ידי פורטל משאבי האנוש HRus עבור חברת סינריון, נשאלו 370 אנשי משאבי אנוש אודות שיטות הגיוס שלהם, והוא כלל אנשי משאבי אנוש בחברות גדולות, בינוניות וקטנות.

הסקר הצביע על נתון מעניין – 23% מהמעסיקים אינם משתמשים כלל ברשתות החברתיות ככלי גיוס. נתון זה כולל חברות גדולות, בינוניות וקטנות שאינן משתמשות ברשתות. עוד נמצא כי במגזר הציבורי משתמשים פחות באמצעי גיוס זה, בעקבות החוק המחייב אותו להוציא מכרזי כוח אדם עבור משרות מסוימות. הסיבות המרכזיות שצוינו שבגללן לא משתמשים ברשתות, הן השימוש בחברות השמה לצורך גיוס עובדים, וחוסר ההיערכות לנושא.

100% מחברות הביוטק משתמשות ברשתות החברתיות, 96% בענף הייטק, ו-80% מהחברות בענף הפיננסים משתמשים ברשתות החברתיות. מרבית החברות – 88%, משתמשות בהן לצורך פרסום והפצת משרות פתוחות. 71% מהחברות משתמשות בהן לצורך איתור מועמדים ו-63% לצורך איתור רקע ומידע משלים אודות המועמדים. עוד נמצא בסקר כי 46% עושים שימוש ברשתות לצורך תקשורת פנים ארגונית. הקריטריונים על פיהם מחליטים להשתמש ברשתות החברתיות קשורים לסוג המשרה, הדרג הניהולי, גיל המועמדים וקשיים בגיוס מועמדים בערוצים אחרים. 

האם יעלם קובץ קורות החיים?

עוד נמצא בסקר כי 66% מהארגונים עושים שימוש בלינקדאין בתהליכי גיוס במידה בינונית ומעלה. לאחר מכן 51% מהארגונים עושים שימוש בפייסבוק בתהליכי גיוס במידה בינונית ומעלה. 41% מהארגונים משתמשים בפורומים מקצועיים, ופחות מ-10% נעזרים ביו טיוב ובטוויטר.

רוב המשתתפים בסקר, כ-70% מהם, טוענים כי רמת הגיוס ברשתות החברתיות היא טובה, לפחות כמו בערוצים האחרים ואף יותר. 75% מהעונים לסקר מעריכים כי בשנה הקרובה השימוש באמצעי זה יעלה בקרב החברות בארץ. לדברי יצחקי קורן, סמנכ"ל השיווק של סינריון מערכות העוסקת בפתרונות תוכנה לניהול ההון האנושי, הסיבה המרכזית לצפי של הגברת השימוש ברשתות היא שימושן כפלטפורמה רחבה לצורך פרסום החברה ולפעילות העסקית שלה. לדבריו, מאחר שמרבית פרטי קורות החיים כבר נמצאים כיום בפרופיל של המועמד, יתכן שבעתיד יעלם קובץ קורות החיים וכל מועמד ישלח למעסיק הפוטנציאלי רק קישור לפרופיל הלינקדאין שלו.

לסיכום, נתוני הסקר מצביעים על נתונים דומים לאלה שנמצאו בארצות הברית, בה 94% מהארגונים משתמשים בלינקדאין לצורכי גיוס עובדים, 65% בפייסבוק. יחד עם זאת הטוויטר הנו כלי פופולארי בהרבה יותר לעומת ישראל, כאשר 55% מהמעסיקים האמריקנים משתמשים בו בעת גיוס. באותו סקר אמריקאי נמצא גם כי 20% משתמשים בבלוג שנכתב על ידי הארגון, 18% באמצעות גוגל פלוס, 15% באמצעות היו טיוב.  

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה