שלוש דרכים פשוטות להפחתת מתח בעבודה

שלוש דרכים פשוטות להפחתת מתח בעבודה

הרעיון הוא להכניס נתחים של הנאה ולצמצם נתחים של מתח משגרת היום שלכם. זה לא נשמע כל כך מסובך נכון?

שיתוף
רווחה
רווחה

מתח פוגע בריכוז ומשפיע לרעה על התפוקה ועל איכות העבודה. המת פוגע גם בבריאות ואף מקושר להגדלת הסיכון לחלות בסוכרת, מחלות לב וכיו"ב. מרסל ייגר, נשיאת חברת Career Valet המספקת שירותי "ניווט קריירה בהתאמה אישית" מציעה בטור באתר משאבי אנוש AOL Jobs שלוש דרכים שיכולות לעזור לעובדים שלכם למצוא זמן לעצמם ביום עבודה לחוץ ועמוס. לגזור ולתלות על הלוח במשאבי האנוש.

להכניס בריאות ואושר לשגרה. אולי זה נשמע מטופש, אבל הכניסו ליומן את מה שהכי חסר לכם. אם באופן קבוע אתם אומרים לעצמכם, "כבר אין לי יותר זמן ל-X" אז הגיע הזמן לפנות לזה זמן. שום דבר לא ישתנה בקרוב אלא אם תעשו שינוי דראסטי בחיים ולכן אתם צריכים לעשות את זה עכשיו. פשוט לא עומד להיות זמן טוב יותר לכך. זהו ביומנים שלכם משבצת של חצי שעה וכתבו בה "התעמלות" או "קריאה". הרגלים נשארים. אם תשנו אותם כעת, סביר יותר שתשמרו עליהם. ככל שתתרגלו אותם יותר, קל יותר יהיה להמשיך וזה יוביל לאיזון חיים-עבודה שמח יותר. זה בסדר לצפות בטלוויזיה אחרי העבודה כדי להירגע, אבל נסו לשבור את המונוטוניות עם משהו חדש. קראו או צאו להליכה אחרי ארוחת הערב כמה ימים בשבוע לפני שתתיישבו לצפות בסדרות האהובות עליכם.

היפטרו מגורמי מתח קטנים. כמות קטנה של מתח היא בסדר אבל יש הרבה דברים קטנים שתורמים לרמת החרדה שלכם שאולי לא חשבתם עליהם. האם אתם משאירים את הטלפון שלכם על רטט כאשר אתם ישנים? או גרוע יותר, האם אתם קמים באמצע הלילה כדי לבדוק אותו? שני ההרגלים האלה עלולים לפגוע באיכות השינה שלכם. העבירו את הטלפון למצב שינה כדי לוודא שאינכם מתעוררים להודעות טקסט אקראיות. חשבו גם על כיבוי ההתראות שלכם. כחלק מהעניין, נסו לא לבדוק את הדוא"ל משל העבודה דבר ראשון על הבוקר אלא אם כן מדובר בעניין חרום. כאשר אתם בודקים את הדוא"ל, אתם מגבירים את האינטנסיביות של היום שלכם כבר כשהוא מתחיל. התחילו את היום אחרת, למשל בקריאת ספר או מגזין, אפילו ל-10 דקות בלבד עם הקפה.

בצעו קודם את המשימות המעיקות. את מה שהכי מציק לכם ברשימת המטלות, בצעו במהירות הרבה ביותר האפשרית. זוהי הדרך הטובה ביותר לתעדף בזמן שאתם מפחיתים את רמות החרדה שלכם. זה יחסוך מכם זמן נוסף שמבוזבז על מתח כאשר אתם עסוקים ביתר המשימות שברשימה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה