למה כדאי להביא אנשים לא צפויים למחלקת משאבי האנוש?

למה כדאי להביא אנשים לא צפויים למחלקת משאבי האנוש?

יש שתי דרכים לחזק את משאבי האנוש: להקנות לצוות הקיים כישורים חדשים, או לצרף לצוות מישהו מתחום שונה לחלוטין עם תפישות חדשות

שיתוף
כוח ניהולי מגוון

כוח ניהולי מגוון

מה דעתכם על צוות משאבי אנוש שכולל אנשים בעלי רקע, ניסיון ומערך כישורים מתחום אחר? אפשר תמיד להכניס לצוות אנשים מחלקים אחרים בעסק, שבאופן רגיל לא הייתם מקשרים עם תפקידי משאבי אנוש. זוהי דרך טובה (או לכל הפחות מעניינת) לגשת לאתגרים סביב ניתוחי משאבי אנוש של העסק, כך לפחות טוענת היידי ספריגי, סגנית נשיא בכירה בחברת Appirio המספקת שירותי ייעוץ אסטרטגי.

ספריגי דיברה בכנס HR Tech Europe שהתקיים באמסטרדם. בראיון לאתר משאבי אנוש HR Magazine אמרה ספרינגי שהבנת הניתוחים היא "היכולת לתפוס עסקים כמו שתופסים נתונים." לדבריה זהו המקום שבו קיים פער בהבנה אצל משאבי האנוש. "לכן הבאת אנשים לא מהסוג הרגיל, מאזורים אחרים של העסק, והכנסתם לתפקידי משאבי אנוש היא מועילה. אז תוכלו להתחיל להסתכל על סוגיות של אנשים כעל סוגיות עסקיות."

ללמד את משאבי האנוש דרכים חדשות
ספרינגי הוסיפה עוד דרך להבנה טובה יותר של אנליזות: לשדרג את כישורי צוות משאבי האנוש כולו וללכת אל מעבר לתכניות ה- L&D (למידה ופיתוח) הרגילות. "אמנם ב- L&D יש הזדמנות גדולה ללמד את אותו מערך כישורים, אך כאשר הדבר נוגע לשדרוג מערך הכישורים של כל פונקציית משאבי האנוש, זה עשוי להיות מקרה מתאים להכנסת מישהו מאזור אחר של העסק," אמרה ספרינגי.

חיזוק מערך כישורי ניתוח הנתונים של צוותי משאבי האנוש הוא דרך טובה למנוע מהם "להיתקע בדרכים הרגילות של עצמם". הגישה המוצלחת ביותר יכולה להיות הבאת אנשים מתחומים אחרים שישמשו ככוח חיזוק לאנשי משאבי אנוש מקצועיים. לפעמים כדאי להטמיע את היכולות המבוקשות בצוות משאבי האנוש הקיים, ולעתים הדרך לעשות זאת היא להכניס פנימה אדם בעל כישורים "זרים" ולתת לו לצמוח בין משאבי האנוש ולהעלות את הצוות כולו לרמה הבאה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה